Volvo C70 2.4i Inleren luchtmassameter

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Jorg0110
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.04.2024 - 09:31

Beste forumleden. Ik ben relatief nieuw op dit forum. Ik heb een Volvo C70 2.4i uit 2009.

Ik heb geconstateerd dat de luchtmassameter stuk was en heb deze vervangen door een nieuwe (Denso zelfde OEM). Nu loopt de auto nog net zo beroerd als voorheen zodra ik de luchtmassameter aansluit. Als ik de stekker losmaak dan loopt 'ie meteen weer goed. Ik wil natuurlijk de gloednieuwe luchtmassameter gewoon werkend krijgen. Ik heb ergens gelezen over inleren van nieuwe onderdelen. Daarom deze vragen: moet ik mijn nieuwe luchtmassameter laten inleren? Moet ik daarvoor naar een speciale Volvo garage? Weet iemand een goed adres (omgeving Driebergen/Utrecht)?

alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Adaptieve waarde resetten van de motorcomputer. Inleren is niet nodig.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1442
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Hoe heb je geconstateerd dat de luchtmassameter defect is?
Jorg0110
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.04.2024 - 09:31

Allereerst dit. Wat fijn dat mensen zo snel willen reageren op zo'n bericht :)
Ik heb de symptomen van het slecht lopen van mijn motor via internet/YT kunnen herleiden tot de luchtmassameter. Vervolgens heb ik het stekkerblokje losgemaakt en meteen liep de motor prima. Weer vastgezet en het slecht lopen begon meteen weer. Opnieuw losgemaakt en toen liep de motor opnieuw weer goed. Dat gaf mij de conclusie dat de luchtmassameter stuk moet zijn.

Die adaptieve waarde resetten, kan ik dat zelf doen, door bijv.. de accupool (plus of min) los te maken voor een nacht. Of kan ik met een OBD II de storing simpelweg resetten? Of moet ik toch naar de garage?
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”