Pagina 1 van 1
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 05.05.2024 - 10:12
door FrancisVDW
Hey, ben reeds 2 jaar eigenaar van een XC40 T2 automaat. Tot op vandaag zonder problemen en zalig om mee te rijden alhoewel wij geen grote autorijders zijn (18000 km na 2 jaar). Toen ik begin april de auto startte viel de middenconsole samen met alle geluiden uit. Melding : infotainment onderbroken. Een reset bracht geen oplossing, dus naar de Volvo garage. Na een uurtje kreeg ik de mededeling : regelmodule defect en moet besteld worden in Zweden. Na enkele weken wachten en terug 4 uurtjes inde garage is dit ondertussen vervangen en opgelost. Kostprijs om en bij de 1250 euro !
Maar.... auto is net 25 maanden oud, 18000 km (dus geen garantie meer). Moet ik dit aanvaarden en volledig betalen ? Moet ik dit als normaal aanvaarden dat dit reeds defect is ? Heb ik brute pech of zijn er meerdere eigenaars met dit probleem ?
Wie tips of info heeft hierover, laat het graag weten, want mij is het nog steeds niet duidelijk wat er precies defect was, waarom, en waarom die hoge kostprijs.
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 05.05.2024 - 11:19
door slagschip-s60
Volvo heeft toch 2 jaar fabrieks garantie ?
Nog de vraag hoe is de auto aan gekocht door jou en welke garantie kreeg je toen ?
Auto 25 maanden en dan defect had ik op zijn minst een coulance verwacht. Heb je dit niet met je Volvo dealer besproken voordat je het liet repareren ?
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 05.05.2024 - 11:29
door teebee
Dat lijkt me minimaal een coulance gevalletje, maar zo kort na 24 mnd garantie termijn zou ik volledige vergoeding verwachten.
‘Alles kan kapot’ ….. maar dit moet dan wel na een redelijke termijn zijn (conformiteits beginsel).
Ik zou voor een goed gesprek eerst ns aan tafel schuiven bij je dealer.
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 07.05.2024 - 10:28
door V480-S60
Dit hoef je niet zondermeer te accepteren. Een radio heeft een langere levensduur dan 25 maanden. En dit zou hoe dan ook niet (volledig) betaald hoeven te worden. Een goed gesprek met de dealer is zeker aan te raden.
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 18.05.2024 - 09:55
door FrancisVDW
Dank alvast voor jullie reacties, ondertussen in onderhandeling met garage en Volvo in kader van tegemoetkoming. Ik wacht het resultaat af...
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 19.05.2024 - 13:39
door BlackcurrantV70
Bij mijn S90 ging net na de garantie de airbag module defect, volgens de meneer aan de balie bij de garage 1000€, even een mailtje aan de zaakvoerder van de garage gedaan en 90% coulance gekregen.
Moet wel zeggen dat we er al sinds 2008 klant zijn en al 8 Volvo’s verkocht hebben aan mij of via mij.
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 19.05.2024 - 15:04
door Gouwe
Er vanuit gaande dat je niets bijzonders met het scherm hebt gedaan (waterschade of zo) is dit echt een gevalletje non-conformiteit en dus moet de dealer jou gewoon een deel van de rekening terugbetalen. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat zo'n ding tenminste 5 jaren of 100K km's meegaat. Omgerekend zou jou dealer dus redelijkerwijs zeker 60 tot 80% van de rekening moeten betalen.
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 13.08.2024 - 12:10
door FrancisVDW
Na enkele maanden wachten is 'de kogel door de kerk'. Factuur eindelijk ontvangen (niet dat ik erop zat te wachten) : herstel 1960 euro - coulance van 90%, dus 196 eurotjes te betalen nog...
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 13.08.2024 - 12:18
door Henry82
Fijn dat je er uit gekomen bent, en ook niet meer dan normaal. Het voordeel van die 10% zelf betalen is wel dat je nu garantie op dit onderdeel hebt zolang de auto in jouw bezit is.
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 13.08.2024 - 12:22
door lint
Toch goed opgelost uiteindelijk.
Infotainment onderbroken (defect)
Geplaatst: 13.08.2024 - 14:01
door Hans Eilander
Dit onderstreept maar weer eens duidelijk, het voordeel van regulier onderhoud bij de erkende Volvo dealer. Anders kun je fluiten naar coulance.
