Wij zijn op zoek naar een andere auto en dat wordt een Volvo station, dus dan heb je al gauw de opties tussen de V50/V60/V70.
Het valt mij op dat er véél V60 hybride auto's te koop staan, allemaal met een km stand rond de 300.000 km. Wat is er aan de hand met die Km stand? Is dit het moment dat er veel (duur) onderhoud aan gedaan moet worden? Toch wordt er nog tussen de 6-8k voor gevraagd. (Onze prijsklasse ligt ook tot de 8K). Mijn wederhelft geeft aan dat een hybride auto met die km stand niet verstandig is om te kopen... dus ik dacht laat ik het eens bij de gebruikers neerleggen

De monteur van de garage gaf al aan als je een oersterk blok wilt dan is een volvo v70 2,4 wel iets voor jullie. Is een optie maar qua verbruik ben ik daar toch een beetje voorzichtiger mee, we hebben al 1 slurpende auto dus een iets minder slurpende auto zeker met het aantal km dat ik per week rijd is ook mooi meegenomen

- Wij willen een station met trekhaak i.v.m. aanhanger (klushuis, veel rommel, aanhangertje is dan toch wel handig)
- Bouwjaar maakt niet uit.
- Ik rijd de auto ook voor woon-werk verkeer, 100km per dag.
Mijn oog is gevallen toch wel op een V60, er staat er een op mp met 312.000 km. Hybride Diesel, 2,4 D5 uit 2012. Qua onderhoud zou deze nog 50.000 km mee kunnen voordat de distributie riem weer vervangen moet worden. Dus voor mij een jaar rijden met (hopelijk dan) niet veel kosten in onderhoud. Is dit een slimme zet of toch niet?