Vragen over accu dual engine
Geplaatst: 03.11.2024 - 11:15
Ik zou graag de hybride accu van de xc-60 twin engine beter willen begrijpen. En vooral de risico’s van een lege accu. Daarom wat vragen. Hopelijk kunnen jullie me helpen met wat antwoorden. Misschien hebben jullie linkjes naar interessante infobronnen.
Vraag 1
Als ik volgens de teller op het dashboard nog ‘- - ‘ km electrisch kan rijden, staat er vaak toch een blauw lijntje op de toerenteller. En rijd ik bij een stoplicht toch elektrisch weg. Hoe kan dat? Houdt de volvo altijd nog wat stroom op reserve? Zijn er gescheiden accu’s voor plug-in en voor opladen tijdens rijden?
Vraag 2
Stel ik rijdt duizenden km’s met caravan aan de haak naar een camping. Doordat het lange tijd geregend heeft is de ondergrond drassig. Daar is 4wd uitgevonden. Maar de teller voor elektrisch rijden staat op ‘- -‘.
Kan ik nu toch 4wd gebruiken. Zodat de grasmat van de camping netjes blijft?
Vraag 3
Als ik de motor uitschakel en in de auto blijf zitten en de audio aan laat staan, dan krijg ik na verloop van tijd een melding dat hij het audio systeem wil uitschakelen ivm beperken stroomverbruik. Stel dat ik de melding negeer en de radio aan laat staan. En met koud weer ook de verwarming aan. O ja, ik heb ook een dashcam. Kortom: hoe makkelijk kan ik de accu leeg trekken? En wat dan? Gewoon weer aansluiten met de plugin-kabel? Of heeft de volvo een aparte accessoire-accu die ouderwets moet worden opgeladen via aansluiten van een lader op accupolen?
Vraag 4
Stel ik ga een maand op reis. De auto staat dan stil. Moet ik me zorgen maken om de accu? Bij de klassieke accu kan je die het beste aansluiten op een druppellader. Hoe is dat met een dual engine volvo?
Vraag 1
Als ik volgens de teller op het dashboard nog ‘- - ‘ km electrisch kan rijden, staat er vaak toch een blauw lijntje op de toerenteller. En rijd ik bij een stoplicht toch elektrisch weg. Hoe kan dat? Houdt de volvo altijd nog wat stroom op reserve? Zijn er gescheiden accu’s voor plug-in en voor opladen tijdens rijden?
Vraag 2
Stel ik rijdt duizenden km’s met caravan aan de haak naar een camping. Doordat het lange tijd geregend heeft is de ondergrond drassig. Daar is 4wd uitgevonden. Maar de teller voor elektrisch rijden staat op ‘- -‘.
Kan ik nu toch 4wd gebruiken. Zodat de grasmat van de camping netjes blijft?
Vraag 3
Als ik de motor uitschakel en in de auto blijf zitten en de audio aan laat staan, dan krijg ik na verloop van tijd een melding dat hij het audio systeem wil uitschakelen ivm beperken stroomverbruik. Stel dat ik de melding negeer en de radio aan laat staan. En met koud weer ook de verwarming aan. O ja, ik heb ook een dashcam. Kortom: hoe makkelijk kan ik de accu leeg trekken? En wat dan? Gewoon weer aansluiten met de plugin-kabel? Of heeft de volvo een aparte accessoire-accu die ouderwets moet worden opgeladen via aansluiten van een lader op accupolen?
Vraag 4
Stel ik ga een maand op reis. De auto staat dan stil. Moet ik me zorgen maken om de accu? Bij de klassieke accu kan je die het beste aansluiten op een druppellader. Hoe is dat met een dual engine volvo?