Pagina 1 van 1

Iemand ervaring met 100W lampen in fase 1?

Geplaatst: 09.12.2006 - 21:19
door tonix
Zoals al zo vaak aangehaald is, ben ik ook niet tevreden met de lichtopbrengst van mijn V40. In andere topics kwam dan vaak de mogelijkheid van 100W Philips Rally lampjes naar boven.

Nu had ik graag geweten of iemand hiermee al werkelijk gereden heeft voor een langere tijd in een phase 1( niet heldere lampen met H4 fitting dus) en wat de ervaringen hiermee waren ivm het risico op smelten van de bedrading of reflector?

Geplaatst: 10.12.2006 - 13:52
door ww9436
helemaal geen probleem als je graag een nieuwe lichtschakelaar wilt.
deze zal zeker uitfikken vanwege het grotere stroomverbruik van je lampen.
dus de keus is aan jou

Geplaatst: 10.12.2006 - 14:38
door marcelg
zou het niet doen ivm met de bedrading.

je kan beter overwegen om xenon te nemen.

Geplaatst: 10.12.2006 - 16:24
door StefanV
Ik heb ze er nu een maandje in zitten en de lichtopbrengst is echt veel beter. Maar dat uitbranden klinkt niet echt geruststellend. Zijn er serieus gevallen bekend waarbij dit is gebeurd?

Mijne zijn trouwens 80watt.

Geplaatst: 10.12.2006 - 17:29
door BlackWolf
Een collega van mij had 100W in zijn VW Golf en na een tijdje was de reflector vervormd door hitte, ik zou het niet doen…

Geplaatst: 10.12.2006 - 19:13
door seije017
ik heb er de piaa 90 watt in zitten al een jaartje d8 ik
veel meer licht opbrengst.

Geplaatst: 10.12.2006 - 21:04
door Red_Cell
MMm..interessant..wat kan dan wel ???

Geplaatst: 10.12.2006 - 21:41
door MDA
Ik heb "gewone" 55 watt philips nightguides er in zitten. Ik moet zeggen: het is niet overweldigend, maar wel duidelijk meer, en beter (witter) licht. Het is geen zee van licht, maar ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken over vervormde reflectoren en brand... en het kost maar een euro of 30.

Geplaatst: 10.12.2006 - 22:17
door corhog
Uitbranden van lichtschakelaar?Zou Volvo daar niet een relais voor gebruiken, aangezien je ook de keuze hebt tussen groot licht en dim licht via de richtinaanwijzerhendel

Geplaatst: 10.12.2006 - 22:23
door bart simpson
tja, 100watt als dimlicht heeft vaak 135watt of soms wel 160 watt als grootlicht

Geplaatst: 11.12.2006 - 14:35
door volv40
ik heb 100W erin zitten al een 1/2 jaar geen problemen ondervonden, veel meer licht! ik vind ze perfect.

Geplaatst: 11.12.2006 - 15:14
door menjo
corhog schreef:Uitbranden van lichtschakelaar?Zou Volvo daar niet een relais voor gebruiken, aangezien je ook de keuze hebt tussen groot licht en dim licht via de richtinaanwijzerhendel
Bij de phase 1 loopt alles gewoon door de schakelaars.

Geplaatst: 11.12.2006 - 18:58
door Red_Cell
..maar wat zou nu een goede optie zijn?

De nieuwe philips Nightguide misschien ?

Geplaatst: 11.12.2006 - 19:11
door corhog
Of de echte xenon met de trafo.Minder vermogen,meer licht,meer ping ping uit portomonee om aan te schaffen. Montage valt meestal wel mee.

re

Geplaatst: 11.12.2006 - 19:40
door seije017
heb net ff het doosje gevonden waar de lampen in zaten.
het zijn dus de piaa plasma spark bleu
7500k h.i.d h4 12volt 60/55> 110/100 watt.
echt goede lampen.
waren niet goedkoop maar werken echt super.
kosten toen d8 ik rond de 80 euro.

Re: re

Geplaatst: 12.12.2006 - 07:56
door Red_Cell
seije017 schreef:heb net ff het doosje gevonden waar de lampen in zaten.
het zijn dus de piaa plasma spark bleu
7500k h.i.d h4 12volt 60/55> 110/100 watt.
echt goede lampen.
waren niet goedkoop maar werken echt super.
kosten toen d8 ik rond de 80 euro.
Da's wel erg prijzig..

Re: re

Geplaatst: 12.12.2006 - 11:00
door MDA
Red_Cell schreef:
seije017 schreef:heb net ff het doosje gevonden waar de lampen in zaten.
het zijn dus de piaa plasma spark bleu
7500k h.i.d h4 12volt 60/55> 110/100 watt.
echt goede lampen.
waren niet goedkoop maar werken echt super.
kosten toen d8 ik rond de 80 euro.
Da's wel erg prijzig..
Voor echte Xenon moet je 250 tot 400 euro rekenen, en daarbij komt dat achteraf Xenon inbowen niet door iedereen even gewardeerd wordt (hoogteregeling enzo...). Zoek maar in het forum, hier zijn al ellelange verhalen over geschreven.

Geplaatst: 15.12.2006 - 18:32
door tonix
Ik heb ondertussen dan toch maar Vision+ lampjes van Philips gestoken in plaats van 100W lampjes. Ik heb lang getwijfeld omdat ik 30€ voor een paar lampjes wel redelijk veel vind en betwijfelde of het wel zichtbaar effect zou hebben.
Maar ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. Er is duidelijk toch wel verschil. Kan ik eindelijk weer terug veilig rijden snachts en moet ik ook geen bang hebben van doorgesmolte stekkers of reflectors. Zijn echt wel een aanrader voor de phase I koplampen.

Geplaatst: 18.12.2006 - 16:35
door Nigel
Heb Philips nightguides gekocht vorige week, die netjes binnen specs blijven, maar pakweg 2 x zoveel licht geven + mooi schijnen op de borden en de tegenliggers niet verblind. Leuk systeem, aangeraden door 3VO staat er op de doos ook.