Pagina 1 van 1

even voorstellen

Geplaatst: 30.10.2024 - 15:47
door Natosfinest
Even voorstellen,

Mijn naam is pascal van den Heuvel woonachtig te bemmel.
En sinds 2 weken trotse eigenaar van een Volvo V50.
Volvo V50 2.0i summum. bouwjaar 2010.
Deze auto is snel lees binnen 4 dagen gekocht omdat mijn vorige auto een ford focus station ecoboost 1.0 uit 2017
een beschadigde wetbelt had waardoor de motor in de tering was gedraaid.
Helaas pindakaas .
De ford is 2 jaar in mijn bezit geweest een heeft 120.000km mogen halen met elke 20.000 km netjes de olie en filter gewisseld.
Lang verhaal kort we hadden nog niet echt kunnen sparen voor een andere auto.
budget was dus beperkt
Ik wilde niet stad en land afrijden voor een andere auto dus een beetje in de buurt gezocht en bij VTR in rheden uitgekomen.
daar stond een mooie volvo V50 2.0i summum met 188.000 km op de teller
Ik moet zeggen tot nu toe een puik wagentje .
Ik laat het onderhoud en eventuele reparaties doen bij Volservice Elst .
Aangezien Dennis een oud collega is , en ik weet wat voor kwaliteit Dennis levert.

even voorstellen

Geplaatst: 30.10.2024 - 16:10
door Kick
Welkom en veel rijplezier met de V50 :-)

even voorstellen

Geplaatst: 30.10.2024 - 16:16
door kawazxr
Welkom en veel leesplezier, benieuwd naar de foto's van je V50.

even voorstellen

Geplaatst: 30.10.2024 - 16:46
door corsa_gsi
Enige idee waarom de distributieriem het in de Focus begeven heeft?

even voorstellen

Geplaatst: 30.10.2024 - 16:51
door Fredhead
Distributieriem draait door de motorolie bij deze motoren.
Verkeerde olie gebruiken of een te lange interval en de riem wordt aangetast.

Staan ze om bekend helaas.

even voorstellen

Geplaatst: 30.10.2024 - 17:07
door kawaman
corsa_gsi schreef: 30.10.2024 - 16:46 Enige idee waarom de distributieriem het in de Focus begeven heeft?
Buurman van mij heeft hetzelfde meegemaakt.
Op de terugweg van een rondreis door Noorwegen heeft zijn riem ook begeven, gelukkig op 1 kilometer van huis.
Wel om 1.30 's nachts met de kinderen het laatste stukje moeten lopen.
Hij heeft hem laten repareren en was voor de ruilmotor en inbouw ergens rond de 6000 euro kwijt bij een lokale reparateur, de dealer vroeg tussen de 12.000 en 13.000.
Waardeloos ontwerp en ze staan er om bekend zoals Ferdi al schreef.

even voorstellen

Geplaatst: 30.10.2024 - 18:53
door Natosfinest
ik heb me bij de focus netjes aan de olie ververs intervals gehouden en de juiste voorgeschreven door ford omschreven castrol olie . gebruikt.
maar toch is er iets niet helemaal goed gegaan .
zijn te lichte motoren voor een te zwaar chassis naar mijn mening.
Enfin nu een mooi 2.0i blok in de volvo met een ketting waarvan we hopelijk nog veel plezier van gaan hebben.

even voorstellen

Geplaatst: 31.10.2024 - 04:02
door Sport
Damn ik dacht dat alleen de puretech motoren daar problemen mee hadden.?
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/ko ... ch-motoren

even voorstellen

Geplaatst: 31.10.2024 - 06:27
door Fredhead
Nee zeker niet.
Bij de nieuwe 1.0 EcoBoost motoren gebruikt men nu wel een ketting.
Details: de oliepomp wordt nog altijd aangedreven door een riem en nouja...de eersten daarvan zijn ook al geknapt

even voorstellen

Geplaatst: 21.11.2024 - 21:58
door computer1up
Ford dacht toen dat een heel speciaal ontwikkelde riem die bedoeld was om prima door de olie te kunnen zwemmen juist langer mee zou gaan en minder zou slijten. Maar dit probeerden ze voor elkaar te krijgen met allerlei extra toevoegingen in de compositie en een extra coating vgm. Driving4answers op YT had hier niet al te lang geleden een prima video over gemaakt. Maar in de praktijk blijkt helaas dat zelfs riemen die speciaal ontworpen zijn om door de olie te gaan toch niet bepaald goed tegen blootstelling aan olie kunnen. Daarom draait in verreweg de meeste auto’s de riem gewoon lekker droog, weg van olie (ketting moet natuurlijk wel door de olie lopen).

Overigens hebben wij onze V50 aangeschaft ald alternatief voor alle leuk geprijsde BMW 3 series stations van ongeveer dezelfde leeftijd, omdat ik simpelweg niet goed genoeg kon uitzoeken welke van die motoren betrouwbare kettingen hebben en welke niet. Want bij die BMW motoren hoor ik regelmatig dat de ketting het plotseling begeeft, ook al wordt er juist onderhoud etc uitgevoerd. Zal vast en zeker niet bij ze allemaal een rol spelen, maar ik had toen simpelweg niet de energie en tijd om het uit te zoeken. Naja, maar goed ook, want onze V50 is echt super.

Heel veel plezier met die van jou :)