Pagina 1 van 1

Volvo Assistance

Geplaatst: 17.07.2024 - 19:23
door Stoyanov
Stel;

Je hebt Volvo Assistance. Op 1 of andere manier heb je de tijdspanne overschreden om nog in aanmerking te komen voor hulp door VA.

Door domme pech móet je aanspraak doen op Pechhulp en je belt VA, met de vraag of ze kunnen helpen.

Is VA verplicht om je op zo'n moment mede te delen dat je op grond van de algemene voorwaarden op dat moment géén aanspraak maakt op hulp door VA?

Met andere woorden: heeft een organisatie als Volvo Assistance een mededelingsplicht naar de gebruiker toe?

Volvo Assistance

Geplaatst: 17.07.2024 - 19:33
door OGA244
Lijkt me logisch, er wordt steeds bijtijds kenbaar gemaakt dat de hulpverlening op een bepaalde datum over is als je niet verlengd hebt, en dat laatste is een eigen keuze.
Zoals ook bijtijds kenbaar gemaakt wordt dat er onderhoud vereist is..
Dat mensen dat zelf wel uitmaken is mij bekend, dat volvo daardoor soms (garantie)claims afwijst is mij ook bekend.

Volvo Assistance

Geplaatst: 17.07.2024 - 20:36
door Gouwe
Ik heb wat moeite met het woord "verplicht". Geen idee of ze het verplicht zijn. Immers als jij niet langer aan de voorwaarden voldoet (lees je auto bijtijds onderhouden hebt bij de dealer) vervalt toch gewoon de dekking? Ik snap dat het heel vervelend is als je het zelf vergeet en met pech komt te staan, maar er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

Volvo Assistance

Geplaatst: 17.07.2024 - 21:17
door Almerev70
Het jammere alleen is dat de VA voor precies 12 maanden is, dus je beurt kan je eigenlijk niet een week later doen dan het jaar ervoor want zit je zonder dekking. Had m.i. 13 maanden dekking moeten zijn. Nu ga je steeds vervroegen. Mss geneuzel....

Volvo Assistance

Geplaatst: 17.07.2024 - 21:40
door OGA244
Idd geneuzel, er staat een vaste tijd voor... Je verzekering loopt ook per vaste tijdseenheid

Volvo Assistance

Geplaatst: 17.07.2024 - 21:58
door Sammmyvannorel
En toch ben ik het wel met je eens: ik doe mijn beurt bij voorkeur voor de vakantie want dan mogen de 150 paardjes echt aan het werk. Mijn apk verloopt 2 sept: dit jaar de beurt op 2 juli laten doen, zodoende recht op va (verliep anders 17 juli) maar nou ben ik volgend jaar het ‘bokje’ voor tenminste 1 dag. Mijn oplossing gaat tzt zijn even mijn autoverzekering bijplussen met ‘wegenwacht’ kost 2 euro per maand voor of Nederland of Europa (beide dus 4 euro ongeveer) en geeft recht op 30 dagen vervangend vervoer: ik heb nu ook maar even de Europa module aangezet: immers va geeft maar 5 dagen recht op vervangend vervoer. Als er echt iets heftigs is wil ik liever dat mijn auto naar Nederland gaat dan dat ik in het Frans een nieuwe motor moet laten inbouwen 🙄

Voordeel van Va is dat ie gegarandeerd naar een dealer gaat, en niet naar een of andere shabby dorpsgarage

Volvo Assistance

Geplaatst: 17.07.2024 - 22:14
door Almerev70
Maar toch is VA beperkt. Max 100km per dag voor vervangend vervoer, auto moet terug naar afhaalpunt, je eigen auto gaat meen ik maar 80km maximaal weggebracht worden.
Is mij niet geheel duidelijk of dit buiten NL is.

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 11:33
door V480-S60
Uitdaging is dat je geen pasje meer krijgt met de einddatum Dus in de gaten houden is wat moeilijker geworden.
Dit jaar is alles nog goed geregeld. Volgend jaar weer eens kijken wanneer het weer moet.

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 13:54
door Rogier64
Op de factuur staat: 09099 Verlenging Volvo Assistance met een jaar. Afspaak voor een beurt moet al ruim vooraf gebeuren, ik ga er vanuit dat als de afgesproken datum van de beurt net even na de officiele datum is er gewoon VA is. Ik zie wel dat het VOC abonnement ruim 13 maanden na de beurt geldig is.

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 16:04
door Ben
Als de standaard versie van VA je te beperkt is kun je voor 55 Euro de Premium versie nemen.

Volvo Assistance biedt u 3 werkdagen vervangend vervoer in geheel Europa (ook in uw woonplaats). Bij Premium Assistance heeft u de keuze uit onderstaande drie mogelijkheden.

Voor slechts 55,00 per jaar 30 dagen aaneengesloten vervangend vervoer in binnen-en buitenland. U bent met vakantie, dan is het fijn als u bij een pechsituatie met uw Volvo kunt rekenen op een vervangende auto waarvan u maximaal 30 dagen aaneengesloten gebruik kunt maken, binnen geheel Europa.

5 hotelovernachtingen. Wacht u liever in het buitenland tot uw Volvo is gerepareerd, dan kunt u in plaats van een vervangende auto kiezen voor een verblijf van maximaal 5 nachten in een hotel à 125,- p.p.p.n. voor de inzittenden van uw Volvo.

Eerste klas treinreis of een businessclass vliegticket. Of kiest u ervoor om eerste klas per trein naar uw bestemming te reizen. Indien de reis langer duurt dan 6 uur, dan kunt u kiezen voor vervoer per vliegtuig, dit tot een maximum van 850,- p.p. voor de inzittenden van uw Volvo.
Uw bagage is meeverzekerd voor 500,-.


https://www.volvocard.nl/aanbieding/vol ... um-pakket/

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 16:38
door Gouwe
Ik heb zojuist de VA Premium afgesloten. Geeft mij toch een meer gerust gevoel zo vlak voor de vakantie.

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 16:46
door Henry82
Doe ik ook altijd als ik met de auto op vakantie ga. Mocht er onverhoopt iets gebeuren ben je in elk geval gewoon mobiel, en niet gebonden aan 3 dagen vervangend vervoer.

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 16:47
door Ben
Sinds er hier nog maar 1 auto op de oprit staat doe ik dat ook.

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 16:56
door OGA244
Gouwe schreef: 18.07.2024 - 16:38 Ik heb zojuist de VA Premium afgesloten. Geeft mij toch een meer gerust gevoel zo vlak voor de vakantie.
verstandig

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 18:48
door Almerev70
Zojuist de voorwaarden gelezen en bij VA premium 30 dgn met 100km per dag. Inleveren op haallocatie mits anders overeengekomen.
Bij ANWB staat er niks over maximale km's en inleveren op aanwijzing van ANWB, is 21dgn.

Wil niet te negatief zijn maar denk dat wij mss iets te positief denken over de VA. Het zit erbij na een servicebeurt en twijfel of ik ANWB moet opzeggen.
Hmmm... eerst maar op een zorgeloze, probleemloze vakantie in Italië.

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 22:08
door mees
Ik had 2013 op een zaterdag in Frankrijk Mulhouse een leenauto nodig, dacht ik in eerste instantie.
ANWB (en ja ik ben fan sinds 1978 en nog steeds volledig alles in pakket) zei: eerst garage-oordeel en als dan de reparatie langer dan 3 dagen duurt, dan pas een leenauto.
...ja hoor, dat zal toch niet.....
Ik belde daarna VA (was heel die VA vergeten). Zelfde 'centrale' en wegens andere voorwaarden (toen): een technische medewerker aan de lijn doorverbonden.
Goed advies, 6 uur wachten en afkoelen die automaat, Eben zal hij gewoon schakelen en in veilige modus al snel, de snelweg op (is trap 4 van de 5) met dik 1600 aan de trekhaak naar huis, over de Ardennen (met lichte hellingen, wat maar net ging).
Blij, erg blij.... Werd thuis wel een ruil-automaat, zie eerste posting op dit forum.
Even nog:
VA geldt voor de auto (heb Premium en zie net dat er 6 dagen tussen verval en beurt zit)
WW geldt voor de persoon (handig als je in andermans auto rijdt).

Volvo Assistance

Geplaatst: 18.07.2024 - 22:30
door Gouwe
Almerev70 schreef: 18.07.2024 - 18:48 ....Wil niet te negatief zijn maar denk dat wij mss iets te positief denken over de VA. Het zit erbij na een servicebeurt en twijfel of ik ANWB moet opzeggen.
Hmmm... eerst maar op een zorgeloze, probleemloze vakantie in Italië.
Je mag best kritisch zijn hoor en misschien ben ik wel te positief. Aan de andere kant heb ik recent een paar ervaringen met VA en die zijn zonder uitzondering positief. De laatste keer is mijn auto meer dan de straal van 80 km naar mijn dealer gebracht en kon ik de leenauto van Logicx gewoon bij de Volvo dealer achterlaten. Daar kwam Logicx hem dan gewoon weer oppikken.

Volvo Assistance

Geplaatst: 19.07.2024 - 07:48
door V480-S60
Henry82 schreef: 18.07.2024 - 16:46 Doe ik ook altijd als ik met de auto op vakantie ga. Mocht er onverhoopt iets gebeuren ben je in elk geval gewoon mobiel, en niet gebonden aan 3 dagen vervangend vervoer.
Hiet idem. Met dien verstande dat ik dat alleen doe als wij naar het buitenland gaan.

Volvo Assistance

Geplaatst: 19.07.2024 - 07:53
door V480-S60
Gouwe schreef: 18.07.2024 - 22:30
Almerev70 schreef: 18.07.2024 - 18:48 ....Wil niet te negatief zijn maar denk dat wij mss iets te positief denken over de VA. Het zit erbij na een servicebeurt en twijfel of ik ANWB moet opzeggen.
Hmmm... eerst maar op een zorgeloze, probleemloze vakantie in Italië.
Je mag best kritisch zijn hoor en misschien ben ik wel te positief. Aan de andere kant heb ik recent een paar ervaringen met VA en die zijn zonder uitzondering positief. De laatste keer is mijn auto meer dan de straal van 80 km naar mijn dealer gebracht en kon ik de leenauto van Logicx gewoon bij de Volvo dealer achterlaten. Daar kwam Logicx hem dan gewoon weer oppikken.
De voorwaarden zijn in de loop der jaren wel wat veranderd idd. Maar over het algemeen kijken ze naar de situatie en kan je de "leen"auto idd bij je eigen dealer inleveren. En repatriëring van je auto vanuit het buitenland naar Nederland zal in overleg ook wel gebeuren.

Volvo Assistance

Geplaatst: 22.07.2024 - 09:53
door Walter
Ik heb ooit een vervangende auto gewön bij de dealer kunnen laten staan. Ze gaan toch niet verwachten dat je de Logicx auto terug brengt naar Öbergeschnitzelbach?

Pasje heb je niet meer, maar op volvocard.nl kun je altijd kijken tot wanneer VA loopt