Pagina 1 van 1

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 07:46
door AdB1955
Kort geleden bij de Volvo dealer een jaarlijkse onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij een km-stand van 77.000 km (XC40 T2). Er waren geen bijzonderheden. Voor deze beurt + APK + updates + verlenging Volvo Assistance + wasbeurt was ik 425 euro kwijt. Dat viel me eigenlijk best mee want ik lees ook andere bedragen hier op dit forum. Los daarvan vraag ik me af: wat zou ik kwijt zijn geweest met een mild hybrid, een plug-in hybrid of een volledig electrische auto van hetzelfde type? Op het internet lees ik niets over zo'n vergelijk behalve dan dat het onderhoud van een volledig electrische auto veel goedkoper is (maar hoeveel goedkoper dan?)

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 07:53
door raspaardje
Maar je weet wel wat de beurt inhoudt?

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 08:12
door AdB1955
raspaardje schreef: 24.12.2024 - 07:53 Maar je weet w
Staat op de factuur vermeld: originele service (310 euro ex) - APK (40 ex) - oliefilter - pakking - vloeistoffen checken en bijvullen - service update - navigatie update - health check - volvo app - volvo card - software update - autowasbeurt. Maar het ging mij om de kosten die in rekening worden gebracht in vergelijking met andere genoemde types.

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 08:23
door Gouwe
Een PIH of mild hybrid kost niets meer of minder voor regulier onderhoud. Ik las laatst dat een BEV zo'n 35% minder onderhoudskosten heeft (voor wat het waard is).

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 09:08
door AdB1955
Is het niet zo dat de onderhoudsprijzen bij oudere leeftijden en hogere km-standen een groter verschil laten zien??

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 09:14
door Gouwe
In beginsel niet. Onderhoudsprijzen gelden per beurt (groot/klein) en bij bepaalde kilometrages/leeftijd zoals 240K/10 jaar bij een benzine VEA, krijg je extra kosten als een distributieriem. Uiteraard zal je naarmate leeftijd en kilometers oplopen naast standaard onderhoud wel slijtage delen moeten vervangen zoals remmen, banden, etc en is er meer kans op reparaties. Maar dat zijn dus allemaal kosten bovenop het standaard onderhoud.
Jou auto heeft een kleine beurt gehad kennelijk op basis van de werkzaamheden die je beschrijft.

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 10:09
door Fredhead
AdB1955 schreef: 24.12.2024 - 08:12
raspaardje schreef: 24.12.2024 - 07:53 Maar je weet w
Staat op de factuur vermeld: originele service (310 euro ex) - APK (40 ex) - oliefilter - pakking - vloeistoffen checken en bijvullen - service update - navigatie update - health check - volvo app - volvo card - software update - autowasbeurt. Maar het ging mij om de kosten die in rekening worden gebracht in vergelijking met andere genoemde types.
Gewoon een kleine beurt dus met apk dus.

Verwacht voor een volledig elektrische auto lagere onderhoudskosten aangezien daar geen olie, etc van vervangen hoeft te worden. Grootste (normale) onderhoudskosten daar aan zullen de remmen en slijtage aan het onderstel zijn net als jij die kosten een keer gaat krijgen.

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 10:11
door raspaardje
Gouwe schreef: 24.12.2024 - 09:14 Jouw auto heeft een kleine beurt gehad kennelijk op basis van de werkzaamheden die je beschrijft.
Dat is slechts olie en een oliefilter voor deze kleine beurt.
Software voor jouw 2021 XC40 is dit: https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... ease-notes
En PIH of mild hybrid hebben ook olie en filter dus geen verschil.

Vroeger kon ik reguliere onderhoudsbeurtprijzen online vinden maar nu niet meer.

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 10:14
door diesel01
Mja...mijn zus rijdt een Polo uit 2022 en die heeft een grote beurt nodig.
Offerte van €850 bij de VW, remvloeistof, 4 bougie's, interieurfiltertje, paar liter olie, oliefilter...
Die €450 lijkt mij niet raar, bij mijn vorige diesel schreef ik al eens in een ander topic dat dit soort bedragen peanuts waren

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 10:20
door Ben
fredhead schreef: 24.12.2024 - 10:09
AdB1955 schreef: 24.12.2024 - 08:12
raspaardje schreef: 24.12.2024 - 07:53 Maar je weet w
Staat op de factuur vermeld: originele service (310 euro ex) - APK (40 ex) - oliefilter - pakking - vloeistoffen checken en bijvullen - service update - navigatie update - health check - volvo app - volvo card - software update - autowasbeurt. Maar het ging mij om de kosten die in rekening worden gebracht in vergelijking met andere genoemde types.
Gewoon een kleine beurt dus met apk dus.

Verwacht voor een volledig elektrische auto lagere onderhoudskosten aangezien daar geen olie, etc van vervangen hoeft te worden. Grootste (normale) onderhoudskosten daar aan zullen de remmen en slijtage aan het onderstel zijn net als jij die kosten een keer gaat krijgen.
Vergeet de banden niet. Bandenslijtage schijnt bij EV's hoger te zijn dan bij ICE's.

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 10:21
door lint
Is inderdaad een normale prijs voor een kleine onderhoudsbeurt. Een BEV zal iets lagere reguliere onderhoudskosten hebben.

Prijzen onderhoudsbeurt

Geplaatst: 24.12.2024 - 13:19
door -KJ-
Ben schreef: 24.12.2024 - 10:20
fredhead schreef: 24.12.2024 - 10:09
AdB1955 schreef: 24.12.2024 - 08:12 Staat op de factuur vermeld: originele service (310 euro ex) - APK (40 ex) - oliefilter - pakking - vloeistoffen checken en bijvullen - service update - navigatie update - health check - volvo app - volvo card - software update - autowasbeurt. Maar het ging mij om de kosten die in rekening worden gebracht in vergelijking met andere genoemde types.
Gewoon een kleine beurt dus met apk dus.

Verwacht voor een volledig elektrische auto lagere onderhoudskosten aangezien daar geen olie, etc van vervangen hoeft te worden. Grootste (normale) onderhoudskosten daar aan zullen de remmen en slijtage aan het onderstel zijn net als jij die kosten een keer gaat krijgen.
Vergeet de banden niet. Bandenslijtage schijnt bij EV's hoger te zijn dan bij ICE's.
Het is maar net hoe je er mee rijdt. Mijn Michelin Pilot Sport 4 hebben na 48.000km nog 4mm profiel. Niet slecht voor een EV van 1735 kg. De huidige speciale EV versies van banden zullen het nog beter doen.