P2611: Oorzaak slechte hybride batterij?
Geplaatst: 23.02.2025 - 22:10
Geïnspireerd door Gouwe in Hoog Voltage accu vervangen wil ik ook de accu in onze MY16 XC90 T8 Inscription vervangen. De accu gaat met het koude weer nog maar 10km mee in stadsverkeer en in het allerbeste geval haal ik 18-19km, met optimale temperatuur en een fluwelen voetje en max 80km/u. Het elektrische bereik heeft sinds de koop in 2022 altijd 29 (hybrid) en 31/32 (pure) aangegeven. Dit haalde ik alleen de eerste zomer en het zwoele najaar, daarna is de accu snel achteruit gegaan met deze winter bovenstaand dieptepunt.
Bij 130 op de snelweg is de accu in nog geen 1km leeg, de straat uitrijden kost al 25%, en de snelweg oprijden op de accu kan hem van bijna vol leeg trekken.
Hetgeen mij tegen houdt om een nieuwe accu te plaatsen is dat de OBD2 CarScanner de volgende storing geeft:
Heeft er iemand ervaring met deze code? En vooral, heeft het zin om een nieuwe accu te plaatsen of wordt deze dan straks ook gekookt?
Bij 130 op de snelweg is de accu in nog geen 1km leeg, de straat uitrijden kost al 25%, en de snelweg oprijden op de accu kan hem van bijna vol leeg trekken.
Hetgeen mij tegen houdt om een nieuwe accu te plaatsen is dat de OBD2 CarScanner de volgende storing geeft:
De verkopende garage heeft dit al meerdere keren bekeken en geconstateerd dat er feitelijk niets aan de hand is. De accu wordt wel gewoon gekoeld. Zodra hij bij de 35 graden is gaat de koeling aan en zakt de temperatuur naar 17 graden.[P2611(00) [0x261100]
AC refrigerant distribution valve - open circuit
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear
Heeft er iemand ervaring met deze code? En vooral, heeft het zin om een nieuwe accu te plaatsen of wordt deze dan straks ook gekookt?