Pagina 1 van 3
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 26.02.2025 - 11:06
door Ben
Volvo Car Nederland kondigt de overname van Bangarage door Van Mossel Automotive Group aan, per 25 februari 2025. Voor Volvo is deze stap een belangrijk onderdeel van Volvo’s netwerkstrategie, gericht op het verder verbeteren van de klantbeleving en het versterken van zijn positie in het premium segment in Nederland.
Albert-Jan Boll, Director Business & Retailer Development bij Volvo Car Nederland, zegt: "Van Mossel heeft bewezen zowel volume te kunnen verwerken als premium merken en klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Deze overname is een belangrijke stap in de uitvoering van onze strategie voor een sterk, duurzaam en toekomstbestendig netwerk. Als professionele organisatie die de lokale markt goed begrijpt, is Van Mossel in staat om Volvo’s waarden van duurzaamheid, kwaliteit en klanttevredenheid na te leven. We zijn ervan overtuigd dat dit partnership ons zal helpen om in Amsterdam verder te groeien."
De overname door Van Mossel van de Volvo-activiteiten van Bangarage, met vestigingen in Amsterdam en Mijdrecht, benadrukt Volvo’s ambitie om samen te werken met partners die de merkwaarden van Volvo delen en aan de consolidatie en professionalisering van het dealernetwerk bijdragen. Het vergroten van het marktaandeel is daarbij een gezamenlijk doel. Volvo kiest zijn partners primair uit het eigen netwerk. Mocht hieruit geen geschikte match komen, staat het merk open voor externe organisaties die bereid zijn te investeren in het merk en de strategische doelstellingen van Volvo ondersteunen.
Martijn de Bakker, Divisie Directeur bij Van Mossel Automotive Group: ”Van Mossel Automotive Group realiseert met deze overname een zeer belangrijke en strategische stap in haar doel: Voor Mobiliteit, Voor iedereen! Daarbij versterken we ook onze positie binnen het premiumsegment. Met veel plezier verwelkomen we onze nieuwe klanten en collega's en kijken we uit naar een succesvolle samenwerking met dit prachtige premium merk.”
Alle medewerkers van de Volvo-activiteiten zullen meegaan naar Van Mossel, zodat de overgang soepel verloopt en de service aan klanten gewaarborgd blijft. Door deze overname en de uitbreiding van het netwerk verstevigt Volvo zijn positie om zijn ambitieuze doelstellingen voor de toekomst te realiseren.
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 26.02.2025 - 11:09
door OGA244
Zielloze toevoeging
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 26.02.2025 - 12:00
door V480-S60
De "kleine" spelers kunnen het niet meer bolwerken, hebben geen opvolger, of willen/kunnen niet meegaan in de steeds dwingender opgelegde nieuwe bedrijfsfilosofie. En ja dan kom je uit bij de grotere conglomeraten. Wat ik wel vreemd vind is dat VCNL heeft gekozen voor een partij die tot op heden geen enkele binding (dealerschap) had met Volvo.
Ik had eerder Henk Scholten verwacht, die onlangs Buitenweg heeft overgenomen.
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 26.02.2025 - 12:41
door Gouwe
@V480-S60: Ook bij VCNL zullen ze vast hun eieren in meerdere mandjes willen neerleggen.....
En heerlijk die commerciële prietpraat: Je zou de eerste zin van VCNL ook kunnen interpreteren als een trap na richting Bangarage.
Had dan tenminste nog een dankwoord in je statement opgenomen.
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 26.02.2025 - 12:48
door Almerev70
Kan alleen maar beter worden bij de vestiging in Amsterdam, de service was echt slecht, dus er is weer hoop! Maar dan moeten de mensen daar wel een andere mindset krijgen.
Ach ja, van Mossel wil alleen maar de grootste dealer organisatie worden van NL, ze hebben iets van 48 merken... Groot zijn en macht hebben, risico spreiding.
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 26.02.2025 - 13:18
door Urbexpeditie
Almerev70 schreef: ↑26.02.2025 - 12:48
Kan alleen maar beter worden bij de vestiging in Amsterdam, de service was echt slecht, dus er is weer hoop! Maar dan moeten de mensen daar wel een andere mindset krijgen.
Ach ja, van Mossel wil alleen maar de grootste dealer organisatie worden van NL, ze hebben iets van 48 merken... Groot zijn en macht hebben, risico spreiding.
Als de mindset al slecht is en het betreffende personeel gaat mee, dan hoef je niet veel te verwachten. Tenzij men een andere koers gaat varen. Je moet jezelf dan ook afvragen of het voltallige personeel dit wilt. Ontslaan kan, maar je krijgt er niks voor terug.
Ik weet uit ervaring dat het bij overnames ook zomaar kan gebeuren dat personeel opstapt.
Daarnaast rijs bij mij de vraag of men niet gedwongen is deze stap te maken.
Het stuk in de opening klnikt natuurlijk positief. Maar het is wat voor verpakking en strik je gebruikt.
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 26.02.2025 - 13:18
door OGA244
Gouwe schreef: ↑26.02.2025 - 12:41
@V480-S60: Ook bij VCNL zullen ze vast hun eieren in meerdere mandjes willen neerleggen.....
En heerlijk die commerciële prietpraat: Je zou de eerste zin van VCNL ook kunnen interpreteren als een trap na richting Bangarage.
Had dan tenminste nog een dankwoord in je statement opgenomen.
volvo Amsterdam was ooit een arrogante importeurs vestiging, de bangarage kan onmogelijk ook zo slecht geweest zijn..
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 26.02.2025 - 15:47
door BraboFrits
Almerev70 schreef: ↑26.02.2025 - 12:48
Ach ja, van Mossel wil alleen maar de grootste dealer organisatie worden van NL, ze hebben iets van 48 merken... Groot zijn en macht hebben, risico spreiding.
Volgens mij is Van Mossel al de grootste in de Benelux meen ik onlangs gelezen te hebben.
Op de site van Van Mossel: "Van Mossel Automotive Group is in ruim 75 jaar tijd uitgegroeid tot één van de grootste automotive bedrijven in Europa. De groep heeft na deze overname 538 vestigingen in de Benelux, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk en vertegenwoordigt 48 automerken. "
Waanzinnig hoe groot ze zijn geworden...
Het hoofdkantoor staat in Waalwijk, dat is vlakbij voor mij. Ze hebben zo te zien een prachtig museum met schitterende auto's. Gratis te bezoeken na aanmelding, ik ben al een hele tijd van plan om er eens naar toe te gaan...
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 26.02.2025 - 16:53
door adderoos
Hopelijk blijft het wat Volvo betreft maar bij 1 vestiging van Mossel.
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 16:55
door Sammmyvannorel
ik vind het wel interessant bij dit soort overnames dan VCNL dit aankondigt: volgens mij is VCNL in de basis geen onderdeel van de deal, hooguit dat ze hun fiat wel of niet geven om Volvo's te blijven verkopen in de desbetreffende panden. Vergelijk het met een fietsenmaker uit de buurt die wordt overgenomen door een grote (internet)toko, daar zal Gazelle in de basis ook niets van vinden..... maar blijkbaar werkt dat bij auto's toch anders (denk alleen al aan de eentonige panden van volvo dealers, de hele kleine zoals Reede daargelaten).
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 17:08
door V480-S60
Zeker heeft VCNL daar een heeeeeeeeeeel dikke vinger in de pap. Zij besluiten/bepalen hoe jij je pand inricht en bepalen aan wie jij het dealerschap mag verkopen.
Zo moest Jacob Schaap zijn panden in Heerenveen en Dronten aanpassen. Dat heeft Joost niet gedaan en daardoor zijn die vestigingen geen dealerbedrijven meer.
Overigens is Reede van de Serva groep en is dat pand aangepast aan de huisstijl.
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 17:30
door OGA244
Volvo vertelt een zittende dealer gewoon dat het nu over is, ook na grote net gedane investeringen.
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 17:42
door Urbexpeditie
V480-S60 schreef: ↑28.02.2025 - 17:08
Zeker heeft VCNL daar een heeeeeeeeeeel dikke vinger in de pap. Zij besluiten/bepalen hoe jij je pand inricht en bepalen aan wie jij het dealerschap mag verkopen.
Zo moest Jacob Schaap zijn panden in Heerenveen en Dronten aanpassen. Dat heeft Joost niet gedaan en daardoor zijn die vestigingen geen dealerbedrijven meer.
Overigens is Reede van de Serva groep en is dat pand aangepast aan de huisstijl.
Ik denk niet dat van Mossel zich de wet laat voorschrijven door VCNL.
Daar zijn zij inmiddels te groot voor.
Zal ongetwijfeld een goede middenweg in gekozen worden
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 17:45
door diesel01
Naar ik mag aannemen heb je zaken op papier staan in de vorm van garanties als je grote investeringen doet als dealer.
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 18:08
door OGA244
Urbexpeditie schreef: ↑28.02.2025 - 17:42
Ik denk niet dat van Mossel zich de wet laat voorschrijven door VCNL.
Daar zijn zij inmiddels te groot voor.
Zal ongetwijfeld een goede middenweg in gekozen worden
Dat denk ik wel, grootte is van geen enkele invloed, een grote bek evenmin trouwens..
Bilia was de grootste volvo dealer in Scandinavië (misschien zelfs van de wereld) out of the blue ontslagen..
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 18:10
door OGA244
diesel01 schreef: ↑28.02.2025 - 17:45
Naar ik mag aannemen heb je zaken op papier staan in de vorm van garanties als je grote investeringen doet als dealer.
opzegtermijn is één jaar..
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 18:13
door NielsPHEV
OGA244 schreef: ↑26.02.2025 - 11:09
Zielloze toevoeging
Past daarmee dus kennelijk in de strategie
Ik vind het jammer dat door die consolidatie , agentuur modellen etc. het persoonlijke uit de sector lijkt te verdwijnen. Wel ben ik onder de indruk van het ondernemerschap van Van Mossel (Berkhoff) tjeemig wat een winkel is dat tot een paar dagen geleden kon ik zeggen dat ik de twee mainstream merken die ze niet hadden rijdt, nu nog maar eentje
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 18:15
door NielsPHEV
OGA244 schreef: ↑28.02.2025 - 18:10
diesel01 schreef: ↑28.02.2025 - 17:45
Naar ik mag aannemen heb je zaken op papier staan in de vorm van garanties als je grote investeringen doet als dealer.
opzegtermijn is één jaar..
Oef, hmmm, pfff welk verstandig mens trapt daar in om vervolgens Polestar en L&C te mogen afleveren en servicen maar niet verkopen
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 19:13
door OGA244
NielsPHEV schreef: ↑28.02.2025 - 18:13
OGA244 schreef: ↑26.02.2025 - 11:09
Zielloze toevoeging
Past daarmee dus kennelijk in de strategie
Ik vind het jammer dat door die consolidatie , agentuur modellen etc. het persoonlijke uit de sector lijkt te verdwijnen. Wel ben ik onder de indruk van het ondernemerschap van Van Mossel (Berkhoff) tjeemig wat een winkel is dat tot een paar dagen geleden kon ik zeggen dat ik de twee mainstream merken die ze niet hadden rijdt, nu nog maar eentje
ben je er nu werknemer geworden denk je daar vast anders over..
Volvo bekrachtigt netwerkstrategie met toetreding Van Mossel in Amsterdam
Geplaatst: 28.02.2025 - 20:00
door sbv
Jammer dat VCNL zich in gaat laten met van Mossel. Het is mijn club niet. Zelf van dichtbij meegekregen hoe mijn vorige werkgever door van Mossel overgenomen werd.
Ik had een beetje de hoop dat Volvo en ook BMW merken zouden blijven die geen zaken met van Mossel willen doen.