Radiatorprobleem 940 2.3 1998
Geplaatst: 17.08.2024 - 11:54
Hallo allemaal,
Een paar maanden geleden heb ik een Volvo 940 uit 1998 aangeschaft, mijn eerste, met het idee ermee naar Sicilië te rijden. Inmiddels ben ik 10.000 kilometer verder en is mijn reis volbracht. Ondanks dat de auto zich voortreffelijk heeft gehouden, zijn er een paar punten die ik zou willen aanpakken.
• Mijn voornaamste punt van aandacht heeft te maken met het radiatorsysteem. Direct na aanschaf van de auto vulde ik enkele liters koelvloeistof bij aangezien het peil ruim onder het minimum lag. Eenmaal in Bretagne aangekomen was het peil weer gedaald tot onder het minimum. In Saint-Malo heb ik de auto naar de garage gebracht, waar ze de leiding van de verwarming hebben afgesloten, om het zogenaamde lek te omzeilen. Echter bleek dit niet de oplossing, waarna ik tijdens het vervolg van mijn reis het peil steeds heb bijgevuld. Hebben jullie misschien een idee wat het probleem is, en wat ik hiertegen zou kunnen doen? Ook is de koelvloeistof roestbruin van kleur.
• Verder werkt de elektrische raambediening aan de bestuurderszijde alleen als je de contactpunten in de unit handmatig aanduwt (zie foto). Is er een manier waarop ik het contact op de juiste manier kan herstellen? Nota bene, het raam gaat wel zonder enig morrelen met de unit omlaag.
• Tot slot werkt de claxon niet meer. Toen ik de auto net had aangeschaft, maakte de claxon een vrij schril en zielig geluid, zoals je weleens hoort bij de claxons van heel erg oude auto’s in tekenfilms. Nu echter, klinkt er helemaal geen geluid meer bij het indrukken van de claxon.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hartelijke groet,
Lex
Een paar maanden geleden heb ik een Volvo 940 uit 1998 aangeschaft, mijn eerste, met het idee ermee naar Sicilië te rijden. Inmiddels ben ik 10.000 kilometer verder en is mijn reis volbracht. Ondanks dat de auto zich voortreffelijk heeft gehouden, zijn er een paar punten die ik zou willen aanpakken.
• Mijn voornaamste punt van aandacht heeft te maken met het radiatorsysteem. Direct na aanschaf van de auto vulde ik enkele liters koelvloeistof bij aangezien het peil ruim onder het minimum lag. Eenmaal in Bretagne aangekomen was het peil weer gedaald tot onder het minimum. In Saint-Malo heb ik de auto naar de garage gebracht, waar ze de leiding van de verwarming hebben afgesloten, om het zogenaamde lek te omzeilen. Echter bleek dit niet de oplossing, waarna ik tijdens het vervolg van mijn reis het peil steeds heb bijgevuld. Hebben jullie misschien een idee wat het probleem is, en wat ik hiertegen zou kunnen doen? Ook is de koelvloeistof roestbruin van kleur.
• Verder werkt de elektrische raambediening aan de bestuurderszijde alleen als je de contactpunten in de unit handmatig aanduwt (zie foto). Is er een manier waarop ik het contact op de juiste manier kan herstellen? Nota bene, het raam gaat wel zonder enig morrelen met de unit omlaag.
• Tot slot werkt de claxon niet meer. Toen ik de auto net had aangeschaft, maakte de claxon een vrij schril en zielig geluid, zoals je weleens hoort bij de claxons van heel erg oude auto’s in tekenfilms. Nu echter, klinkt er helemaal geen geluid meer bij het indrukken van de claxon.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hartelijke groet,
Lex