Sterkere koppeling D5
Geplaatst: 04.01.2025 - 00:05
Hallo mede volvo liefhebbers.
Advies gevraagd voor onze koppeling van een D5 (D5244T) met een 5 bak.
Wij hebben een volvo D5 motor ingebouwd in onze zelfgebouwde crossbuggy. Om de motor werkend te krijgen hebben wij een stand alone ECU toegepast. Verder is de EGR verwijdert en zijn alle andere restricties in zowel inlaat als uitlaat ook verwijdert. Exacte vermogen hebben wij geen idee van.
Tijdens het crossen in een weiland konden wij prima rijden in de 1ste en 2de versnelling. Eenmaal in de 3 begon de koppeling behoorlijk te slippen.
Momenteel hebben wij de bak eraf en de huidige koppeling vertoond flinke slijtsporen.
Mijn vraag wat voor koppeling kunnen wij hier het beste voor toepassen? Zal een originele LUK koppeling gewoon voldoen of is het handig om er bijvoorbeeld een race koppeling in te zetten.
Met vriendelijke groet,
Lars.
Advies gevraagd voor onze koppeling van een D5 (D5244T) met een 5 bak.
Wij hebben een volvo D5 motor ingebouwd in onze zelfgebouwde crossbuggy. Om de motor werkend te krijgen hebben wij een stand alone ECU toegepast. Verder is de EGR verwijdert en zijn alle andere restricties in zowel inlaat als uitlaat ook verwijdert. Exacte vermogen hebben wij geen idee van.
Tijdens het crossen in een weiland konden wij prima rijden in de 1ste en 2de versnelling. Eenmaal in de 3 begon de koppeling behoorlijk te slippen.
Momenteel hebben wij de bak eraf en de huidige koppeling vertoond flinke slijtsporen.
Mijn vraag wat voor koppeling kunnen wij hier het beste voor toepassen? Zal een originele LUK koppeling gewoon voldoen of is het handig om er bijvoorbeeld een race koppeling in te zetten.
Met vriendelijke groet,
Lars.