Pagina 1 van 2
mobilility line probleem xc90
Geplaatst: 13.12.2006 - 17:02
door pants
hallo,
heb een duo sim kaart voor de telefoon in mijn xc90 2003.
soms wil ik een nr kiezen en als ik op enter druk springt hij meteen terug naar de radio of cd waar hij daarvoor opstond.
sim card in en uit is dan meestal ok maar ja..
vaak ook dat als uit auto ga altijd eigen telefoon weer aan en uit moet zetten om bereikbaarte zijn..
m.vr.gr.
pants
:shock:
Geplaatst: 13.12.2006 - 17:13
door Paul
ik zou voor software update naar je garage gaan
Geplaatst: 13.12.2006 - 17:44
door pants
is die er dan?
heb je hetzelfde gehad dan?
Geplaatst: 13.12.2006 - 17:46
door bart simpson
pants schreef:is die er dan?
heb je hetzelfde gehad dan?
Is deze XC90 altijd dealeronderhouden geweest? zijn er ooit eerder softwareupdates gedaan?
Geplaatst: 13.12.2006 - 17:47
door pants
ja heb alle stempels in het boekje staan..
volvo stempels ook nog..
echter wel uit italie gehaald.
Geplaatst: 13.12.2006 - 17:56
door bart simpson
pants schreef:ja heb alle stempels in het boekje staan..
volvo stempels ook nog..
echter wel uit italie gehaald.
In dat laatste gegeven kan een probleem schuilen, meld hem via je dealer aan bij Volvo NL en laat kijken welke updates er nog beschikbaar zijn voor jouw XC
Geplaatst: 13.12.2006 - 17:58
door pants
okay, zal ik doen..
zijn echter wel officiele volvo dealers waar hij zijn beurten heeft gehad.
hoopte dat er iemand misschien een simpele oplossing had..
thx anyway.
mike
Geplaatst: 13.12.2006 - 18:03
door bart simpson
pants schreef:okay, zal ik doen..
zijn echter wel officiele volvo dealers waar hij zijn beurten heeft gehad.
hoopte dat er iemand misschien een simpele oplossing had..
Heb geen mening over Volvodealers in Italie, maar wel over werkattitudes in zowel Italie en Frankrijk, vind het altijd heel byzonder dat Renaults met pech niet bij een Franse dealer worden gebracht maar opgehaald worden om door de Nederlandse dealer gerepareerd te worden, dit zowel door de ANWB als door de vanuit Nederland geregiseerde Renault routeservice.
Denk op zich wel dat jouw probleem in die softwarehoek gezocht moet worden.
Geplaatst: 13.12.2006 - 18:17
door V70 titanium
Met een duo kaart moet je altijd eerst de ene telefoon uitzetten en dan de andere aan , anders blijft het ene toestel aan gemeld op het netwerk.
Dit probleem had ik in ieder geval bij kpn .
Theo
Geplaatst: 13.12.2006 - 18:19
door bart simpson
V70 titanium schreef:Met een duo kaart moet je altijd eerst de ene telefoon uitzetten en dan de andere aan , anders blijft het ene toestel aan gemeld op het netwerk.
Dit probleem had ik in ieder geval bij kpn
Ken dat probleem niet, doe mn portable GSM nooit uit als ik rij.
Geplaatst: 13.12.2006 - 18:57
door Paul
Ik herken het probleem wel, vervolgens zijn er twee kaarten aangemeld en weet KPN niet welke hij over moet laten gaan. Dus krijg je voicemail.
Heel vervelend, maar goed te horen dat dat dan niet meer zo is. (nu heeft de auto gewoon een eigen Tmobile simkaartje)
Geplaatst: 13.12.2006 - 20:04
door paQ
Dat probleem is er bij elke operator.
soms werkt het wel, maar soms ook niet.
Hoe moet je auto anders weten dat 'hij' degene is die je gesprek moet beantwoorden en niet je telefoon?
heeft niets met de auto te maken.
in de regel is het echter zo dat het laatst aangemeldde toestel de eerdere overruled, maar ozver ik weet is er niet 1 operator die die garantie geeft. En als dat al wel werkt, heb je nog geen garantie dat wanneer de autotelefoon uitschakelt, je automatisch weer bereikbaar bent op je eerder aangemelde kaart.
Ik heb me ooit eens laten 'wijsmaken' (of het klopt weet ik niet) dat je de B-kaart in je auto moet gebruiken en de A kaart in je telefoon om zo de minste problemen te veroorzaken.
Het kwam er op neer dat indien de B kaart aangemeld was, de A kaart overruled zou worden.
Geplaatst: 13.12.2006 - 23:00
door V70 titanium
Beide kaarten zijn hetzelfde,als je de autotelefoon uitschakeld moet de andere opnieuw aangemeld, anders komen je gesprekken binnen op de uitgeschakelde autotelefoon.
Een keer bellen met de andere telefoon meld je ook weer aan.
Geplaatst: 14.12.2006 - 00:48
door paQ
in theorie

Geplaatst: 14.12.2006 - 18:24
door pants
klopt wel.. als ik m weer aanmeld is alles prima..
volgende probleem....
soms wil ik een nr kiezen en als ik op enter druk springt hij meteen terug naar de radio of cd waar hij daarvoor opstond.
Geplaatst: 14.12.2006 - 18:36
door eaarsen
Jouw probleem komt mij bekend voor.
Doet hij er soms ook heel lang over om een netwerk te zoeken????
Ik had nl. deze problemen met mijn telefoon.
De software update is gedaan.
Dit hielp niet.
De enige oplossing was volgens de dealer om voor 700 euro excl. btw, een nieuwe telefoon te kopen.
Ik heb er eentje bij auto RIMA gekocht voor 100 euro incl.
De oude kapotte heb ik voor 50 euro op Marktplaats verkocht aan een s60 rijder die het gat in zijn dashboard op wilde vullen.
Hij heeft alleen de verlichting aangesloten en het lijkt bij hem net echt.
Ik heb een KPN duo kaart en moet zeggen er zijn nooit conflicten tussen mijn mobieltje en de Volvo telefoon.
Geplaatst: 14.12.2006 - 20:57
door pants
auto rima....????
waar?
int.adresje?
Geplaatst: 14.12.2006 - 21:00
door bart simpson
pants schreef:auto rima....????
waar?
int.adresje?
Ik ga je garanderen dat zij geen losse telefoon voor een Xc90 hebben.
www.autorima.nl
Geplaatst: 14.12.2006 - 21:40
door eaarsen
Hoezo Bart,
Ik heb er voor de V70 een gekocht. In een XC90 zit dezelfde telefoon als in de V70.
Auto Rima te Druten.
Toen ik er was hadden ze er 10 liggen.
Geplaatst: 15.12.2006 - 00:29
door Paul
Nou als die telefoon in jouw ogen hetzelfde is zou ik adviseren eerst even naar de Pearl te gaan
Denk persoonlijk dat je in de war bent met een XC70.
Begrijp je wat ik bedoel?