Pagina 1 van 1

Motor houdt in op korte ritten

Geplaatst: 05.12.2006 - 10:20
door General
Vraagje van een collega van mij:
Hij heeft een V40 1.8 benzine uit '96.
Deze geeft wat problemen met korte ritten...
de motor komt mooi op bedrijfstemperatuur, maar houdt enorm in.
Je kan dan gas geven wat je wil... hij doet niets)
Het lijkt wel of hij zichzelf smoort.
(Hierbij rookt de auto ook erg)
Dit lost zichzelf echter telkens weer op, en daarna doet de wagen het weer normaal.

Wat kan dat zijn?




Ik heb overigens al een search toegepast, maar daar betrof het telkens diesel uitvoeringen.... het gaat hier echter om een benzine!

Geplaatst: 09.12.2006 - 19:24
door marcelg
maandag wilde ik met de auto naar werk. ging het computerlampje branden, ff later als ik gaf gas smoorde ie ook waardoor ik amper vooruit kwam.
gaskleppositie sensor was overleden. hij rookte ook omdat de mengselverhouding op zijn reet lag

Geplaatst: 11.12.2006 - 13:54
door General
Hoe kan ik dat controleren?
Ik bedoel.. hoe kom ik er achter of bij deze ook het sensortje kaduuk is?

Geplaatst: 11.12.2006 - 14:01
door marcelg
er zitten 3contacten aan de sensor(onder de gasklephuis)
als je meet moet je tussen 2 contacten constant dezelfde weerstand hebben.
tussen de andere een variable, zonder momenten van doorslag of onderbreking.

zal op database kijken wat de weerstands waarde moet zijn.

Geplaatst: 11.12.2006 - 14:55
door General
Merci

Geplaatst: 11.12.2006 - 15:02
door volv40
gasklep positisensor op pen 73 verbinden met massa contact aan = 0V op pen 74 op uitgang signaal contact aan = 5 V op pen 43 op ingang signaal contact aan gasklep volledig open =4,6V.
een makkelijkere manier is vriend of vriendin contact aan laten zetten en luisteren of je de gasklep sensor hoort tikken snel achter elkaar zoals een relais :P

Geplaatst: 11.12.2006 - 16:18
door marcelg
dacht dat het een "gewone" regelweerstand was, potentionmeter. lijkt me niet dat die tikken.

Geplaatst: 09.01.2007 - 16:15
door General
Sorry, vergeten om de oplossing hier te plaatsen!
het bleek om een kapotte bobine te gaan.
Repareren kostte 80 Euro.