Olielekkage na grote flush
Geplaatst: 19.05.2024 - 04:01
Beste,
Onlangs heb ik mijn XC90 D5 uit 2004 gebracht naar Uden voor een motorflush, automaatflush en een stuurflush. Vrijwel meteen daarna last van flinke olielekkage. Door een te drukke agenda heb ik er weken mee gereden (stom, ik weet het). Vandaag pas tijd gehad en naar een monteur gebracht. Zat vrijwel geen olie meer in. En de zeer ervaren monteur denkt dat het vrijwel zeker de keerring is aan de automaatkant.
Nu is mijn vraag? Is het de moeite waard om dit te laten repareren of de auto maar voor de export verkopen? Verder is het een zeer nette auto die subliem rijd. Was van plan er nog een jaar in te rijden en dan een nieuwer model XC90 te bekijken.
Hoelang duurt zo een klusje? Is het dan verstandig om meteen de riem ook te vervangen? Die heeft nu een ton gedraaid. En wat zou zoiets moeten kosten? Woon zelf in Limburg.
Beetje veel vragen, maar oprecht alvast bedankt voor jullie hulp.
Onlangs heb ik mijn XC90 D5 uit 2004 gebracht naar Uden voor een motorflush, automaatflush en een stuurflush. Vrijwel meteen daarna last van flinke olielekkage. Door een te drukke agenda heb ik er weken mee gereden (stom, ik weet het). Vandaag pas tijd gehad en naar een monteur gebracht. Zat vrijwel geen olie meer in. En de zeer ervaren monteur denkt dat het vrijwel zeker de keerring is aan de automaatkant.
Nu is mijn vraag? Is het de moeite waard om dit te laten repareren of de auto maar voor de export verkopen? Verder is het een zeer nette auto die subliem rijd. Was van plan er nog een jaar in te rijden en dan een nieuwer model XC90 te bekijken.
Hoelang duurt zo een klusje? Is het dan verstandig om meteen de riem ook te vervangen? Die heeft nu een ton gedraaid. En wat zou zoiets moeten kosten? Woon zelf in Limburg.
Beetje veel vragen, maar oprecht alvast bedankt voor jullie hulp.