Pagina 1 van 1

Oplaad locatie niet toe te voegen bij oplaadplanning

Geplaatst: 21.11.2024 - 10:38
door Boerby
Allen,

Een paar weken terug had ik een foutmelding in de Volvo Cars app mbt de locatie. De auto verwijderen en opnieuw toevoegen (via de dealer) verhielp dit probleem.

Sindsdien kan ik geen oplaadplanning meer gebruiken, bij het toevoegen moet je een locatie selecteren, maar hij geeft geen opties (zie screenshot). Ik laad vrijwel elke dag thuis op, dus inmiddels zou hij dat wel moeten herkennen zou ik zeggen. De locatievoorzieningen van de app/auto werken verder wel, het rijlogboek en huidige locatie kloppen allemaal.

Iemand enig idee hoe ik de oplaadplanning weer aan de gang krijg? Met een dynamisch energiecontract scheelt dat toch weer iets.

Auto is een V60 T8 2019.

Alvast bedankt.

Oplaad locatie niet toe te voegen bij oplaadplanning

Geplaatst: 26.11.2024 - 12:24
door marsman
De Volvo app is redelijk dramatisch qua betrouwbaarheid na updates. Ik kan de laadplanning nu gewoon toevoegen, maar het kan morgen zo maar weer anders zijn . . . De app had 1 week geleden een update, dus misschien is het nu verholpen?

Oplaad locatie niet toe te voegen bij oplaadplanning

Geplaatst: 26.11.2024 - 12:58
door Almerev70
De app is niet heel betrouwbaar. Ik gebruik altijd een oplaadplanning ivm een dynamisch energiecontract, auto kan 8 van de 10 keer hier mee omgaan, de overige 2 keer gaat hij gelijk laden. Geheel random.

Oplaad locatie niet toe te voegen bij oplaadplanning

Geplaatst: 16.12.2024 - 11:47
door HertogJan
Ik heb precies hetzelfde probleem :-(

Oplaad locatie niet toe te voegen bij oplaadplanning

Geplaatst: 16.12.2024 - 12:06
door HertogJan
Boerby schreef: 21.11.2024 - 10:38 Allen,

Een paar weken terug had ik een foutmelding in de Volvo Cars app mbt de locatie. De auto verwijderen en opnieuw toevoegen (via de dealer) verhielp dit probleem.

Sindsdien kan ik geen oplaadplanning meer gebruiken, bij het toevoegen moet je een locatie selecteren, maar hij geeft geen opties (zie screenshot). Ik laad vrijwel elke dag thuis op, dus inmiddels zou hij dat wel moeten herkennen zou ik zeggen. De locatievoorzieningen van de app/auto werken verder wel, het rijlogboek en huidige locatie kloppen allemaal.

Iemand enig idee hoe ik de oplaadplanning weer aan de gang krijg? Met een dynamisch energiecontract scheelt dat toch weer iets.

Auto is een V60 T8 2019.

Alvast bedankt.
En, al opgelost?

Oplaad locatie niet toe te voegen bij oplaadplanning

Geplaatst: 18.12.2024 - 14:09
door Speedyace
De laadplanning werkt idd niet geheel naar behoren. Hier een dynamisch contract en dan wil je hem op de momenten als de prijs laag is opladen.
Planning in de app gezet locatie erbij maar op het moment dat de stekker in de auto gaat begint het opladen al.
Planning aan en uitgezet werkt niet, auto open gelaten, dan stopt hij even met laden maar dit is van korte duur, want gaat daarna weer laden.
Auto opslot laadstekker aangesloten, auto begint met laden terwijl de planning via de app ingesteld.
Ik weet niet wat er mis gaat maar iets gaat er niet goed. Iemand een idee.

Oplaad locatie niet toe te voegen bij oplaadplanning

Geplaatst: 18.12.2024 - 15:34
door Almerev70
Die oplaadplanning werkt bij mij 8 van de 10 keer goed, de andere 2 keer niet.
Geen oplossing boor nog.

Oplaad locatie niet toe te voegen bij oplaadplanning

Geplaatst: 18.12.2024 - 19:55
door Speedyace
Net thuisgekomen en eerst de planning via de app geactiveerd en vervolgens de laadkabel aangesloten. Ik kreeg vervolgens de melding dat de kabel niet goed is aangesloten maar heb dit maar even genegeerd. Auto op slot gezet en nu werkt het.

Oplaad locatie niet toe te voegen bij oplaadplanning

Geplaatst: 24.12.2024 - 01:19
door Boerby
HertogJan schreef: 16.12.2024 - 12:06
Boerby schreef: 21.11.2024 - 10:38 Allen,

Een paar weken terug had ik een foutmelding in de Volvo Cars app mbt de locatie. De auto verwijderen en opnieuw toevoegen (via de dealer) verhielp dit probleem.

Sindsdien kan ik geen oplaadplanning meer gebruiken, bij het toevoegen moet je een locatie selecteren, maar hij geeft geen opties (zie screenshot). Ik laad vrijwel elke dag thuis op, dus inmiddels zou hij dat wel moeten herkennen zou ik zeggen. De locatievoorzieningen van de app/auto werken verder wel, het rijlogboek en huidige locatie kloppen allemaal.

Iemand enig idee hoe ik de oplaadplanning weer aan de gang krijg? Met een dynamisch energiecontract scheelt dat toch weer iets.

Auto is een V60 T8 2019.

Alvast bedankt.
En, al opgelost?
Toevallig sinds deze week werkt het weer. Na een keer opladen op een andere locatie (wat ik wel vaker doe) stond die locatie bij de planning om te selecteren. Ik dacht eindelijk werkt er iets, helaas was dat niet mijn huis locatie. Na het toevoegen van deze andere locatie kwam mijn thuislocatie ook in de planning als optie. Nu werkt het weer zoals ik gewend ben. 👍