V 70 2001 op 3 Cylinders ??
Geplaatst: 28.08.2024 - 16:00
Sinds een jaar een tweede V 70 20V 2001 op LPI in bezit . met 590000km
Auto heeft het tot een 2 maanden geleden perfect gedaan .
Toen een motormanagement service waarschuwing gehad , ging ook weer weg na hernieuwd starten , geen "limp mode " gehad .
Een maand geleden onderweg begon de motor op 4 Cylinders te lopen , daar mee thuis gekomen
Thuis geconstateerd dat de bobine cel 2 het niet deed. Deze vervangen voor een nieuwe en toen :
Starte de auto amper meer , alleen met 1/3 gas en slaat af en toe terug ( backfire ?) en loopt dat maar op 3 cilinders ....
Alles bougies losgenomen en met bobine eraan later vonken , alle 5 doen het ..
Met draaiende motor alle bobines een voor een losgenomen , bij Cyl 1 & 2 geen verschil bij de andere Cylinders wel. Dus 1 & 2 doen niet mee, compressie gemeten , alle 11 ATo en hoger .
Gedacht aan valse lucht cylinder 1 & 2. , spruitstuk pakking gewisseld en PCV separator vervangen , oude volledig dicht gekoekt
ECU gewisseld met een unit van Riman en gekloond door Obbe , ook geen verbetering , Alle bedrading van de ECU naar bobines gemeten op weerstand en evt naar massa , geen bijzonderheden gevonden
VIDA aan gesloten geeft misfiring Cyl 2 aan ,
Een andere tester FOXwell aangesloten deze geeft aan : CEM 1A5D verbinden met ETM signaal ontbreekt and Cem 1A62 verbinden met ECM apparaat sturing , signaal ontbreekt
Ik kan niet plaatsen dat de ETM en CEM communicatie invloed hebben op 2 cilinders die niet mee willen doen ..
Iemand suggesties of tips
Thank
Aero Salas
Auto heeft het tot een 2 maanden geleden perfect gedaan .
Toen een motormanagement service waarschuwing gehad , ging ook weer weg na hernieuwd starten , geen "limp mode " gehad .
Een maand geleden onderweg begon de motor op 4 Cylinders te lopen , daar mee thuis gekomen
Thuis geconstateerd dat de bobine cel 2 het niet deed. Deze vervangen voor een nieuwe en toen :
Starte de auto amper meer , alleen met 1/3 gas en slaat af en toe terug ( backfire ?) en loopt dat maar op 3 cilinders ....
Alles bougies losgenomen en met bobine eraan later vonken , alle 5 doen het ..
Met draaiende motor alle bobines een voor een losgenomen , bij Cyl 1 & 2 geen verschil bij de andere Cylinders wel. Dus 1 & 2 doen niet mee, compressie gemeten , alle 11 ATo en hoger .
Gedacht aan valse lucht cylinder 1 & 2. , spruitstuk pakking gewisseld en PCV separator vervangen , oude volledig dicht gekoekt
ECU gewisseld met een unit van Riman en gekloond door Obbe , ook geen verbetering , Alle bedrading van de ECU naar bobines gemeten op weerstand en evt naar massa , geen bijzonderheden gevonden
VIDA aan gesloten geeft misfiring Cyl 2 aan ,
Een andere tester FOXwell aangesloten deze geeft aan : CEM 1A5D verbinden met ETM signaal ontbreekt and Cem 1A62 verbinden met ECM apparaat sturing , signaal ontbreekt
Ik kan niet plaatsen dat de ETM en CEM communicatie invloed hebben op 2 cilinders die niet mee willen doen ..
Iemand suggesties of tips
Thank
Aero Salas