Pagina 1 van 1

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 12:15
door CDS60
Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Cengiz en kom uit het mooie Noord-Brabant. en ben sinds kort een trotse bezitter van een Volvo S60 2.4 20v uit 2006.
Deze tank heeft sinds vandaag 408000 kilometer gereden en dat zonder problemen (de vorige eigenaar heeft de auto altijd dealer onderhouden)

Maar ik plaats natuurlijk niet zo maar iets op dit forum. Ik plaats hier wat omdat ik het niet meer weet haha πŸ˜‚

Als ik lekker aan het cruisen ben is er niks aan de hand, maar zodra ik hem om vol vermogen vraag begint hij in te houden… En zo nu en dan komt hij uit die dip en gaat hij er toch als een soort raket vandoor. Na weer even rustig te hebben gereden, raakt hij weer in deze modus van geen vermogen. Het lijkt alsof de auto gewoon geen lucht krijgt? Ergens gaat iets mis maar wat?

Uitlezen zou ik graag willen maar niemand heeft tijd? Het is natuurlijk ook vakantie tijd en ik werk elke dag tot 18:00.
Op zaterdag heeft dus niemand tijd.

Owja! Anti Skid service geeft hij aan, dit schijnt een nog al groot begrip te zijn bij een volvo storing? Anti slip regeling werkt dan niet meer. (Daar kwam ik laatst achter als de anti-skid service melding weg is)

Wat heb ik al gedaan:
Nokkenasversteller vervangen geen resultaat.
Bougies vervangen geen resultaat.

Wie heeft er ervaring met dit soort klachten?
De auto loopt trouwens heel mooi stationair en reageert in zijn neutraal goed op het gas pedaal (denk ik)

Alvast iedereen bedankt 😁

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 12:30
door Mastiff
Weet je hoe oud het brandstoffilter is?

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 13:00
door Fredhead
Koppel de MAF sensor eens af, als ie dan beter loopt is deze aan vervanging toe.

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 13:02
door CDS60
Goedemorgen, dat durf ik niet te zeggen. Maar zou dat daar in kunnen zitten? Want als hij eenmaal op gang is dan blijft hij power hebben. Maar zodra ik lekker op t gemakkie rijd en dan wil gaan dan is het vermogen op vakantie πŸ˜…

(Waar zit de MAF sensor? 😊)
Je bedoelt de LMM? (Sensor)

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 13:03
door CDS60
Het is trouwens wel de Non turbo versie met 140pk

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 13:11
door Fredhead
CDS60 schreef: ↑10.08.2024 - 13:02 (Waar zit de MAF sensor? )
Je bedoelt de LMM? (Sensor)
Die inderdaad :)
Normaal gesproken is deze in de buurt van het luchtfilter te vinden in de aanzuigbuis geschroefd.

Ook de non turbo versie heeft deze.

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 13:15
door Urbexpeditie
fredhead schreef: ↑10.08.2024 - 13:00 Koppel de MAF sensor eens af, als ie dan beter loopt is deze aan vervanging toe.
Eerste waar ik ook aan dacht ☺️
Iets vervuild en je krijgt dit soort symptomen.

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 13:18
door CDS60
Nou ik ga dit zometeen meteen proberen! Ik hou jullie op de hoogte!

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 13:55
door CDS60
Oke, maf sensor los gekoppeld. Rondje gereden geen verschil. Anti skid service was even weg. Stekker terug op de sensor geplaatst anti skid service terug. Stukje verder op weer stekker los van de maf en anti skid blijft staan. Ik merk dus helaas weinig tot geen verschil met of zonder maf sensor. Dat is ook niet goed denk ik toch?

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 15:35
door JeroenSpock
Gasklephuis die niet ver genoeg open gaat maar brandstof toevoer wel volledig 'open' en daardoor slechte motorloop?
Of die 2 net andersom?

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 10.08.2024 - 17:12
door CDS60
Hoe ga ik daar precies achter komen? 😁

Volvo s60 2006 2.4 20V houd in bij volle belasting

Geplaatst: 11.08.2024 - 12:18
door CDS60
Even een update: tijdens de eerste rit reed de auto perfect. Je voelt duidelijk dat de auto vermogen heeft. Nadat de auto op temperatuur is begint het gedonder haha. Iemand een idee? 😊