Pagina 1 van 1

Modem / VCM

Geplaatst: 20.10.2024 - 10:42
door schuurp
Hoi,
Ik heb een XC60, bj 2017 MY 2018.
Waarschijnlijk heb ik dus dadelijk een probleem met de Volvo App
en VOC.
Voor zover ik de info van Volvo begrijp heb ik een 3g modem, echter
als ik het modem/VCM benader lees ik LTE.
Zou dat dan betekenen dat het wel 4- en 5g aan kan?
Hoor graag of iemand hier iets over durft te zeggen!
Gr Piet
IMG_1413.jpeg

Modem / VCM

Geplaatst: 20.10.2024 - 17:11
door Rogier64
LTE staat voor Long Term Evolution en dat is 4G. Daarmee kan er in elk geval op 4G digitaal gecommuniceerd worden. Met VOC kun je met de On-Call en SOS knop via spraak communiceren met een alarmcentrale Daar zit de crux, om spraak over 4G mogelijk te maken moet het moden VoLTE (Voice over Long Term Evolution) ondersteunen. Of dat mogelijk is met de Volvo modems in de CMA en SPA platformen met Sensus (dus niet de AAOS Google auto's) weet ik niet. Heel duidelijk is dat allemaal niet, maar er lijkt een software-update nodig om volledige functionaliteit te krijgen.

Modem / VCM

Geplaatst: 21.10.2024 - 09:34
door schuurp
Je hebt helemaal gelijk Rogier.
Het gaat om die Vo voor LTE.
Vanmorgen verteld de dealer hier dat zij reeds
een update kunnen doen voor deze modems,
dus de modems vanaf 2017/MY2018, om ze geschikt
te maken voor 4g/5g.
Bij de volgende onderhoud beurt zetten ze het erin
gelijk met de reguliere update.