Pagina 1 van 1
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 31.12.2024 - 12:31
door Hans oet Twent
Zoals het onderwerp al aangeeft;
Heeft een Polestar aanpassing op de T8 motoren een absolute meerwaarde?
En zo ja in welk opzicht?
Wat zijn jullie ervaringen
Voor zowel de 'oude versie' als de 'nieuwe versie'.
Persoonlijk ben ik benieuwd naar de ervaringen op de oude versie... de 390PK motoren. Maar om het algemeen te houden lijkt mij het zinvol om ook de andere ervaringen te posten.
Mijn ervaring op de D4 motor was perfect! Absolute meerwaarde.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 31.12.2024 - 21:40
door NielsPHEV
Ik heb het op onze V90T5CC laten doen en destijds op de V60PIH en de V90T8 MY19 voornaamste voordeel vond ik dat de auto's lekkerder door hun versnellingen gingen. De Aisin bak is altijd wat traag geweest de erad kon dat gebrek wat verbloemen maar met Polestar tuning ging het allemaal nog een stukje beter op de T5 in de CC was het echt een groot verschil op de V90T8 MY 23 (longrange) heb ik het niet gedaan, de erad is zoveel krachtiger dat de trage bak nauwelijks opvalt. Ik blijf overigens van mening dat de tuning standaard had moeten zijn op veel modellen het is best raar dat je een nieuwe auto verkoopt waarvan je weet dat ie met een beetje andere software veel lekkerder rijdt dan verkoop je dus standaard een bewust gemankeerd product.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 08.01.2025 - 12:00
door marsman
Ik heb het laten doen op mijn T8 uit 2018, modeljaar 2019 (met de 70 liter tank). Qua extra vermogen merk ik er maar weinig van. Maar het schakelen en de momenten waarop geschakeld wordt is veel beter afgesteld. Of het de prijs waard is, dat betwijfel ik. Het extra vermogen is maar beperkt, je hebt met de T8 al niks te klagen.
Ik heb gebruik gemaakt van een dealtje bij de dealer.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 09.01.2025 - 14:55
door woobke
Heb een XC60 T8 modeljaar 2020 met een polestar kuurtje.
De handling van de motor en automaat worden zoveel beter door deze tuning dat ik deze altijd zou aanraden. Persoonlijk vond ik de automaat en gasresponse niet heel fijn rijden met de standaard software. Met polestar, is het veel soepeler en feller geworden.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 15.01.2025 - 18:34
door Frisodewit
Deze week offertes aanvragen. Lees nergens echt een aanbieding maar wie weet
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 15.01.2025 - 18:42
door RZA
Sommige dealers willen wel eens wat regelen met de prijs als de auto daar is aangeschaft. Ik werd ook echt gematst met de prijs.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 22.01.2025 - 18:32
door Volverik
Frisodewit schreef: ↑15.01.2025 - 18:34
Deze week offertes aanvragen. Lees nergens echt een aanbieding maar wie weet
Ik had eind vorig jaar een prijs opgevraagd bij de plaatselijke dealer (niet de verkopende dealer) maar was niet in de aanbieding. Ik ben het mailtje helaas kwijt maar ik dacht € 995,-.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 22.01.2025 - 18:36
door Volverik
Vorig jaar was de aanbieding tot 31 oktober € 795,-
(In dit geval de T4)
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 22.01.2025 - 19:28
door Almerev70
Dacht dat er meestal rond augustus een aanbieding komt.
Vorig jaar had ik hem voor 795,-
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 23.01.2025 - 08:42
door NielsPHEV
Ik heb het op mijn beide short range T8 en (XC90 en V90) P* gehad en vond het daar meerwaarde gezien het schakelgedrag. Op de T8 longrange heb ik het niet de erad is zoveel krachtiger dat P* vp;gens mij weinig meerwaarde kan hebben.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 23.01.2025 - 09:57
door BlackcurrantV70
Kan niet oordelen over een T8, maar op de D4 is het een wereld van verschil, daar waar ik me dermate ergerde aan de trage bak in de S90, dat ik zelfs overwoog om de auto in te ruilen, een jaar geleden Polestar erop laten zetten in NL aan 795€ en nu geniet ik echt van de auto.
Voor mij was het zeker de prijs waard
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 04.05.2025 - 14:37
door Erwin_002
Wat ik van de performance specialist bij de dealer ook begrijp is dat de T8 + Polestar Tuning eigenlijk alleen de schakel-mapping echt wat optimistischer afstelt en je iets meer oemf voelt. Maar je zal nooit Polestar Engineered feeling krijgen.
Ik rijd nu 3 jaar een S60 PE en de hardwarematige aanpassingen maken de auto wel echt helemaal anders. De auto is extreem agressief in zowel acceleratie en remmen en ook toeren vasthouden boven 6k is veel optimistischer. Ook de stuurresponse tussen de T8 en de PE is alsof je ineens in een Porsche stapt. Alles is haardscherp en bijna schokkerig snel, maar heel strak op de weg. En dempers maken het echt een supercar en plant je echt vast aan de weg en je hebt totaal geen body-roll meer.
Polestar Tuning zelf, volgens de in-huis specialist, geeft je eigenlijk alleen een iets meer optimistische schakel-mapping waardoor de auto lekker snappy aanvoelt. Let echter wel dat de "levenslange versnellingsbak-olie garantie" die Volvo vaak noemt (zegge 200~300k km) niet meer opgaat met Polestar Tuning. Ik zou wel aanraden dan elke 100k km minstens je olie te laten verversen.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 04.05.2025 - 15:55
door Gouwe
Erwin_002 schreef: ↑04.05.2025 - 14:37
.... Let echter wel dat de "levenslange versnellingsbak-olie garantie" die Volvo vaak noemt (zegge 200~300k km) niet meer opgaat met Polestar Tuning.
Heb je hier een bron van?
Los van of je wel of geen Polestar tuning hebt is regelmatig spoelen van de bakolie sowieso een goed idee.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 04.05.2025 - 16:06
door Erwin_002
Gouwe schreef: ↑04.05.2025 - 15:55
Erwin_002 schreef: ↑04.05.2025 - 14:37
.... Let echter wel dat de "levenslange versnellingsbak-olie garantie" die Volvo vaak noemt (zegge 200~300k km) niet meer opgaat met Polestar Tuning.
Heb je hier een bron van?
Los van of je wel of geen Polestar tuning hebt is regelmatig spoelen van de bakolie sowieso een goed idee.
Heb niet de definitieve bron voor je, maar bij de dealer noemen ze dit bij de nieuwere modellen "lifetime fill". Als je er op google'd krijg je ook dit soort discussies;
https://www.volvoforums.org.uk/forum/te ... g?t=301428
Waarbij sommige bakken zelfs gesealed zijn. Echter klinkt dat eerder als een naaistreek om je dan een volledig nieuwe versnellingsbak aan te smeren als er iets mee is.
Maar ik ben zelfs dit meerdere malen door de dealer verteld dat bij de nieuwere 8-traps bakken dit wel degelijk geld en ze eigenlijk alleen ingrijpen bij het detecteren van afwijkingen. Dus niet standaard bij 40-60-80-100-etc duizend km.
Tot slot kan ik me echter wel indenken dat een zwaardere belaste transmissie meer bijproducten van slijtage kan generen door hogere last. Een bekende met een nieuwe af-fabriek 911 had na 10k km al volledige zwarte drap uit de versnellingsbak komen. Deze auto werd ook direct al vrij snel op track gebruikt, dus niet helemaal goede vergelijkingen (ander soort transmissie etc), maar het laat wel zien dat hoge stres op transmissie veel inwendig vervuiling kan veroorzaken.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 04.05.2025 - 17:26
door Gouwe
Volvo heeft het al heel lang (zeker begin jaren 2000) over "life time olie" en dat vervanging alleen nodig is als je de auto als taxi gebruikt of veel met een zware aanhanger rijdt. In dat laatste geval is het advies elke 60K te vervangen. Er zijn inderdaad nog steeds dealers die dat verhaal stug blijven volhouden, net zo goed als er dealers zijn die wel olieverversing aanbieden als onderdeel van onderhoudswerkzaamheden (zoals mijn dealer bijvoorbeeld).
Een automaat sealen is net zo kansloos als je vrouw vragen 5 minuten haar mond te houden, dus dat is een broodje aap en zeker geen naaistreek van Volvo. En ja, eens dat als je een bak zwaar belast (zie mijn voorgaande opmerking), je eerder moet spoelen, maar dat geldt ook zonder de P* tuning, daar zit het verschil hier echt niet in. Genoeg over dit onderwerp te vinden hier op het forum en vandaar ook mijn interesse naar de bron van je uitspraak.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 04.05.2025 - 17:33
door Erwin_002
Snap je punt en idd riep ik het mss wat te snel in de rondte. Ik heb ook voor de volgende beurt preventief voor de verversing gevraagd. Liever nu iets meer liefde in de auto voor een paar honderd euro meer dan over 2~4 jaar duizenden euros slijtage schade.
Je hebt zelf ook een T8 zie ik en als je echt max vermogen van de auto vraagt (klikje) verneem je wel degelijk dat de auto veel te verduren heeft. Het echte max-vermogen keerpunt bij de hybrides is wel echt iets waarbij het deftige Volvo'tje wel in een redelijk beest veranderd.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 04.05.2025 - 17:47
door Gouwe
Erwin_002 schreef: ↑04.05.2025 - 17:33
.... Ik heb ook voor de volgende beurt preventief voor de verversing gevraagd.
Verstandig besluit denk ik. Hier de bak al twee keer preventief laten spoelen.
Erwin_002 schreef: ↑04.05.2025 - 17:33
.... en als je echt max vermogen van de auto vraagt (klikje) verneem je wel degelijk dat de auto veel te verduren heeft.
Zeker, en dus zal alles harder/sneller slijten als je dat continu doet. Omdat ik nog lang van de T8 wil genieten doen we dat dus maar niet.
Veel plezier van je T8.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 04.05.2025 - 17:50
door Erwin_002
Op hoeveel km zit je XC90 nu? Ik reis vrij veel (vliegen) dus mijn S60 PE zit na 3 jaar nog maar op 26000km haha
Heb je ook supercharger + turbo of alleen turbo?
Trouwens dat zuinig doen met vermogen hoeft niet per se hoor. Ik praat vaak met de performance specialist bij mijn dealer en hij zegt ook dat de auto allerlei software-matige foefjes heeft die zichzelf wel beschermd waar nodig. Sowieso komt een groot deel van de initiële kick van het vermogen van de electromotor gelukkig.
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 04.05.2025 - 19:44
door Gouwe
Mijn T8 heeft nu ruim 313K op de teller, MY2016 dus turbo met super charger én Polestar optimalisatie (het onderwerp van dit topic).
Tuurlijk houdt de elektronica e.e.a. in de gaten, maar desondanks blijft het gewoon een heel simpel feit dat elk onderdeel meer slijt van (door)trappen dan van "normaal" rijden. Denk aan banden, remmen, onderstel, etc.
En die elektromotor is onderdeel van de ERAD en dat is een onderdeel die wel eens stuk wil (gebruik de zoekfunctie maar eens)......
Ervaringen Polestar aanpassing voor de T8 motoren. Absolute meerwaarde?
Geplaatst: 04.05.2025 - 23:40
door Erwin_002
Dat is idd ook vaak het kritiek-argument wat ik vaak krijg als ik iemand zeg dat ik een hybride rijd. Maar tuurlijk geld de zorg voor de auto op die manier op alle fronten. Je probeert een balans te vinden tussen genieten van het feit dat je wel veel vermogen hebt, maar probeert er ook redelijk en degelijk mee om te gaan, vanuit zowel een zorgzaamheid als veiligheidsperspectief. Ziet helaas genoeg mensen die niet beseffen dat een auto met veel vermogen ook verantwoordelijkheid met zich meebrengt als je je op de weg begeeft.
Ik was idd op de hoogte van het ERAD systeem. Zo maken ook meer merken steeds gevaarlijk brekende logica met elektromotoren. Zoals Porsche nu met elektrische turbos waardoor de auto een hybride heet, maar niet in de klassieke zin, echter wel met gevolgen dat de auto volledig kan stallen als de elektromotor het begeeft.