Pagina 1 van 1
Dynamic onderstel
Geplaatst: 02.12.2006 - 22:51
door V70ORD5
Little question over Dynamic Onderstel
1. Wat doet een dynamic onderstel?
2. Wat zijn de voordelen van het systeem?
3. Wat zijn de nadelen?
4. Heeft het invloed als ik met caravan rijd?
5. Zijn er alternatieven?
6. Is Dynamic onderstel hetzelfde als automatische nivo regeling?
Geplaatst: 03.12.2006 - 17:45
door NOS
Je hebt het dus niet over FOUR-C
1hardere vering dus beter rijgedrag
2zie 1
3minder comfort
4weinig vermoed ik
5ja, FOUR-C
6nee
Geplaatst: 03.12.2006 - 19:07
door V70ORD5
@NOS
5. Wat mag FOUR-C dan wel zijn?
6. Wat is het verschil dan tussen Dynamic en Automatische regeling?
Geplaatst: 03.12.2006 - 21:00
door NOS
5: continuely controlled chasis concept. Sensoren registreren (tot wel vijfhonderd keer per seconde) data en passen aan de hand van die data de demping aan.
6: Dynamic regelt niks, het is gewoon een strakker afgesteld onderstel. De automatische nivoregeling zorgt er voor dat de auto met aanhanger horizontaal blijft.
Geplaatst: 03.12.2006 - 22:01
door V70ORD5
Dus als ik het goed begrijp is Dynamic eigenlijk zo statisch als de pest!
Er valt niets in te stellen of niets af te regelen?
Er veranderd niets aan het gedrag van de auto als functie van het soort wegdek of belasting van het chassis?
Waarom zou iemand dan een Dynamic verkiezen boven automatische nivoregeling????
Geplaatst: 04.12.2006 - 12:11
door edraket
Is het dynamic onderstel niet hetzelfde als het sportonderstel? Ik weet dat dit bij de S60 en V70 alleen kan worden gekozen icm met niveau regeling. Deze zijn er in twee varianten: de standaard hoogte en de verlaagde versie. Welke van de twee te combineren is met nivoregeling weet ik zo niet.
Geplaatst: 04.12.2006 - 16:00
door V70ORD5
Tja, er komt nu dus een vraag 7 bij
7. Is nivoregeling te comineren met dynamic onderstel? en is dat dan ook nog eens te gebuiken bij een verlaagd onderstel?
Geplaatst: 05.12.2006 - 13:41
door edraket
Dan heb ik er inmiddels nog een vraag over: In de prijslijst wordt gesproken over een dynamic en een sport chassis. Wat is het verschil hiertussen. Wat ik inmiddels wel weet is dat het verlaagde sportchassis alleen mogelijk is icm nivo regeling. Vreemd genoeg is er voor de S60 wel een verlagingsset (alleen de veren) welke de auto 25 mm verlaagd. Hier wordt niet gesproken over nivo regeling.
Geplaatst: 08.12.2006 - 23:20
door pauldaytona
dan zag ik in vadis ook nog dat er een politie-veringset is, althans voor de v70, aangezien de politie ook met s60 rijd zal die er ook wel zijn. Die set zal echt op werking gemaakt en getest zijn.