Pagina 1 van 2

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 10:17
door Ben
Volvo Car Nederland introduceert de Volvo EX30 Cargo, een innovatieve, elektrische variant van de populaire EX30, speciaal ontworpen voor de zakelijke markt. Volvo speelt hiermee in op de groeiende behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen binnen het bedrijfsleven.
334799_EX30_Cargo_-_3_4_back.jpg

Efficiënt alternatief

Door goed te luisteren naar de behoeften van zijn klanten en te focussen op innovatieve oplossingen, heeft Volvo de mogelijkheden onderzocht om de Volvo EX30 om te bouwen tot een zogenaamde cargo-uitvoering. Deze elektrische auto biedt het MKB en grote bedrijven een efficiënt alternatief voor kleinere LCV’s.

De nieuwe EX30 Cargo richt zich vooral op middelgrote en grote bedrijven, zowel nationaal als internationaal, die behoefte hebben aan efficiënte voertuigen voor bijvoorbeeld onderhoud, klantbezoeken en controles. Het voertuig biedt voldoende laadruimte voor kleine gereedschappen en materialen, zonder dat het dienst doet als een ‘rijdend magazijn’. Diverse bedrijven hebben al interesse getoond in dit innovatieve concept en de eerste zijn al besteld.



Milieuzones en BPM-verhoging

De bedrijfswagenmarkt kampt momenteel met diverse uitdagingen, zoals de aankomende BPM-verhoging per 1 januari 2025, waardoor LCV’s gemiddeld 33% duurder worden. Ook zorgen nieuwe milieuzoneregels en de gewichtsbeperkingen voor B-rijbewijzen voor complicaties. Elektrische bedrijfswagens hebben daarnaast nog vaak een beperkte actieradius, langere laadtijden en een hogere total cost of ownership (TCO). Met de steeds strenger wordende milieueisen en de impact van nieuwe wetgeving op bedrijfswagens, hebben bedrijven een groeiende behoefte aan oplossingen om hun CO₂-uitstoot te minimaliseren en operationele kosten te verlagen. Volvo speelt met de EX30 Cargo in op deze behoefte.



Modulaire opbouw
De ombouw omvat het verwijderen van de achterbank, het plaatsen van een vlakke laadvloer en het blinderen van de achterramen. Aanvullende opties zoals veiligheidsnetten, tussenschotten en op maat gemaakte lade-inrichtingen zijn ook beschikbaar. De EX30 Cargo kan naar de specifieke wensen van de klant worden aangepast. Dankzij de modulaire opbouw blijft het voertuig eenvoudig terug te bouwen naar een personenwagen na de gewenste looptijd, wat zorgt voor een aantrekkelijke restwaarde en lagere TCO.




Prijs en levertijd

De ombouwprijs, inclusief montage, bedraagt € 2.238,34 (excl. btw). Zonder montage kost de ombouw € 1.661,16 (excl. btw). Optionele accessoires zoals sjorogen en bindrails zijn beschikbaar. Demonstratiewagens staan klaar voor bedrijven die de veelzijdigheid van de EX30 Cargo willen ervaren.

Frits Giesbers, Commercial Operations Director: "De Volvo EX30 Cargo biedt bedrijven niet alleen een aantrekkelijke prijs en lage TCO, maar ook een uitstekende actieradius. Dankzij de eenvoudige ombouw aan het einde van de leasetermijn, zonder schade aan het interieur, blijft de restwaarde hoog. Dit is dé oplossing voor bedrijven die vooruit willen met duurzame mobiliteit."
334805_EX30_Cargo_-_Interior.jpg
334799_EX30_Cargo_-_3_4_back.jpg

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 11:28
door Edgecrusher
Een nichemarkt lijkt me t.o.v. een elektrische bestelwagen.
En is dit voor de belastingdienst een bedrijfswagen of een personenauto met neergeklapte achterbank?

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 12:07
door redracer
beste ruimteverspilling bij de voetenruimte

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 12:09
door V480-S60
In NL voldoet ie zo op het eerste gezicht niet aan de eisen voor fiscale vrijstelling.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 12:24
door OGA244
Volvo heeft die markt altijd verafschuwt

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 12:40
door Emmevi
Ik weet niet hoor, maar als iemand die er totaal geen verstand van heeft lijkt het me niet handig om de helft van de lading uit re moeten pakken voordat men bij de laadkabel kan. Zou het niet handiger geweest zijn om de (nu ongebruikte) ruimte achter een achterdeur hiervoor te gebruiken?

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 12:48
door Ben
Dat was ook mijn gedachte over die kabelruimte.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 13:03
door iHansz
Emmevi schreef: 17.09.2024 - 12:40 Ik weet niet hoor, maar als iemand die er totaal geen verstand van heeft lijkt het me niet handig om de helft van de lading uit re moeten pakken voordat men bij de laadkabel kan. Zou het niet handiger geweest zijn om de (nu ongebruikte) ruimte achter een achterdeur hiervoor te gebruiken?
Of 'gewoon' in de frunk.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 14:05
door V480-S60
Idd de Frunk is daar toch echt beter voor geschikt lijkt mij.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 17:19
door TonH53
V480-S60 schreef: 17.09.2024 - 14:05 Idd de Frunk is daar toch echt beter voor geschikt lijkt mij.
De laadkabel die geleverd werd bij de EX30 van mijn eega, paste niet in de frunk, want die is in de EX30 kleiner dan in de EX30.
Ik heb deze omgeruild met de laadkabel van mijn XC40. Nu passen allebei in de frunk.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 17.09.2024 - 17:43
door V480-S60
Kijk, weer wat geleerd. (Maar wel vreemd dat dat niet past)

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 00:48
door Martijn85s60
Is vast bedacht bij de vrijdagmiddag borrel🍻

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 08:00
door Edgecrusher
Martijn85s60 schreef: 18.09.2024 - 00:48 Is vast bedacht bij de vrijdagmiddag borrel🍻
Vooral die golf mk1 stijl imperial, nu nog een leren hutkoffer erop en een reservewiel.
Zal ook goed doen aan de range van een EX30.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 08:09
door OGA244
Ik las in de introductie "door goed te luisteren naar de klant "
Een breuk met het verleden en een hoopvol begin...

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 09:05
door Urbexpeditie
Een soort van " Ik wil wel, maar kan niet"
Dat dakrek 😂😂

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 09:08
door Ben
Ik vind het een net dakrekje hoor.
En qua verbruik maakt dat in de stad (en daar is deze configuratie voor bedoeld) geen reet uit natuurlijk.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 09:09
door Henry82
Prima toch? Niemand die je verplicht om hem te bestellen, en degenen die hem wel hebben besteld zijn er vast blij mee.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 09:16
door Urbexpeditie
Die roofracks zijn voornamelijk bedoeld voor outdoor en niet om je waardevolle spullekes mee te vervoeren door bv Amsterdam.
Zet er dan een een gesloten box op. Jatten ze ook je spullen niet.

Uit ervaring weet ik dat zo'n netje achter de stoel de spullen niet gaat tegenhouden bij een aanrijng. Je wilt niet weten hoe dat er dan uitziet...

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 09:19
door Ben
De schilder zal het lastig vinden om z'n ladders in een koffer te vervoeren :-)

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 09:21
door Urbexpeditie
Schilder gaat hier niet mee rijden.
Kan zijn blikken verf niet vastzetten 😂

Maar zonder dollen: ongetwijfeld vinden sommigen het wat. Of het een item is wat verkoopt.... ik betwijfel het.
Het is belastingtechnisch niet interessant omdat het niet voldoet aan de vrijstellingseis.