Opladen met vaste kabel van laadpaal?
Geplaatst: 22.02.2025 - 14:39
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een V60 T6 MY25 met een 6.4 kW on-board charger. In Nederland laad ik altijd met mijn eigen kabel op openbare laadpalen. Echter, ik heb gemerkt dat er in het buitenland ook vaak laadpalen zijn met een vaste Type 2 laadkabel, met een groter vermogen dan de on-board charger kan laden (11 kW, 22 kW, 44 kW). De kabels van deze laadpalen zijn dan ook vaak dikker om het hogere vermogen mogelijk te maken neem ik aan. Ik vraag me echter af of ik veilig aan dergelijk laadpalen kan laden zonder het risico te lopen de on-board charger 'op te blazen'? Regelt de on-board charger het vermogen zelf terug tot 6.4 kW of is er een maximaal vermogen waar men onder moet blijven om schade te voorkomen? Ik heb het nog niet aangedurfd om te proberen
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb sinds kort een V60 T6 MY25 met een 6.4 kW on-board charger. In Nederland laad ik altijd met mijn eigen kabel op openbare laadpalen. Echter, ik heb gemerkt dat er in het buitenland ook vaak laadpalen zijn met een vaste Type 2 laadkabel, met een groter vermogen dan de on-board charger kan laden (11 kW, 22 kW, 44 kW). De kabels van deze laadpalen zijn dan ook vaak dikker om het hogere vermogen mogelijk te maken neem ik aan. Ik vraag me echter af of ik veilig aan dergelijk laadpalen kan laden zonder het risico te lopen de on-board charger 'op te blazen'? Regelt de on-board charger het vermogen zelf terug tot 6.4 kW of is er een maximaal vermogen waar men onder moet blijven om schade te voorkomen? Ik heb het nog niet aangedurfd om te proberen

Alvast bedankt voor de reacties!