Pagina 1 van 1
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 08.10.2024 - 20:45
door teebee
Mij V60 heeft zn jaarlijkse verwen beurt weer gehad bij de dealer. Zoals gebruikelijk heeft de dealer de standaard Volvo Assistance (card) weer verlengd voor een jaar.
Ik bestel echter jaarlijks de Premium versie. Dus ook dit jaar doe ik een bestel poging via mijn account op de site van Volvo Card.
Ik constateer (net als vorig jaar) dat dit (weer) niet aan te vragen is. Indien ik voor ‘aanvragen’ kies krijg ik een pagina mbt Premium Assistance met een uitleg over de card en de dekking. Rechtsboven staat in het blauw de prijs van 55,- en de tekst “Uw assistance verloopt bijna, het is niet mogelijk Premium Assistance aan te schaffen.” Mijn huidige Premium Assistance verloopt op 13-10.
Niet mogelijk de bestelling te plaatsen dus. Hierboven gaf ik al aan dat dit vorig jaar ook het geval was (toen was mijn card 2 weken verlopen). Ik heb toen contact gehad met Volvo Card en die hebben tot 2x toe ‘iets gesleuteld aan de site cq mijn account’ daarna werkte het alsnog niet…. Enkele dagen daarna werkte het opeens weer wel

Heb ook nu weer een mail naar ze gestuurd, benieuwd naar de reply.
In the meantime: meer mensen dit dit hebben geconstateerd? Of ideeen hebben mbt reden/oorzaak?
(verlengen kan ook via de dealer maar ook daar lukte het vorig jaar niet, vandaar dat ik het in eigen hand wil houden vanwege overzicht)
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 08.10.2024 - 21:07
door Jers3n
Is het niet zo dat de premium dekking ‘los staat’ van (en niet synchroon loopt met) de jaarlijkse verlenging van de Volvo-card door onderhoud bij de dealer. Je hebt nu premium dekking tot 13-10, heb je nog premiumdekking kun je dit niet nog een keer afsluiten. Na 13-10 zou m.i. ‘gewoon’ weer een nieuwe periode premiumdekking afgesloten kunnen worden.
En het is niet zo dat je hele Volvo-card niet meer geldig is na 13-10. De standaard dekking loopt tot een jaar na het laatste dealer onderhoud, maar dat was al wel duidelijk denk ik.
Het afsluiten van premium kan, als ik het goed heb, inderdaad niet in de laatste paar maanden van de standaard Volvo-card geldigheid. En er is een tussenfase waarbij er vanwege de beperkte duur een gereduceerd tarief geldt voor premium.
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 08.10.2024 - 21:11
door Jers3n
Wellicht kun je volgende keer bij de beurt aangeven dat je meteen premium assistance (tegen betaling) wil bij verlenging bij Volvo-card en kan de dealer dat er meteen ‘bij verlengen’. Heb geen idee maar zou toch moeten kunnen lijkt me.
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 08.10.2024 - 21:14
door teebee
Jers3n schreef: ↑08.10.2024 - 21:11
Wellicht kun je volgende keer bij de beurt aangeven dat je meteen premium assistance (tegen betaling) wil bij verlenging bij Volvo-card en kan de dealer dat er meteen ‘bij verlengen’. Heb geen idee maar zou toch moeten kunnen lijkt me.
Dat was de poging vorig jaar… zonder het gewenste effect dus.
… ja… het zou moeten kunnen maar het werkt dus niet (bij mij?)
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 09.10.2024 - 00:39
door Ben
Ik heb een vast contactpersoon bij de dealer. Die vraag ik altijd dat voor mij te regelen.
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 09.10.2024 - 00:53
door teebee
Ben schreef: ↑09.10.2024 - 00:39
Ik heb een vast contactpersoon bij de dealer. Die vraag ik altijd dat voor mij te regelen.
Die heb ik ook…. En vorig jaar lukte het hem dus ook niet.
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 09.10.2024 - 15:58
door DB200
Nadat de Premium Assistance was verlopen - ruimschoots, en veel te laat verlengd, zie mijn blog - heb ik hem zo vanuit de volvocard website kunnen bij bestellen. Wel even inloggen natuurlijk maar zelfs vanaf de mobiel lukte het mij. Ik denk dat hij eerst moet zijn verlopen voordat je kunt verlengen.
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 09.10.2024 - 16:36
door teebee
DB200 schreef: ↑09.10.2024 - 15:58
Nadat de Premium Assistance was verlopen - ruimschoots, en veel te laat verlengd, zie mijn blog - heb ik hem zo vanuit de volvocard website kunnen bij bestellen. Wel even inloggen natuurlijk maar zelfs vanaf de mobiel lukte het mij. Ik denk dat hij eerst moet zijn verlopen voordat je kunt verlengen.
Nee dat is niet het geval; vorig jaar was ie ruimschoots verlopen en alsnog ging het niet via de site.
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 11.10.2024 - 18:29
door DB200
Dat is erg vreemd. Misschien dan maar even met Beesd bellen want ik weet het dan ook verder niet.
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 11.10.2024 - 20:50
door teebee
DB200 schreef: ↑11.10.2024 - 18:29
Dat is erg vreemd. Misschien dan maar even met Beesd bellen want ik weet het dan ook verder niet.
Heb een mail uitstaan maar nog geen reactie (‘pas’ 3 dagen geleden…)
Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 22.10.2024 - 11:16
door teebee
Nou, we zijn inmiddels een paar weken verder…
Uiteindelijk is het mij gelukt om de Premium te verlengen, maar niet eerder nadat er nog een reminder na mijn 1e mail aan is gewijd.
Vervolgens bleef in mijn account zichtbaar dat ik de normale card heb en niet de premium. Ook daarover weer een mail… en na enkele dagen was ook dat aangepast (was vorige keer na dezelfde problemen per direct zichtbaar).
Wat ik wel reete irritant vind is dat ik (ondanks nadrukkelijk verzoek) geen enkele reactie op mijn mails heb ontvangen; blijkbaar zit de klantgerichte houding bij die club nog niet op premium nivo (maar ook niet op standaard want een berichtje terugsturen is echt niet zo moeilijk…)
Het zou dus mogelijk moeten zijn 3 weken voordat je premium verloopt dit te verlengen. Niet bij mij dus, daar zijn knarsetandend enkele mailtjes voor nodig….

Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 22.10.2024 - 16:01
door raspaardje
Je wil voor premium betalen maar je wordt nog "onder standaard" behandeld?
Zolang jij als klant niks doet klinkt dit model voor de dealer erg aantrekkelijk natuurlijk!

Volvo Card (Premium) verlengen
Geplaatst: 22.10.2024 - 17:55
door teebee
raspaardje schreef: ↑22.10.2024 - 16:01
Je wil voor premium betalen maar je wordt nog "onder standaard" behandeld?
Zolang jij als klant niks doet klinkt dit model voor de dealer erg aantrekkelijk natuurlijk!
Een dergelijke manier van werken lust ik per definitie niet, ongeacht premium.