Pagina 1 van 2
verschil tussen de 140pk en de 170pk 2.4 v70
Geplaatst: 07.12.2006 - 10:34
door wimwerf
Ik heb hier de folder van modeljaar 2006...
Het valt mij op dat er gewoon 2000 euro verschil zit tussen het model met de 140pk en 170pk...
Wat zijn nou de verschillen onderling..buiten andere software..
Compressie is t zelfde las ik..
Geplaatst: 07.12.2006 - 10:58
door V480-S60
Andere remmen.
Geplaatst: 07.12.2006 - 13:50
door bart simpson
V480-V40 schreef:Andere remmen.
Zeker geen andere remmen, die van zowel de 140pk als de 170pk passen in een 15" velg.
Een 170pk draait 1500 meer toeren om zijn vermogen af te geven, verder zijn ze gelijk, in die € 2.000,-- zit ook nog eens € 550,-- aan BPM.
Geplaatst: 08.12.2006 - 14:05
door mcwk
Ik heb een 2.4 laten chippen. Een V50 weliswaar maar zelfde motor. Bij de V50 zijn de versnellingsbakken anders. De 2.4 140pk heeft een langere eindoverbrenging zodat ie wat zuiniger is maar ook niet meer vooruit wil als ie eenmaal in z'n 5 zit. Met chippen krijgt ie 175pk maar daar moet je wel voor doortrekken, verwacht niet dat je dit extra vermogen onder de 3500tpm terug vindt. Voor de rest ben ik er wel tevreden over.
Deze motoren worden uitsluiten elektronisch getuned of geknepen om fiscaal technische redenen.
Geplaatst: 08.12.2006 - 21:40
door Bas R
140 PK meer dan genoeg is 2500 euro's niet waard vind ik. Winst alleen in hoge toeren en maar marginaal. Ben zeer tevreden, meer dan snel genoeg!
Geplaatst: 14.12.2006 - 11:10
door basvolvo75
ben vorige week bij volvodealer met exact dezelfde vraag wezen kijken naar 2 fraaie v70's. De verkoper wist me 'een goed bewaard' geheim te verklappen dat alle v70's 2.4 als 170pk worden geboren maar inderdaad alleen ivm locale redenen worden geknepen. Hij reed zelf ook in een door rica gechipte versie en raadde mij dat ook aan.... nu nog beslissen wat ik ga kopen!
___________
Ga snel volvo rijden!
Geplaatst: 14.12.2006 - 14:31
door bart simpson
basvolvo75 schreef:De verkoper wist me 'een goed bewaard' geheim te verklappen dat alle v70's 2.4 als 170pk worden geboren maar inderdaad alleen ivm locale redenen worden geknepen
De 140pk is een aparte motorvariant die in grote delen van Europa ook zo geleverd wordt, o.a. wij als Nederland hebben deze variant.
Er zijn hier toch echt geen lokale redenen voor in de vorm van belasting aan de hand van pk's, eigenaardig verhaal dus.
Het chippen wat deze dealer doet zal de fabrieksgarantie iig doen vervallen daar het geen Volvoaanpassing is.
Geplaatst: 15.12.2006 - 18:03
door Oceanracer
basvolvo75 schreef:ben vorige week bij volvodealer met exact dezelfde vraag wezen kijken naar 2 fraaie v70's. De verkoper wist me 'een goed bewaard' geheim te verklappen dat alle v70's 2.4 als 170pk worden geboren maar inderdaad alleen ivm locale redenen worden geknepen. Hij reed zelf ook in een door rica gechipte versie en raadde mij dat ook aan.... nu nog beslissen wat ik ga kopen!
___________
Ga snel volvo rijden!
Ik vind het een vaag dealerverhaal. Die V70's komen als 140 pk en als 170 van de band rollen en worden niet later weer aangepast. En chippen op advies van de dealer? Heeft ie zeker geen turbo staan...
Geplaatst: 15.12.2006 - 19:14
door Gast
bart simpson schreef:basvolvo75 schreef:De verkoper wist me 'een goed bewaard' geheim te verklappen dat alle v70's 2.4 als 170pk worden geboren maar inderdaad alleen ivm locale redenen worden geknepen
De 140pk is een aparte motorvariant die in grote delen van Europa ook zo geleverd wordt, o.a. wij als Nederland hebben deze variant.
Er zijn hier toch echt geen lokale redenen voor in de vorm van belasting aan de hand van pk's, eigenaardig verhaal dus.
Het chippen wat deze dealer doet zal de fabrieksgarantie iig doen vervallen daar het geen Volvoaanpassing is.
@Bart, kan ik uit jouw verhaal begrijpen dat het hier 2 verschillende motornummers betreft?
Zoja, kan je aangeven wat de technische verschillen zijn?
en is het mogelijk,
dat het verschil van € 1450,- feitelijk in de software verrekend is?
Ik kan namelijk nergens de verschillen vinden, niet anders dan dat bij een hoger toerental meer vermogen wordt afgegeven.
Geplaatst: 15.12.2006 - 20:06
door bart simpson
@alexv70, het zijn inderdaad 2 verschillende motornummers, wat de exacte verschillen zijn kan ik je niet vertellen daar ze constructief gelijk lijken te zijn.
Hoe de prijssetting tot stand gekomen is zal zonder twijfel iets marketingachtigs zijn, ik zie de meerwaarde van de 170pk gezien zijn meerprijs en zijn niet wezenlijk betere prestaties dus volstrekt niet.
Geplaatst: 16.12.2006 - 11:04
door Maurice Pierik
Het verschil tussen de 140pk en de 170pk versie is voornamelijk de prijs. De marketingafdeling ziet graag een breed en evenredig verdeelde prijslijst.
Geplaatst: 16.12.2006 - 14:21
door Gast
Maurice Pierik schreef:Het verschil tussen de 140pk en de 170pk versie is voornamelijk de prijs. De marketingafdeling ziet graag een breed en evenredig verdeelde prijslijst.
Als het alleen prijs is en GEEN technische verschillen, dan zou het ook zo moeten zijn dat als je de software aanpast van 140 naar 170 PK.
Je een behoud hebt van je garantie op het materiaal technische vlak.
Immers @Bart geeft duidelijk aan dat als je gaat chippen (in deze software aanpassen naar 170 PK) je de Volvo-garantie verliest.
Garantie had ik toch al niet meer, maar vele onder ons wel.
ps:
als er al technische verschillen zijn moet je dit weer kunnen vinden in de onderdelen.
Ik weet bijvoorbeeld dat de klepstoterbussen van een BiFuel verschillen (nummers) van een normale benzine uitvoering.
In uitvoering zag ik geen verschil.
Zo kan ik mij dit ook voorstellen voor een 140 - 170 PK.
Misschien krukaslagers?
Geplaatst: 16.12.2006 - 14:47
door bart simpson
AlexV70 schreef:Maurice Pierik schreef:Het verschil tussen de 140pk en de 170pk versie is voornamelijk de prijs. De marketingafdeling ziet graag een breed en evenredig verdeelde prijslijst.
Als het alleen prijs is en GEEN technische verschillen, dan zou het ook zo moeten zijn dat als je de software aanpast van 140 naar 170 PK, je een behoud hebt van je garantie op het materiaal technische vlak.
Volvo meent anders ten aanzien van die garantie en een originele "af Volvo" upgrade bestaat niet.
Geplaatst: 17.12.2006 - 16:24
door the fonz
Mij is ooit vertelt dat de 170 pk alleen makkelijker is als je vaak met een caravan de bergen intrekt. Doe je dit niet, dan kun je gewoon de 140 pk pakken. Mits je die 2000 euro geen pijn doen.....
Zou eens gaan testrijden met beiden. Het verschil is geloof ik vrij miniem. Succes!
Geplaatst: 09.03.2007 - 22:33
door kleinherenbr
Heren er zit wel degelijk een klein verschil tussen de 140 en de 170 pk. Vwb het caravan verhaal klopt dit, je krijgt je hut beter de berg op. Op de snelweg zonder hut merk je het met bijv het inhalen, de 170 pk versie is sneller, maar dan wel hoger in toeren. Ik had een 170 pk classic van 2000 (zilver - alle lines), heb nu een 140 pk (black saphire edition etc, etc--super), maar laat deze tunen naar 170 pk. Met garantie!! Heb de laatst genoemde V70 gekocht bij Morecars Raalte. Morecars verzorgt tevens de tuning, niet met een powerbox, maar in het motormanagement.
Laat binnenkort weten hoe het bevalt.
Gr. Marcel
Geplaatst: 10.03.2007 - 12:55
door bart simpson
kleinherenbr schreef:Heren er zit wel degelijk een klein verschil tussen de 140 en de 170 pk. Vwb het caravan verhaal klopt dit, je krijgt je hut beter de berg op. Op de snelweg zonder hut merk je het met bijv het inhalen, de 170 pk versie is sneller, maar dan wel hoger in toeren
Het maximale koppel van een 170pk ligt slechts 10Nm hoger en dat wordt bereikt bij 800 t/min meer, een 140pk is soms door zijn vrijwel gelijke kloppel bij een lager toerental echt een betere trekker.....
kleinherenbr schreef:, maar laat deze tunen naar 170 pk. Met garantie!! Heb de laatst genoemde V70 gekocht bij Morecars Raalte. Morecars verzorgt tevens de tuning, niet met een powerbox, maar in het motormanagement.
Met garantie maar zonder Volvogarantie
Geplaatst: 10.03.2007 - 21:43
door plim
Ik kom net van FastTech vandaan. Mijn 140 pk automaat is getuned naar 170+ pk.
Het verschil bij de automaat is aanzienelijk. Daar waar origineel de auto niet veel thuis gaf bij inhaal acties, behalve een hoop kabaal door enkele versnellingen terug te schakelen, gebeurt er nu ook echt iets.
Ja dat is dus bij hogere toerentallen, maar die gebruik je dan ook wanneer je eventjes lekker wil versnellen.
Het lijkt erop dat de automaat beter bij dit motor gedrag past dan bij de 140 pk.
Wat mij betreft een aanrader.
Geplaatst: 10.03.2007 - 23:09
door Oceanracer
Plim, jouw verhaal sluit danook naadloos aan bij wat ik altijd (ook van Volvo zelf) al heb gehoord: De automaat moet je alleen nemen icm met de 170 Pk variant of een turbo versie. Met de handbak kun je ook voor de 140 Pk gaan en zul je in het dagelijkse verkeer weinig merken van die 30 Pk extra.
Geplaatst: 10.03.2007 - 23:12
door Gast
Oceanracer schreef:Plim, jouw verhaal sluit danook naadloos aan bij wat ik altijd (ook van Volvo zelf) al heb gehoord: De automaat moet je alleen nemen icm met de 170 Pk variant of een turbo versie. Met de handbak kun je ook voor de 140 Pk gaan en zul je in het dagelijkse verkeer weinig merken van die 30 Pk extra.
Prachtig verhaal, maar volgens mij klets!
Probeer eens een technische onderbouwing.
Overtuig me.
Geplaatst: 10.03.2007 - 23:20
door Oceanracer
Moet ik jou overtuigen dat een 2.4T icm met een automaat genieten is en 't met een 2.4 140 Pk toch enigzins behelpen is?
Ik had je hoger ingeschat
