Hallo allemaal,
Hallo iedereen,
Ik ben recent eigenaar geworden van mijn eerste Volvo, een V70 P3 uit 2008 met een 2.4D motor en 220.000 km op de teller. Ik ben nog nieuw in de wereld van Volvo’s en heb al wat problemen ondervonden die ik graag met jullie wil delen.
Helaas bleek de vorige eigenaar niet eerlijk te zijn over de gebreken van de auto. Het probleem waar ik nu mee zit, is een gebrek aan vermogen. De auto lijkt in Noodloop mode te zitten: zolang ik het gaspedaal niet te hard intrap, lijkt er weinig aan de hand, maar bij vol gas komt de auto nauwelijks vooruit, ondanks hoge toeren. Daarnaast hoor ik uitgesproken "blow-off"-geluiden van de turbo, wat kan wijzen op hoge druk. Hier is een korte filmpje van een acceleratie voor wat extra context :
De eerste stap die ik ondernam was een VIDA-diagnose. Hier zijn de foutcodes die uit de diagnose kwamen:
1) P023484 Turbo/Supercharger Overboost Condition
2) P201500 Intake Manifold Runner position Sensor/Switch Circuit Range/Performance (Bank 1)
3) P010116 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance - General Electrical Failures
4) P006900 MAP - Barometric Pressure Correlation
5) P023468 Turbo/Supercharger Overboost condition
6) P023800 Turbo/Supercharger Boost Sensor A Circuit High
7) P222700 Barometric Pressure Circuit Range/Performance
Na deze foutcodes besloot ik de motorruimte te inspecteren. Daarbij ontdekte ik dat de wervelklep arm loszat en dat het hefboompje van de wervelkleppen zeer losjes bewoog van links naar rechts. Er was ook olielekkage te zien . Dit deed mij vermoeden dat de wervelkleppen defect waren en dat er ook veel koolstofopbouw was.
Daarom heb ik de wervelkleppen laten vervangen bij een monteur, die een vervangingskit gebruikte. Echter, hij heeft de leidingen en de EGR-klep niet schoongemaakt, ondanks dat ze vervuild waren. Dit stoorde mij, maar volgens de monteur was het niet extreem vervuild.
Na de vervanging van de wervelkleppen heb ik de foutcodes gereset en een testrit gemaakt. Helaas bleef het vermogensprobleem ook na het vervangen van de wervelkleppen aanwezig. Ik merkte dat de "blow-off"-geluiden van de turbo niet alleen luider waren, maar ook vaker voorkwamen, waarschijnlijk door de hoge druk in de turbo.
De volgende foutcodes bleven verschijnen:
1) P023484 Turbo/Supercharger Overboost Condition
2) P023468 Turbo/Supercharger Overboost condition
3) P023800 Turbo/Supercharger Boost Sensor A Circuit High
Daarnaast heb ik nu ook twee nieuwe foutcodes:
4) P200A84 Intake Manifold Runner Performance - Bank 1
5) P200835 Intake Manifold Runner Control Circuit / Open (Bank 1)
Ik weet nu niet zeker wat mijn volgende stappen moeten zijn.
Alle suggesties en hulp zijn welkom!
Alvast bedankt!
Vermogensverlies en foutmeldingen V70: hulp gevraagd!
De grotere Volvo's
Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors