Pagina 1 van 1

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 03.01.2025 - 14:59
door mzzl_88
goedemiddag iedereen,

Her en der al wel wat voorbij zien komen maar nog niet tot een oplossend antwoord gekomen en daarmee dus de vraag of jullie kunnen en willen meedenken voordat de dealer straks met een torenhoge rekening in het nieuwe jaar komt.

Momenteel een V60 uit 2019 automaat onder de bips, gave auto alles der op en der aan. Nu krijg ik de laatste tijd vaker de melding Storing stuurbekrachtiging (eerst alleen de oranje waarschuwing) en later ook de rode variant waarbij zelfs aangegeven wordt dat ik moet stoppen. Nu herstart van de auto is die melding plotseling weg en lijkt er niks aan de hand. Wat mij opviel is dat deze waarschuwingen bij mij veel voorkomen als de auto uit zijn S/S komt bij bijv. wegrijden stoplichten.

Op basis van de info die ik hier vond al de hulpaccu door gemeten met behulp van de buurman. Nu blijkt deze zonder in de auto te hebben gereden rond de 11,7 volt te zitten bij starten loopt deze gestaag op naar 14,5 en bij gas geven zelfs door naar de 15. In mijn ogen een vrij hoog voltage en ik hoop dat jullie misschien een antwoord hebben op het probleem. Ik merk zelf geen waarneembare veranderingen maar zou het zonde vinden als ik ondertussen een hoop schade aanbreng dat ik kan voorkomen.

Ik hoor graag even of er een manier is om dit op te lossen...thanx in ieder geval

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 03.01.2025 - 18:08
door Ab S
werkt het s/s als je de melding krijgt?

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 03.01.2025 - 20:31
door mzzl_88
Meestal komt de melding nadat de auto uit de S/S komt, dus ik ga er vanuit dat die nog functioneert.

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 03.01.2025 - 20:41
door Zondag
Accu voorin vervangen.

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 04.01.2025 - 18:50
door Ab S
Zondag schreef: 03.01.2025 - 20:41 Accu voorin vervangen.
Hulpaccu vervangen was bij mij ook de oplossing van de dealer. Wel vreemd na 3,5 jaar (terwijl ik s/s altijd bij wegrijden meteen uitzet). Maar goed, nu ruim 2 jaar okay.

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 04.01.2025 - 18:54
door Kick
Dat is ook het eerste waar mijn middelvinger naar uitsteekt; de S/S knop.... Wat een ergernis dat systeem.

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 05.01.2025 - 12:11
door Zondag
Ab S schreef: 04.01.2025 - 18:50
Zondag schreef: 03.01.2025 - 20:41 Accu voorin vervangen.
Hulpaccu vervangen was bij mij ook de oplossing van de dealer. Wel vreemd na 3,5 jaar (terwijl ik s/s altijd bij wegrijden meteen uitzet). Maar goed, nu ruim 2 jaar okay.
Bij mij is tie ook vervangen ergens 3 jaar geleden. En daarna zo'n 150dkm geen enkele melding meer gehad. Was zelfs garantie - die vervanging.

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 18.01.2025 - 10:28
door mzzl_88
accu inderdaad vervangen en weg zijn de problemen, dank iedereen...ideaal die Vstore, heb je gelijk ook de juiste producten

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 18.01.2025 - 13:01
door PvolvodriverS60
mzzl_88 schreef: 18.01.2025 - 10:28 accu inderdaad vervangen en weg zijn de problemen, dank iedereen...ideaal die Vstore, heb je gelijk ook de juiste producten
Ik heb sinds een paar weken zelfde issue af en toe.
Alleen blijft die bij mij oranje de melding en hij verdwijnt weer.
Blijft er voorlopig maar mee doorrijden. Als het alleen die melding is en nog niet rood en blijft zal het wel goed zitten.

Maar bedankt voor het uitzoeken, weet ik in iedergeval wat ik moet vervangen als het heel storend wordt.

problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig

Geplaatst: 19.01.2025 - 15:23
door wasbeer2006
Die accu spanning is iig veel te laag. Die gaat er gehaaid binnenkort aan.

Ik zou die als eerste vervangen, als de spanning met motor aan naar de 15 a 16 volt loopt is dat vrij hoog. Dat kan betekenen dat de accu vol is, maar door de lage spanning denk de auto dat die leeg is en gaat ie bijladen. Of hierdoor gaan de accu,s vaak kapot doordat de spanning aan de hoge kant is ruim boven in de 13v is heel normaal.