Pagina 1 van 3

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 08:55
door TomXC60
https://www.roadandtrack.com/news/a6114 ... june-2024/

Wees maar erg zuinig op jullie prachtige sedan.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 09:11
door kawaman
Ja helaas, zat er al aan te komen.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 09:13
door J33Bee
Is toch al lang bekend? Was al tijden niet meer te configureren... De V60 loopt ook op zijn einde. De ES90 komt eraan, dus of een ES/V60 of helemaal niet meer.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 10:06
door Sjors_S60
J33Bee schreef: 18.06.2024 - 09:13 Is toch al lang bekend? Was al tijden niet meer te configureren... De V60 loopt ook op zijn einde. De ES90 komt eraan, dus of een ES/V60 of helemaal niet meer.
Klopt van begin dit jaar al meen ik.
Zullen hier en daar nog wel S60's op voorraad staan, maar dan is het ook echt voorbij.
Ook de V60 zal inderdaad niet lang meer in productie zijn denk ik, wellicht nog enkele jaren.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 10:14
door wasbeer2006
De V60 (T) loopt vooral in NL extreem goed door ons vreemde belastingstelsel.
De B reeks wordt al bijna niet meer verkocht.

Als je erover nadenkt is de T6(8) een hele vreemde auto. Heel praktisch en een supersnelle fijne (gezins) auto.
Maar zwaar, duur en onzuinig.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 10:17
door J33Bee
De T6 (en zeker de T8) is gewoon bizar wat voor een blok... Zelfs de gemiddelde EV legt het af tegen deze motorisering. 18 kWh dus valt nog prima wat stroom in te stoppen om het aantrekkelijk te maken en toch bereik te hebben/meteen door te kunnen :P

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 10:33
door raspaardje
In 2024 wordt de V60 idd weer lekker verkocht. In NL dan, zal 99% lease zijn.

Heb geen idee wat zo'n auto in de lease doet in vergelijking met EV's.
Als particulier is zo'n zware jongen straks minder leuk met de MRB aanpassing.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 10:47
door J33Bee
raspaardje schreef: 18.06.2024 - 10:33
Heb geen idee wat zo'n auto in de lease doet in vergelijking met EV's.
Als particulier is zo'n zware jongen straks minder leuk met de MRB aanpassing.
BPM/fiscaal technisch is er amper voordeel meer mbt EV. Men wordt voornamelijk verplicht om zakelijk EV te rijden...

EV is straks ook gezien (want nog zwaarder) zodra MRB aanpassing er doorheen komt.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 11:24
door wasbeer2006
Ze zijn in de lease wel iets duurder dan een verglijkbare EV, al hangt dat vooral van je baas af.
Hoe belangrijk vind die de brandstof rekening en hoe belangrijk zijn co2 bijdrage voor het bedrijf.

Wat rekent "de lease" voor brandstofkosten en zijn die reeel.

Om kiet te spelen tov een B3 of B4 zul je minimaal 30% van de kilometers gratis electrisch moeten rijden.
Als je kosten zeg 30ct per KW gaat rekenen dan moet je al naar 70 a 80% electrisch.
Dat red (bijna) niemand.

Blijft staan dat een hele snelle makkelijk te rijden gezins auto is natuurlijk. Maar economisch is die vrijwel nooit.
Let wel ik zou heel graag een T8 polestar rijden en mijn B4 ook zo voor een T6 met gelijke specs ruilen!
Hij past gewoon heel goed bij ons onaangepaste gedrag.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 11:32
door J33Bee
Doordat de B4 zo extreem duur is geworden, is een T6 toch net zo aantrekkelijk? Of is die in de leaseprijs dan zoveel duurder?

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 12:11
door mltvolvo
J33Bee schreef: 18.06.2024 - 11:32 Doordat de B4 zo extreem duur is geworden, is een T6 toch net zo aantrekkelijk? Of is die in de leaseprijs dan zoveel duurder?
De B4 was voor mij duurder dan de T6 in de lease. Dit was al in 2022 bij het configureren van de auto in portal van de leasemaatschappij zo.
Keus was toen snel gemaakt.
Geen spijt van, de T6 heeft ontzettend veel vermogen vanuit de brandstof motor alleen al.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 12:35
door NielsPHEV
wasbeer2006 schreef: 18.06.2024 - 10:14 De V60 (T) loopt vooral in NL extreem goed door ons vreemde belastingstelsel.
De B reeks wordt al bijna niet meer verkocht.

Als je erover nadenkt is de T6(8) een hele vreemde auto. Heel praktisch en een supersnelle fijne (gezins) auto.
Maar zwaar, duur en onzuinig.
Onzuinig is die auto niet als je hem gebruikt zoals die bedoelt is. Gewoon laden, korte ritjes op de erad (de ICE is dan koud en juist enorm onzuinig ook een B4) op langere ritten heb je door de regen dezelfde extra zuinigheid van die een MHEV ook heeft

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 13:19
door J33Bee
mltvolvo schreef: 18.06.2024 - 12:11
J33Bee schreef: 18.06.2024 - 11:32 Doordat de B4 zo extreem duur is geworden, is een T6 toch net zo aantrekkelijk? Of is die in de leaseprijs dan zoveel duurder?
De B4 was voor mij duurder dan de T6 in de lease. Dit was al in 2022 bij het configureren van de auto in portal van de leasemaatschappij zo.
Keus was toen snel gemaakt.
Geen spijt van, de T6 heeft ontzettend veel vermogen vanuit de brandstof motor alleen al.
Zal dan ook aan de voorwaarden liggen denk ik. In 2022 was de B-reeks zo 10K goedkoper, dat is echt wel goedkoper in de leasewereld normaliter. Maar zaken als incl. excl. brandstof spelen allemaal mee icm hoe groen je bedrijf wil zijn (ontmoediging).

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 13:21
door Dyk
Krijg met enige regelmaat nog steeds complimenten over mijn S60. Nu was ik hem ook wel erg vaak en staat hij er dus 9 van de 10 keer goed bij hoor, dat scheelt ook.

Blijft echt een mooie verschijning maar er zal vast wel weer eens iets moois voor terug komen.

T8 zuinig is wel lastig hoor op de langere afstanden. Rijgenot compenseert voorlopig meer dan voldoende. Wegenbelasting gaat over een tijdje wel mee wegen helaas…..

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 13:41
door wasbeer2006
NielsPHEV schreef: 18.06.2024 - 12:35
wasbeer2006 schreef: 18.06.2024 - 10:14 De V60 (T) loopt vooral in NL extreem goed door ons vreemde belastingstelsel.
De B reeks wordt al bijna niet meer verkocht.

Als je erover nadenkt is de T6(8) een hele vreemde auto. Heel praktisch en een supersnelle fijne (gezins) auto.
Maar zwaar, duur en onzuinig.
Onzuinig is die auto niet als je hem gebruikt zoals die bedoelt is. Gewoon laden, korte ritjes op de erad (de ICE is dan koud en juist enorm onzuinig ook een B4) op langere ritten heb je door de regen dezelfde extra zuinigheid van die een MHEV ook heeft
Dat heb ik dus nu voor de twede keer met een andere T6 getest oa door berichten dat mijn bewering niet juist was. Op brandstof alleen komt de T6 zo'n 20 a 30% onzuiniger dan de B4, gelijke ritjes achter elkaar aan en ook gewisseld van bestuurder. Op een rit van bijna 300km is de T6 gestart met volle accu gelijk aan de B4. Je zal om hem economisch intressant te maken dus echt minimaal 30% gratis electrisch moeten kunnen rijden.

Nu klopt het natuurlijk wat je zegt als je de korte ritten in de stad met de B4 waarbij het op brandstof gewoon 1/10 is dus er zit natuurlijk een hele belangrijke gebruiks factor in. Maarja ik gebruik dus een hele lichte kleine EV voor die korte ritten. Het gaat hier echt om je peroonlijke situatie en wat je belangrijk vind.

Comfort mag ook wat kosten natuurlijk!

Ik koos de B4 omdat ik geen hybrid mocht van de baas, maar in september 2021 was een T6 en B4 op enkele euro's gelijk in de lease na gelijk. Dat ging echt om 3 of 4 euro. Bijtelling was toen nog wel 3K hoger. Toen kocht je nog een T8 PE voor 66K 😉,........

@J33bee de B4 was is 2022 nagenoeg gelijk geprijsd met een T6. Een B3 was 3k goedkoper. Daar zat echt geen 10K tussen of je moet een B3 met een T8 verglijken.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 15:05
door mltvolvo
J33Bee schreef: 18.06.2024 - 13:19
mltvolvo schreef: 18.06.2024 - 12:11
J33Bee schreef: 18.06.2024 - 11:32 Doordat de B4 zo extreem duur is geworden, is een T6 toch net zo aantrekkelijk? Of is die in de leaseprijs dan zoveel duurder?
De B4 was voor mij duurder dan de T6 in de lease. Dit was al in 2022 bij het configureren van de auto in portal van de leasemaatschappij zo.
Keus was toen snel gemaakt.
Geen spijt van, de T6 heeft ontzettend veel vermogen vanuit de brandstof motor alleen al.
Zal dan ook aan de voorwaarden liggen denk ik. In 2022 was de B-reeks zo 10K goedkoper, dat is echt wel goedkoper in de leasewereld normaliter. Maar zaken als incl. excl. brandstof spelen allemaal mee icm hoe groen je bedrijf wil zijn (ontmoediging).
Met de B4 in de configurator via de leasemaatschappij was mijn leasebedrag limiet snel bereikt.
Pijn zat hem in de brandstof kosten, althans hoe die berekend werden.
Uitvoering in alle gevallen een Plus bright of dark.
Werkgever verplichte toen nog geen hybride of volledig electrisch, nu PHEV of EV als keus.

Ik zag dat de prijs in de configurator nu heel anders is dan waarvoor ik de V60 rijdt, laastst met een collega meegekeken.
Misschien had ik geluk nog.....

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 15:09
door mltvolvo
Nog even de prijslijst opgezocht van 2022 (MY2023)
Screenshot 2024-06-18 150805.png

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 16:46
door Martijn85s60
Toch jammer de s60 is toch een van de mooiste vind ik

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 16:56
door OGA244
Volvo maakt tegenwoordig graag uit wat kopers mooi "moeten" vinden.

S60 Uit productie in Juni 2024

Geplaatst: 18.06.2024 - 16:59
door wasbeer2006
Ja en als het interieur de kant op gaat van de ex30 dan gaan we hier heel veel geklaag horen.
Daar zit echt geen knopje meer in echt verschrikkelijk! En dat lijkt op de foto,s van de ex90 ook zo.