Daktrim?, Hoe zit dit vast en is het defecte gedeelte los te krijgen?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
huisje89
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.04.2022 - 23:12

Beste Lezers,

Bij onze Volvo V70 2.5T uit 2005 is er een gedeelte afgebroken van iets wat volgens mij een daktrim heet?

Het onderdeel wat 'eindkapje' heet is er nog, alleen steekt het geheel constant naar boven omdat het, volgens mij, niet meer klemt onder het achterlicht.

Hebben jullie enig idee wat ervoor nodig is om dit weer te repareren?

Alvast dank voor de reacties.

Vincent
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yse82
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01.04.2024 - 22:16

Als je dit stukje trim wil vervangen, dan moet je het bovenste deel van het achterlicht kunnen losmaken. Daarvoor moet je redelijk wat van de binnenbekleding weghalen. Een goed youtube filmpje is onderstaande (hier gaan ze tot en met het onderste deel van het achterlicht - niet nodig in jouw geval). Op 6:33 zie je dit stukje mooi in beeld.

Ik weet niet waar je zo'n nieuw stukje trim kan halen.
Je zou het bestaande (gebroken) stuk er ook gewoon op kunnen kleven, zonder volledige demontage?

Yse82

S70 '99 2005-2010
XC70 MY07 2010-2024
XC40 MY24 SMER 2024-...
huisje89
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.04.2022 - 23:12

Yse82 schreef: 03.05.2024 - 22:22 Als je dit stukje trim wil vervangen, dan moet je het bovenste deel van het achterlicht kunnen losmaken. Daarvoor moet je redelijk wat van de binnenbekleding weghalen. Een goed youtube filmpje is onderstaande (hier gaan ze tot en met het onderste deel van het achterlicht - niet nodig in jouw geval). Op 6:33 zie je dit stukje mooi in beeld.

Ik weet niet waar je zo'n nieuw stukje trim kan halen.
Je zou het bestaande (gebroken) stuk er ook gewoon op kunnen kleven, zonder volledige demontage?

Yse82

Dank voor je reactie Yse82. In het achterlicht moet ik het dus zoeken, tenminste, de montage van het onderdeel. Ik was wel benieuwd hoe het normaal in elkaar zou moeten vallen maar dit is zeker verhelderend!

Het afgebroken deel heb ik dacht ik nog ergens liggen. Misschien kan ik dit met een goede lijm weer één geheel maken inderdaad. Of op de andere manier zorgen dat het op de plek blijft.

Maar het filmpje geeft mij in ieder geval een veel beter beeld, dank hiervoor!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”