problemen met S/S en melding Stuurbekrachtiging Stop veilig
Geplaatst: 03.01.2025 - 14:59
goedemiddag iedereen,
Her en der al wel wat voorbij zien komen maar nog niet tot een oplossend antwoord gekomen en daarmee dus de vraag of jullie kunnen en willen meedenken voordat de dealer straks met een torenhoge rekening in het nieuwe jaar komt.
Momenteel een V60 uit 2019 automaat onder de bips, gave auto alles der op en der aan. Nu krijg ik de laatste tijd vaker de melding Storing stuurbekrachtiging (eerst alleen de oranje waarschuwing) en later ook de rode variant waarbij zelfs aangegeven wordt dat ik moet stoppen. Nu herstart van de auto is die melding plotseling weg en lijkt er niks aan de hand. Wat mij opviel is dat deze waarschuwingen bij mij veel voorkomen als de auto uit zijn S/S komt bij bijv. wegrijden stoplichten.
Op basis van de info die ik hier vond al de hulpaccu door gemeten met behulp van de buurman. Nu blijkt deze zonder in de auto te hebben gereden rond de 11,7 volt te zitten bij starten loopt deze gestaag op naar 14,5 en bij gas geven zelfs door naar de 15. In mijn ogen een vrij hoog voltage en ik hoop dat jullie misschien een antwoord hebben op het probleem. Ik merk zelf geen waarneembare veranderingen maar zou het zonde vinden als ik ondertussen een hoop schade aanbreng dat ik kan voorkomen.
Ik hoor graag even of er een manier is om dit op te lossen...thanx in ieder geval
Her en der al wel wat voorbij zien komen maar nog niet tot een oplossend antwoord gekomen en daarmee dus de vraag of jullie kunnen en willen meedenken voordat de dealer straks met een torenhoge rekening in het nieuwe jaar komt.
Momenteel een V60 uit 2019 automaat onder de bips, gave auto alles der op en der aan. Nu krijg ik de laatste tijd vaker de melding Storing stuurbekrachtiging (eerst alleen de oranje waarschuwing) en later ook de rode variant waarbij zelfs aangegeven wordt dat ik moet stoppen. Nu herstart van de auto is die melding plotseling weg en lijkt er niks aan de hand. Wat mij opviel is dat deze waarschuwingen bij mij veel voorkomen als de auto uit zijn S/S komt bij bijv. wegrijden stoplichten.
Op basis van de info die ik hier vond al de hulpaccu door gemeten met behulp van de buurman. Nu blijkt deze zonder in de auto te hebben gereden rond de 11,7 volt te zitten bij starten loopt deze gestaag op naar 14,5 en bij gas geven zelfs door naar de 15. In mijn ogen een vrij hoog voltage en ik hoop dat jullie misschien een antwoord hebben op het probleem. Ik merk zelf geen waarneembare veranderingen maar zou het zonde vinden als ik ondertussen een hoop schade aanbreng dat ik kan voorkomen.
Ik hoor graag even of er een manier is om dit op te lossen...thanx in ieder geval