Waarschuwingslampje springt af en toe aan

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
yerun
2nd Gear member

Heb af en toe (bijv. bij nemen van een snelle bocht of hard remmen) dat het rem waarschuw lampje aanspringt (die rode met het (!) symbool).

Dus dan gaat bij mij al snel een lampje branden - ander lampje :) - dat de remvloeistof te laag is (lek in de leiding?)
Heb dat gecheckt, is lastig te zien, maar volgens mij staat die ruim boven de MIN. Heb voor de zekerheid ff op de achterkant van de manual gekeken dat ik wel naar het juiste reservoir zit te kijken :wink:

Op het reservoir staan 2 lijnen, om het niveau te markeren denk ik, en hij staat dus ruim boven de onderste lijn.
Zou het toch een storing zijn m.b.t. de remdrukverdeling o.i.d.? Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Momenteel (nog) geen problemen met het remmen.
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Hoogvlieger
Starter

Misschien een sensor voor remvloeistof niveau? Als het een floatingsensor is dan kan die bij het hellen van de auto, in bijv. een bocht of bij hard remmen. detecteren dat het remvloeistof niveau onder het minimun duikt. Als dit het zou zijn dan zou het aftoppen van de remvloeistof tot max moeten volstaan.

Ik ben geen expert op dit gebied, just thinking along. :wink:
Ik herinner me namelijk vergelijkbare waarschuwingen te krijgen in de vliegtuigjes tijdens de opleiding. Als je na een lange vlucht ging dalen zakte het niveau in de brandstof tanks ineens van 10% vol naar compleet leeg! Ook een floatingsensor. ::roll:
LUBERO
1st Gear member

Hallo
ik had dit ook voor met mijn wagen in een snelle bocht ging het lichtje aan , de olie stond ook net boven het min streepje een beetje bijgevuld met een beetje DOT 4 remolie en het euvel was opgelost
gr
J
3rd Gear member

Als dit gebeurt (moeten bijvullen van remolie) zit er zeker een gaatje in je systeeem. tenminste, dat heb ik mij laten vertellen. Ook het bijvullen van remolie niet bijster verstandig zonder verdere acties omdat het elke zoveel jaar geheel vervangen dient te worden.
Dus zeker langs de garage, ze kunnen je systeem onder druk zetten en makkelijk kijken waar een eventueel lek zit
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
yerun
2nd Gear member

Hou het komende tijd wel ff in de gaten.. lampje springt nu bijna niet meer aan, vreemd genoeg ::?:
Remon
5th Gear member

Je remvloeistof is onder niveua/verouderd. Als het remvloeistof niveau onder pijl is, kan dit een gevolg zijn van versleten remblokken.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
volv40
2nd Gear member

Remon schreef:Je remvloeistof is onder niveua/verouderd. Als het remvloeistof niveau onder pijl is, kan dit een gevolg zijn van versleten remblokken.
jep helemaal mee eens bijvullen gebeurd nooit, blokken op of systeem lek. in de garage is het bij ons verboden bij te vullen!!!!!!!!
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
yerun
2nd Gear member

Bij een lek kan ik het me voorstellen dat je em (in ieder geval tijdelijk) een keertje bij kan vullen.
Of de remblokken zijn dus ver afgesleten en moeten worden vervangen.

Maar nu de vraag: zijn de remblokken VOOR versleten of ACHTER?? Of allemaal? Degene die me de remvloeistof heeft verkocht zei dat ik dat kan checken (vanwege lichtmetalen velgen) door er doorheen te kijken.
Als ik in Vadis kijk, is dit niet een klusje wat zelf te doen is zonder enig verstand van zaken helaas...
yerun
2nd Gear member

Update: Ben even wezen kijken, zo te zien zijn de blokken VOOR veel verder gesleten als achter (als ik t goed gezien heb; de bovenste rand van de schijven is breder dan de schijf zelf, achter is het maar een klein beetje verschil).
Ben benieuwd wat dit gaat kosten bij de garage.

Verder viel het me net op dat als de motor stationair draait, hij af en toe een 'RRR - tjoep' geluid maakt, steeds achter elkaar.
Dat 'tjoep' doet het meest denken aan een soort van klik. Als ik een klein beetje gas geef, lijkt het weg te zijn.
Als iemand daar nog wat over weet... :)

[edit: wat ik heb bekeken zijn de SCHIJVEN... zijn de blokken hetzelfde als de remklauwen? Ik snap het niet meer]
Okke
4th Gear member

yerun schreef:Verder viel het me net op dat als de motor stationair draait, hij af en toe een 'RRR - tjoep' geluid maakt, steeds achter elkaar.
Dat 'tjoep' doet het meest denken aan een soort van klik. Als ik een klein beetje gas geef, lijkt het weg te zijn.
Als iemand daar nog wat over weet... :)
Ehm, je airco? (bij climate control gaat ie altijd af en toe aan/uit) ;-)
V40
yerun
2nd Gear member

Airco zou kunnen maar kan me dat geluid op t eind niet herinneren van eerder.
Vandaag naar de garage geweest, remblokken kunnen nog ff mee denk volgend jaar vervangen maar.
Heb kleine hoeveelheid remvloeistof erbij gegoten en lampje springt bijna niet meer aan :)
General
3rd Gear member
Contacteer:

yerun schreef:Heb kleine hoeveelheid remvloeistof erbij gegoten en lampje springt bijna niet meer aan :)
BIJNA niet meer aan???
Dus het probleem is nog steeds niet opgelost?
Afbeelding
_________";Some people and performances are beyond words";________
yerun
2nd Gear member

General schreef:
yerun schreef:Heb kleine hoeveelheid remvloeistof erbij gegoten en lampje springt bijna niet meer aan :)
BIJNA niet meer aan???
Dus het probleem is nog steeds niet opgelost?
Bij een noodstop zag ik em heel ff oplichten. Net lang weekend weggeweest, ERG veel gereden en 't lampje niet meer gezien :)
bert67
4th Gear member

Heb hetzelfde probleem, in een snelle rechterbocht springt sinds gisteren het lampje even aan. Nu heb ik naar het nivo gekeken, maar de olie staat bij het bovenste van de twee streepjes. Dus volgens mij staat ie op max.
Het gekke is dat hij gaat branden terwijl ik niet rem. Iemand een idee?
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
Dukkie40
1st Gear member

Misschien niet helemaal vergelijkbaar.
Mijn vorige auto, peugeot had hetzelfde gedrag. Lampje af en toe aan. Uiteindelijk brandde het contstant. Remvloeistof uiteindelijk weg/leeg, remweg van 50 meter, bleek dat de ene remvloeistofleiding kapot was en de andere poreus. Wat ik wil zeggen is. Laat dit nakijken, zo'n lampje brand niet voor niets. Je wil tenslotte niet meemaken dat je remt en er gebeurt niets.....
V40 1.8 Europa sports edition 2001
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”