Pagina 1 van 1

Van XC70 D5 naar XC40 T5 Recharge

Geplaatst: 17.04.2024 - 11:20
door Appie3
Overweeg de overstap te maken naar een XC40 (of Xc60) met een stekker. Niet omdat ik groot voorstander ben van deze manier van autorijden, maar meer omdat het diverse financiele voordelen oplevert (wegenbelasting, BPM en brandstof). Inderdaad BPM, dus wordt ws een importje. Maar belangrijker, zijn er hier mensen die zelfde overstap hebben gemaakt en wat hebben zij als grootste plussen cq minnen ervaren in vergelijk tussen beide bolides?

Van XC70 D5 naar XC40 T5 Recharge

Geplaatst: 17.04.2024 - 23:48
door Yse82
Ik heb net de overstap gemaakt van een XC70 D5 uit 2007 naar een elektrische XC40 MY2024.

Nu 6 weken mee onderweg... heel tevreden! Vooral het (nog) grotere vermogen bevalt me. En de hoeveelheid moderne snufjes, camera's, hulpsystemen ... is echt een cultuurschok in vergelijking met een auto van 17 jaar oud.

Is wel harder geveerd dan de XC70, dat is misschien een minpunt voor iemand die graag comfortabel en zacht rijdt. Maar aan de andere kant wel sportiever. Het zachte rijcomfort van de XC70 is misschien wel niet te overtreffen en moet je niet verlangen in een XC40.

Van XC70 D5 naar XC40 T5 Recharge

Geplaatst: 18.04.2024 - 08:07
door Bover
Die cultuurshock is logisch want je hebt ook een generatie XC70 overgeslagen voordat je in de 40 stapte.
Het zijn volgens mij twee heeeeel verschillende voertuigen en ik neem aan dat je ergens proefrit organiseerd :)?

Appie kijk eens in de XC40 topics en je vindt de ervaringen van de andere forummers..In buitenland 'volgepakte' bolides genoeg.....
Ik probeerde Mees zijn Wombat topic te vinden( niet gelukt) dat is ook een T5 meen ik....helder verslag

Van XC70 D5 naar XC40 T5 Recharge

Geplaatst: 18.04.2024 - 08:37
door mees
....maar wel een draadloze T5....
Tik in de zoekfunctie Wombat of mees, beste Bover (heb vannacht de Linge afgeroeid, zonder succes nog)
en in mijn onderschrift staat de link naar Wombat, zoals ik onze huidige Volvo noem (nou ja, daar is weinig meer in te herkennen na eerdere generaties):
grijs, plomp, lelijk, maar wel met 4 sterke klauwen op de weg.
Afhankelijk van zijn nagelkluiverij (gemonteerde banden) komt hij bijna overal.
Doel caravantrekken over slechte steile 'paden' naar de mooiste uitzichtpunten.
....u kent die reclamefoto's wel.... (over de dame en/of het gelukkige gezin, zal ik het maar niet hebben)

Topictitel:
In het kort na een XC70 model '02, die toen nog V70xc 'Cross Country' heette:
een totaal andere auto en rijbeleving.
Wel (erg) tevreden overigens, met name over de stabiliteit en instap van deze moderne Zweedse Belg. (maar het blijft een klein hobbelig-karretje)

Van XC70 D5 naar XC40 T5 Recharge

Geplaatst: 18.04.2024 - 10:50
door Bover
Ha Mees dank voor advies "zoekfunctie" maar lukte niet en zal wel iets met mijn vaardigheid te maken hebben;;;;of te snel willen

Tja dat XC40 Wombat hobbelen is nu net dat ik de 40 niet als alternatief zie van de 70 serie van welk jaartal dan ook, echter wel verbaasd over de enorme trekkracht die dit kleine beest genereert met een caravan.

Feitelijk mag de 40 net zoveel kilo s aan de haak mag hebben als mijn lux geveerde bolide XC70 namelijk 2100kg :-D

Van XC70 D5 naar XC40 T5 Recharge

Geplaatst: 22.04.2024 - 15:46
door Appie3
Bedankt voor de snelle feedback. Een proefritje hoort natuurlijk bij het proces en zal tzt wel ervaren wat de mate van shock (in vering, comfort, techniek, ruimte, etc) zal zjin.