Pagina 1 van 1

Veranderde startprocedure sinds reparatie

Geplaatst: 26.02.2025 - 20:48
door Kingcoder
Het gaat om een V70NN, 2009, kenteken 42-HKP-7

De auto is naar een garage geweest, Volvo Garage, geen dealer vanwege problemen met de koppeling; pedaal had geen druk zeg maar. Ik hoef kenners niet te vertellen dat dit een kudt reparatie qua werk, en daar gaat dit ook niet om.

We kregen de auto terug en hij start ineens anders: voorheen moesten we de koppeling intrappen, die instructie stond ook op de teller groep zeg maar, en je moest èèn keer de startknop indrukken.

Nu is de auto dus terug van die reparatie, de accu is eruit geweest vertelde de monteur, en nu moet je ineens koppeling én rem indrukken. Die instructie staat nu dus ook op de teller groep. En je moet de startknop INGEDRUKT houden om te starten.... Dat is dus anders

De vraag is nu; herkent iemand dit en hoe krijgen we dit weer terug naar hoe het was?


Alvast bedankt!

Veranderde startprocedure sinds reparatie

Geplaatst: 26.02.2025 - 22:35
door The Mechanic
Waarschijnlijk een probleem met één van de twee koppelingspedaal sensoren. Waarschijnlijk met de sensor achter de accu, op de hoofdkoppelingscilinder.

Veranderde startprocedure sinds reparatie

Geplaatst: 03.03.2025 - 10:01
door waal70
Volgens mij verschijnt de melding "START ingedrukt houden" alleen als er problemen geconstateerd worden bij het starten. Zo is bij mij de korte rode draad die op je startmotor zit eens slecht gemonteerd geweest, met als gevolg dat START/STOP maar af en toe de motor ook weer aankreeg. En nadat "gewoon starten" niet werkte, altijd de melding "START ingedrukt houden".

Misschien een check waard? Ik weet dat daar ook een accukabel zit die in terugroep is vervangen, omdat de zekering wel eens doorbrandde.

Veranderde startprocedure sinds reparatie

Geplaatst: 06.03.2025 - 06:59
door TheMightyPirate
The Mechanic schreef: 26.02.2025 - 22:35 Waarschijnlijk een probleem met één van de twee koppelingspedaal sensoren. Waarschijnlijk met de sensor achter de accu, op de hoofdkoppelingscilinder.
Er zit ook een sensor op het koppelingspedaal. Als die los ligt gebeurt dit ook. Heeft bij mij al eens los gelegen. Is trouwens vrij eenvoudig te controleren.
De andere sensor is dacht ik vrij snel te controleren tijdens het rijden met de cruise control. Als de koppeling dan wordt ingetrapt valt de cruise control er als het goed is af. Hiervoor wordt namelijk de sensor op de koppeling cylinder gebruikt

Veranderde startprocedure sinds reparatie

Geplaatst: 24.03.2025 - 15:15
door Kingcoder
TheMightyPirate schreef: 06.03.2025 - 06:59
The Mechanic schreef: 26.02.2025 - 22:35 Waarschijnlijk een probleem met één van de twee koppelingspedaal sensoren. Waarschijnlijk met de sensor achter de accu, op de hoofdkoppelingscilinder.
Er zit ook een sensor op het koppelingspedaal. Als die los ligt gebeurt dit ook. Heeft bij mij al eens los gelegen. Is trouwens vrij eenvoudig te controleren.
De andere sensor is dacht ik vrij snel te controleren tijdens het rijden met de cruise control. Als de koppeling dan wordt ingetrapt valt de cruise control er als het goed is af. Hiervoor wordt namelijk de sensor op de koppeling cylinder gebruikt
Aha dan moet het die zijn want de cruisecontrol wil niet aan.

Kom ik daar makkelijk bij? Want die garage heeft maar geen tijd om het te doen en ik vind vooral het gemis van de cruisecontrol echt vervelend

Veranderde startprocedure sinds reparatie

Geplaatst: 24.03.2025 - 17:17
door volvo440special
Maand verder en ze hebben nog geen tijd (zin)? Wat een beunen. Welke 'specialist' is dit? Lijkt me een waarschuwing waard voor andere Volvo-rijders.

Veranderde startprocedure sinds reparatie

Geplaatst: 25.03.2025 - 07:45
door Dennis Slagboom
Maar ehhh de cruise moet toch juist weer uitgaan? Niet aan, dat is een andere storing waarschijnlijk.

Veranderde startprocedure sinds reparatie

Geplaatst: 27.03.2025 - 09:07
door TheMightyPirate
Kingcoder schreef: 24.03.2025 - 15:15
TheMightyPirate schreef: 06.03.2025 - 06:59
The Mechanic schreef: 26.02.2025 - 22:35 Waarschijnlijk een probleem met één van de twee koppelingspedaal sensoren. Waarschijnlijk met de sensor achter de accu, op de hoofdkoppelingscilinder.
Er zit ook een sensor op het koppelingspedaal. Als die los ligt gebeurt dit ook. Heeft bij mij al eens los gelegen. Is trouwens vrij eenvoudig te controleren.
De andere sensor is dacht ik vrij snel te controleren tijdens het rijden met de cruise control. Als de koppeling dan wordt ingetrapt valt de cruise control er als het goed is af. Hiervoor wordt namelijk de sensor op de koppeling cylinder gebruikt
Aha dan moet het die zijn want de cruisecontrol wil niet aan.

Kom ik daar makkelijk bij? Want die garage heeft maar geen tijd om het te doen en ik vind vooral het gemis van de cruisecontrol echt vervelend
Die op de hoofdkoppelingscylinder kom je volgens mij niet heel makkelijk bij. Even uit mijn hoofd moet de accu en de accubak aan de kant.

Veranderde startprocedure sinds reparatie

Geplaatst: 27.03.2025 - 19:58
door Dennis Slagboom
De garage heeft het toch veroorzaakt? Laat hun het oplossen.