Pagina 1 van 1

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 25.12.2024 - 10:40
door ArnoudW
Ik ga zo rond juni 2025 een v60 T8 aanschaffen. Wat zijn typische aandachtspunten om op te letten? Wil tot max 100-125d km ervaring zoeken. Twijfel nog of post 2022 update de beste keus is.

Dank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 06.01.2025 - 20:35
door Henk{GP}
* rubbers panoramadak / speling mag niet groot zijn.
* vocht koplamp units
* automatische gasveren achterklep gaan sowieso kapot, controleer of de nieuwe types zijn gemonteerd.
* naderhand kan je bijna niets upgraden / wijzigen, dus zorg dat alle vereiste opties direct aan boord zijn zoals stoelverwarming, 360 graden camera, geheugen stoelen, HK audio etc.
* uitgezeten stoelen/leder bij R-design stoelen
* conditie accu , maar niemand wil het je vertellen.
* normale aandachtspunten/onderhoud.

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 06.01.2025 - 20:37
door ArnoudW
Mooi Lijstje Henk! Neem ik zeker mee!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 06.01.2025 - 21:35
door Rogier64
Bij modeljaar 2022 kunnen een aantal opties missen wegens chip-tekorten in coronatijd. Veelal ontbreekt BLIS (dodehoekdetectie) en CTA (Cross Trafic Alert, kruisend verkeer detectie bij achteruit rijden)

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 07.01.2025 - 08:45
door Gouwe
Henk{GP} schreef: 06.01.2025 - 20:35 ....* conditie accu , maar niemand wil het je vertellen.
Een dealer zou een SOH meting moeten kunnen doen. Verder zijn er bedrijven als Aviloo die het zeggen te kunnen.
Verder moet je gewoon rekening houden met 2-3% afname van de capaciteit per jaar. Dus van een 2020 T8 is het normaal als je zo'n 10% range "kwijt" bent.

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 07.01.2025 - 08:57
door J33Bee
Sensus vs AAOS...

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 07.01.2025 - 09:43
door wasbeer2006
Vanaf de long range is de auto begrensd op 180 (MY2022)
Je mist dan ook flippers aan het stuur en de verstelknop voor de rijdmodi.
Maar nog wel de zichtbare uitlaten.

Vooral die laatste doet optisch veel. Zonder is niet perse lelijk, maar het haalt de auto wel een klasse omlaag qua uitstraling vind ik persoonlijk. Nu is dat ook weer op te lossen.

Ik denk dat deze V60 een icoon gaat worden net als de 850, de laatste van een soort.\
De weg die Volvo nu inslaat (en eigenlijk bijna alle fabrikanten) vind ik niks.

De EX90 ziet er aan de binnenkant bijna goedkoop uit. De bekleding vind ik echt jaren 70. Voor zo,n auto te weinig knoppen en totaal NUL emetie. Heel jammer want ik ben ontzettend tevreden over de V60.
Hopelijk wordt de ES90 en 60 beter. Ik denk dat ze de V en S60 heel lang blijven voeren.

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 07.01.2025 - 10:15
door Bart
J33Bee schreef: 07.01.2025 - 08:57 Sensus vs AAOS...
Net als jij heb ik nu met beide ervaring (2 x Sensus (V90 en V60) en nu AAOS in de XC): qua configuratie is Sensus te prefereren, er is meer mogelijk. Maar qua navigatie prefereer ik AAOS. En ik klop het even af, maar met AAOS nog geen rare glitches gehad. Met Sensus wel eens dat het volume niet meer aan te passen was (na afsluiten en opnieuw starten van de auto was dat weer opgelost overigens...)

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 07.01.2025 - 10:17
door J33Bee
wasbeer2006 schreef: 07.01.2025 - 09:43
Vooral die laatste doet optisch veel. Zonder is niet perse lelijk, maar het haalt de auto wel een klasse omlaag qua uitstraling vind ik persoonlijk. Nu is dat ook weer op te lossen.

Dat dacht ik ook, maar ik ben echt 180 graden gedraaid, nu ik ze niet meer zie. Ligt er wel aan welke diffuser er achterop zit :) Grappige is, dat ze nu wel altijd beiden roken, tov de voorgaande die zichtbaar waren maar waarbij er een klep in de rechter zat :D

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 07.01.2025 - 10:43
door J33Bee
Bart schreef: 07.01.2025 - 10:15
J33Bee schreef: 07.01.2025 - 08:57 Sensus vs AAOS...
Net als jij heb ik nu met beide ervaring (2 x Sensus (V90 en V60) en nu AAOS in de XC): qua configuratie is Sensus te prefereren, er is meer mogelijk. Maar qua navigatie prefereer ik AAOS. En ik klop het even af, maar met AAOS nog geen rare glitches gehad. Met Sensus wel eens dat het volume niet meer aan te passen was (na afsluiten en opnieuw starten van de auto was dat weer opgelost overigens...)
Mja ik gebruik Google Maps niet, maar kan me voorstellen dat deze veel beter werkt dan de navigatie van Sensus... Audio issues herken ik ook van de Sensus, maar dat was onderweg wel op te lossen met workarounds gelukkig (nog steeds alles behalve fijn natuurlijk).

Mbt AAOS heb ik nog niet echt een fijn gevoel gehad sinds ik de V60 MY25 in bezit heb; viewtopic.php?p=1884195#p1884195

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 07.01.2025 - 11:14
door wasbeer2006
We accepteren / moeten het accepteren.
Vroeger was het toch ondenkbaar dat ze even een paar opties uit je auto slopen na een update.

Een auto aanbieden met het beste audio systeem in de markt voor een hele schappelijke prijs en dan de instellingen uit de software halen......... en dat is er maar 1 van de velen die het sensus wel had. Niet iedereen gebruikt elke optie dat snap ik. Maar waarom haal je het eruit als de hardware het toelaat

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 07.01.2025 - 11:55
door Bart
J33Bee schreef: 07.01.2025 - 10:43
Bart schreef: 07.01.2025 - 10:15
J33Bee schreef: 07.01.2025 - 08:57 Sensus vs AAOS...
Net als jij heb ik nu met beide ervaring (2 x Sensus (V90 en V60) en nu AAOS in de XC): qua configuratie is Sensus te prefereren, er is meer mogelijk. Maar qua navigatie prefereer ik AAOS. En ik klop het even af, maar met AAOS nog geen rare glitches gehad. Met Sensus wel eens dat het volume niet meer aan te passen was (na afsluiten en opnieuw starten van de auto was dat weer opgelost overigens...)
Mja ik gebruik Google Maps niet, maar kan me voorstellen dat deze veel beter werkt dan de navigatie van Sensus... Audio issues herken ik ook van de Sensus, maar dat was onderweg wel op te lossen met workarounds gelukkig (nog steeds alles behalve fijn natuurlijk).

Mbt AAOS heb ik nog niet echt een fijn gevoel gehad sinds ik de V60 MY25 in bezit heb; viewtopic.php?p=1884195#p1884195
Dat snap ik helemaal, en de pest is dat het ook nog eens auto-specifiek lijkt te zijn. In de XC draait ook de laatste software: jammer inderdaad dat de aankomsttijd niet meer in het instrumentencluster is af te lezen, verder geen issues qua snelheid... Maar als dat wel is dat begrijp ik helemaal dat je er geen lekker gevoel bij hebt.

Ik vind het vooral jammer bepaalde zaken niet te kunnen configureren (bv. een eigen rijmodus).

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 03.02.2025 - 15:39
door ArnoudW
Update. Inmiddels een prachtige t8 polestar optimized uit 2020 weten te kopen. Trekhaak, pano. R-design. Ondanks 125k km stand als nieuw van binnen en buiten. Duitse auto oorspronkelijk en veel snelweg km in begin gemaakt. Alles qua onderhoudshistorie netjes en logisch. Enige punt om te verbeteren is de high performance installatie (op termijn). Zo super slecht klinkt het nu ook weer niet trouwens. Rijdt fantastisch en apple carplay werkt prima!

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aandachtspunten T8 v60

Geplaatst: 04.02.2025 - 07:39
door Gouwe
Gefeliciteerd! Mooi setje zo op de oprit.