Pagina 1 van 1

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 06.01.2025 - 14:56
door Frank70
Iemand ervaring met aankoop van een XC90 via EU-Flanze.at?

Zie deze link https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... a_tier=t10

Prijzen voor een T8 liggen tussen 65 KEUR (Core) en 70 KEUR (Ultra) inclusief BTW.

Of riskant en veel gedoe om wagen nadien in te voeren in België, zou ook zakelijke aankoop zijn dus m.i. zonder Oostenrijkse BTW.

Wat denken jullie?

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 06.01.2025 - 15:18
door Gouwe
Ik vind het op het eerste gezicht vaag. Waarom? In Duitsland is de vanaf prijs voor een XC90T8 87.490,- euro voor een Core uitvoering (bron: https://www.volvocars.com/de/cars/xc90-hybrid/).
Hoe kan een handelaar dan deze auto (nieuw?) aanbieden voor 64.890,- euro? Redelijkerwijs kan dat niet en dus is mijn vraag: waar zit de bekende adder onder het gras?
M.a.w. is het een zuivere vergelijking (krijg ik bij beide echt hetzelfde product en dienstverlening) of zit er ergens een verschil wat dit prijsverschil van 25% verklaart?
Grijze import vanuit VS misschien, want daar kost een Core 73.195 US dollar (bron: https://www.volvocars.com/us/cars/xc90-hybrid/), maar met de huidige dollarkoers kom je dan ook op een 70K uit en dan moet de auto nog vanuit de VS hier naar toe.....
Kortom: als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo (maar hoeft dus niet).

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 06.01.2025 - 15:54
door Frank70
Kan je gevoel ergens wel volgen, zeker cijfermatig, maar welk risico loop je als je een wagen kan bestellen met klein voorschot van bv. max 2.500 EUR en saldo kan afrekenen bij ophaling van de wagen?

Ik ga dit toch eens verder uitzoeken...

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 06.01.2025 - 16:10
door Gouwe
In je ondertitel lees ik (nu) dat je hem al in bestelling hebt staan?

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 06.01.2025 - 16:19
door Henry82
En gaat het om een hele nieuwe, of eentje met een paar honderd km er op?

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 06.01.2025 - 16:21
door Frank70
Gouwe schreef: 06.01.2025 - 16:10 In je ondertitel lees ik (nu) dat je hem al in bestelling hebt staan?
neen hoor, dat was het plan 2 j geleden maar is door onvoorziene omstandigheden niet doorgegaan

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 06.01.2025 - 16:22
door OGA244
Doris Flanze is al meer dan 25 jaar actief in import/export uit/naar verschillende Europese landen, oorspronkelijk een Duits bedrijf

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 06.01.2025 - 16:23
door Frank70
Henry82 schreef: 06.01.2025 - 16:19 En gaat het om een hele nieuwe, of eentje met een paar honderd km er op?
volgens mij nieuwe wagens https://www.eu-neuwagen.de/

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 08.01.2025 - 22:54
door stefspecial
Ik heb het ook uitgezocht maar ben destijds toch maar voor een XC90 van een NL dealer gegaan. Het verschil is echt niet veel en ook de uitrusting in NL is altijd vol in tegenstelling tot andere landen waar je wel eens simpele zaken moet bijbestellen.

Als je zakelijk voor een nieuwe gaat zou ik sowieso gewoon in NL kopen. Scheelt een hoop rompslomp en financieel maakt het weinig uit als je alles mee gaat rekenen los van de tijd die je nog kwijt bent, houd daar ook rekening mee.

De auto's halen ze vaak (Volvo's) uit Italië vertelden ze mij toen. Ik keek overigens elders bij een bedrijf uit Memmingen-DE meen ik.
Die T8 kent in NL nauwelijks BPM dus daar ga je bij import ook niet op besparen.

Is mijn mening, dus zij die andere ervaringen hebben kunnen hier natuurlijk gerust anders over denken.
De auto zelf, de XC90 T8, kan ik na 3 jaar rijden zeer aanbevelen.
Gewoon een hele fijne, comfortabele auto voor korte en (zeer) lang ritten.

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 09.01.2025 - 07:07
door NielsPHEV
Ik heb een jaar of 15 geleden een keer een nieuwe V70 D5 sport edition zo'n 185 pk versie bij EU flanze gekocht, contant betaalt bij ophaling in DLD en op een export kenteken naar NL en de RDW gereden. Was destijds een auto die geleverd zou worden naar Italie ik weet de prijzen niet meer maar het was echt zeer substantieel onder de nieuwprijs en gewoon met fabrieksgarantie alhoewel dat niet meer de volledige twee jaar was als ik het me goed herinner eerste registratie deed ik maar de garantie liep al. Betaalde toen iets van 26 k€ die ik cash meehad, daar kwam de BPM later nog bij maar het was een deal waar de dealer niet in de buurt kon komen.

Ze hadden echt een enorme parkeerplaats met voor mijn gevoel duizenden EU auto's.

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 09.01.2025 - 07:42
door Paul
Ik zie je al gaan met zo'n koffertje van de Postcodeloterij ;-)

Maar gaaf, zullen wel gecancelde auto's zijn of waar een importeur van af moest. Leuk! Gewoon doen dus :-)

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 09.01.2025 - 08:40
door OGA244
Ze kopen ook gewoon bij dealers op bestelling, ncp verschilt per land enorm

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 09.01.2025 - 10:39
door Frank70
Ondertussen via www.meinauto.de zeer scherpe offerte gekregen voor een T8 Plus Dark (facelift) met quasi alle opties (Nappa, Four-C, B&W, trekhaak, 360 camera, ...) voor netto prijs van 74.000 (incl 19% Duitse BTW)...dus verschil van ongeveer 28.000 euro met Belgische prijzen (na korting)....geen voorshot te betalen, maar mogen/willen niet verkopen buiten Dtsl. Bestaat daar eventueel een legale oplossing voor want prijsverschil is toch enorm?

import T8 via Oostenrijk

Geplaatst: 09.01.2025 - 10:45
door NielsPHEV
Frank70 schreef: 09.01.2025 - 10:39 Ondertussen via www.meinauto.de zeer scherpe offerte gekregen voor een T8 Plus Dark (facelift) met quasi alle opties (Nappa, Four-C, B&W, trekhaak, 360 camera, ...) voor netto prijs van 74.000 (incl 19% Duitse BTW)...dus verschil van ongeveer 28.000 euro met Belgische prijzen (na korting)....geen voorshot te betalen, maar mogen/willen niet verkopen buiten Dtsl. Bestaat daar eventueel een legale oplossing voor want prijsverschil is toch enorm?
Ze wilde mij destijds ook niet in NL leveren aangezien het dan BTW vrijgesteld is maar daar kleven voor de leverancier risico's aan als blijkt dat de BTW vrijstelling niet correct is. Ik heb Duitese BTW betaalt en terug gevorderd, dat is wat gedoe en kost tijd maar het is zeker doenbaar (en makkelijker dat Belgische BTW terug vragen :)) Ik heb een export kenteken gekocht de auto verzekerd op VIN en hem hem gewoon teruggereden vanuit DLD naar NL. Vervolgens met de CE conformiteitsverklaring naar de RDW en de auto laten keuren