Nieuw in de V60 sectie
Geplaatst: 18.09.2024 - 19:11
Bijna 2 maanden geleden van mijn megane voor woon werk verkeer overgestapt op een V60.
Een R-design van het vorige type.
Een van de laatste want 2018 en toen was het huidige type ook al leverbaar.
40000 km Leek best okay.
Proefgereden en het leek in zuid west Brabant heel okay. Wilde iets betere, lees een tikje steviger, wegligging dan de megane (waarvan de dempers denk ik ook wel een beetje aan vervanging toe waren na 7 jaar want in het begin was die toch wel beter).
Ik rijdt 220 km per dag naar mijn werk en terug dus spendeer best wat tijd in de auto.
De R-design viel tegen voor dat verkeer. De sportvering was op de slechtere wegen naar mijn werk niet fijn.
Besproken met de dealer en veren en dempers vervangen was best een kostenpost om direct al mee te beginnen. Terug inleveren en een andere was lastig. Niet het vorige type beschikbaar met weinig kilometers bij die dealer en daar toch wel een beetje aan gebonden omdat die het volledige aankoopbedrag teruggaven.
Naar jongere wagens gekeken (het laatste type waar ik eigenlijk niet aan wilde want geen knopjes maar touchscreen en toch hybride techniek waar ik nog niet klaar voor was, dacht ik). Een denim blue B3 met goede uitvoering leek toch wel de moeite waard, 5 jaar jonger, 30000 KM. En BLIS wat ik in de megane wel had en miste in de R design. Net als keyless entry & start (waarvan ik overtuigd was dat ik daar wel weer aan zou wennen maar wat toch tegenviel).
Verder de modernere opties als CarPlay zijn ook fijn.
Heel genereus kreeg ik hem 3 dagen mee om ook goed te kunnen beoordelen hoe hij op het woon werk tracé rijdt (dat toch de hoofdmoot is voor die wagen).
Los van de bandenspanning (wat zetten ze die tegenwoordig tering hoog, 3.0 bar VS de aangegeven 2.3 door Volvo zelf) was het een genot om in te rijden. Heerlijk soepel en je merkt niets van het (mild) hybrid systeem. Gasresponse en stuur ook comfortabel en niet zoals die R net te scherp en zwaar, naar mijn smaak hè.
Als bonus 1.5 liter per honderd zuiniger ook. Geinig: op de snelweg bij snelweg snelheden gooit het start stop systeem gewoon de motor uit bij gas loslaten. Ik had dat nog niet eerder gezien maar probleemloos.
Hij is ook veel ruimer dan die R van het vorige type. Mijn zoontje (best groot inmiddels) zit koninklijk achterin de nieuwe en kan ook nog stoelverwarming aan zetten. Tot nu toe was de lease auto van mijn vriendin de vakantie auto, want meeste ruimte (laatste ford focus ST). Maar dat gaat wel veranderen, gok ik. Dat spijkerbroek blauwe apparaat is veel ruimer.
De stap gemaakt dus (was niet precies hetzelfde geld zoals jullie zullen begrijpen).
Vandaag de officiële aflevering gehad (ondanks dat ik hem al 2 weken gebruik), nieuwe bandjes, beurt, software en gepolijst en gepoetst. Zelf nog even een seal er op gezet (neus, spiegels voor de insecten die je onderweg kopt en het dak omdat op de parkeerplaats bij het werk veel meeuwen zitten en kakken ; aan de kust, Maasvlakte 2).
De rest van de auto morgen of van het weekend.
Ook nog even een USB C - Lightning kabeltje van Volvo meegesjeest.
Zwart ipv het witte Aldi kabeltje dat ik toevallig thuis in de la vond.
Blij mee.
Fijne, ruime wagen.
Hoop dat ie een tijdje goed blijft.
Attached de vorige R (zwart) en de nieuwe (blauw).
Een R-design van het vorige type.
Een van de laatste want 2018 en toen was het huidige type ook al leverbaar.
40000 km Leek best okay.
Proefgereden en het leek in zuid west Brabant heel okay. Wilde iets betere, lees een tikje steviger, wegligging dan de megane (waarvan de dempers denk ik ook wel een beetje aan vervanging toe waren na 7 jaar want in het begin was die toch wel beter).
Ik rijdt 220 km per dag naar mijn werk en terug dus spendeer best wat tijd in de auto.
De R-design viel tegen voor dat verkeer. De sportvering was op de slechtere wegen naar mijn werk niet fijn.
Besproken met de dealer en veren en dempers vervangen was best een kostenpost om direct al mee te beginnen. Terug inleveren en een andere was lastig. Niet het vorige type beschikbaar met weinig kilometers bij die dealer en daar toch wel een beetje aan gebonden omdat die het volledige aankoopbedrag teruggaven.
Naar jongere wagens gekeken (het laatste type waar ik eigenlijk niet aan wilde want geen knopjes maar touchscreen en toch hybride techniek waar ik nog niet klaar voor was, dacht ik). Een denim blue B3 met goede uitvoering leek toch wel de moeite waard, 5 jaar jonger, 30000 KM. En BLIS wat ik in de megane wel had en miste in de R design. Net als keyless entry & start (waarvan ik overtuigd was dat ik daar wel weer aan zou wennen maar wat toch tegenviel).
Verder de modernere opties als CarPlay zijn ook fijn.
Heel genereus kreeg ik hem 3 dagen mee om ook goed te kunnen beoordelen hoe hij op het woon werk tracé rijdt (dat toch de hoofdmoot is voor die wagen).
Los van de bandenspanning (wat zetten ze die tegenwoordig tering hoog, 3.0 bar VS de aangegeven 2.3 door Volvo zelf) was het een genot om in te rijden. Heerlijk soepel en je merkt niets van het (mild) hybrid systeem. Gasresponse en stuur ook comfortabel en niet zoals die R net te scherp en zwaar, naar mijn smaak hè.
Als bonus 1.5 liter per honderd zuiniger ook. Geinig: op de snelweg bij snelweg snelheden gooit het start stop systeem gewoon de motor uit bij gas loslaten. Ik had dat nog niet eerder gezien maar probleemloos.
Hij is ook veel ruimer dan die R van het vorige type. Mijn zoontje (best groot inmiddels) zit koninklijk achterin de nieuwe en kan ook nog stoelverwarming aan zetten. Tot nu toe was de lease auto van mijn vriendin de vakantie auto, want meeste ruimte (laatste ford focus ST). Maar dat gaat wel veranderen, gok ik. Dat spijkerbroek blauwe apparaat is veel ruimer.
De stap gemaakt dus (was niet precies hetzelfde geld zoals jullie zullen begrijpen).
Vandaag de officiële aflevering gehad (ondanks dat ik hem al 2 weken gebruik), nieuwe bandjes, beurt, software en gepolijst en gepoetst. Zelf nog even een seal er op gezet (neus, spiegels voor de insecten die je onderweg kopt en het dak omdat op de parkeerplaats bij het werk veel meeuwen zitten en kakken ; aan de kust, Maasvlakte 2).
De rest van de auto morgen of van het weekend.
Ook nog even een USB C - Lightning kabeltje van Volvo meegesjeest.
Zwart ipv het witte Aldi kabeltje dat ik toevallig thuis in de la vond.
Blij mee.
Fijne, ruime wagen.
Hoop dat ie een tijdje goed blijft.
Attached de vorige R (zwart) en de nieuwe (blauw).