Pagina 1 van 2

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 19:39
door dik999
vandaag is mijn voorruit vervangen van de V60 my 2021.
Dat is gelukt maar het kalibreren lukt niet. Vier maal een stuk gereden door de monteur maar het lukt niet.
Snelheidsborden worden wel gelezen, maar bijvoorbeeld de interline werkt niet.

Bij starten geeft de auto aan dat de intelsafe niet werkt en dat de radar niet volledig gekalibreerd is.

Vrijdag gaat de auto terug.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 19:47
door J33Bee
Als ISA dan ook niet meer werkt (ja ik weet dat jij dat systeem niet hebt), laat ik mijn ruit ook vervangen :P

Is de ruit bij de dealer vervangen of heb je een aftermarkut?

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 19:50
door dik999
carglas

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 20:24
door mees
Is het kalibreren op deze wijze gedaan? (model doet er even niet toe)


En tja, het is (voor jou) achteraf-gepraat
maar ik stond er op dat de ruit-vervanging van een auto door een betreffende dealer met de juiste 'spullen' gedaan wordt, ook al denkt de verzekering er anders over.
Zie ook mijn posting van 20 april 2024, link in onderschrift.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 20:26
door HansV60
Mijn verzekering stuurde mij naar de Volvo dealer A28 (Serva). Super service en geen enkel probleem gehad. Voorheen weleens naar Totaalglas en Carglass geweest, maar nooit meer alleen maar ellende gehad.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 20:28
door mees
Goede verzekering dan Hans (ben benieuwd welke, ik zit bij 'Apeldoorn').
Hier ook bij Serva; heeft in Amersfoort sinds enige tijd een aparte gelegenheid verderop in de straat.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 21:22
door J33Bee
Hmm Carglass. St. Gobain of Pilkington zijn dacht ik de enige fabrikanten maar er zit wel degelijk verschil in een originele ruit tov een “zelfde” ruit. Heb je een originele gekregen?

Ik wil die “zelfde” er niet in. Al vaker gezeik mee gehad.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 21:24
door arnoud
Mijn gok: of de ruit-monteur weet niet hoe hij de calibratie uit moet voeren, of ze hebben de verkeerde (goedkope) ruit geplaatst.

Heb je een heads-up-display? Daar is een speciale ruit voor nodig. De standaard ruit geeft teveel reflectie. Heeft Autotaalglas ook uiteindelijk een originele ruit voor moeten plaatsen om dat op te lossen.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 21:24
door J33Bee
HansV60 schreef: 25.03.2025 - 20:26 Mijn verzekering stuurde mij naar de Volvo dealer A28 (Serva). Super service en geen enkel probleem gehad. Voorheen weleens naar Totaalglas en Carglass geweest, maar nooit meer alleen maar ellende gehad.
Herkenbaar. Pluisjes er tussen bij regensensor, ruitenwisser armen die aanlopen. Nooit meer.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 22:16
door DB200
mees schreef: 25.03.2025 - 20:28 Goede verzekering dan Hans (ben benieuwd welke, ik zit bij 'Apeldoorn').
Ik kan niet voor Hans spreken maar ik zit bij Volvo Insurance. Ruitvervanging kan dan standaard bij Volvo. Ooit eens met een lease-VW met voorruitverwarming bij Totaalglas geweest. De juiste naam had moeten zijn: Totaalramp. Eerst verkeerde ruit (draadjes ipv doorzichtige folie) en na de 2e ruit vervanging een motorstoring lampje die ze bij de dealer hebben mogen oplossen. Hoe krijg je het voor mekaar. Dat kostte de VW dealer een dag werk. Gelukkig waren alle kosten voor de leasemij maar voor mij een hele wijze les. De voorruit in kwestie was overigens minder dik dan het origineel. Dat is in NL niet zo belangrijk maar wel van belang als je bijvoorbeeld een eend raakt bij 180 km/h.

@TS sterkte met de afwikkeling. Als het niet kan worden opgelost zou ik naar de dealer gaan voor een second opinion.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 25.03.2025 - 23:06
door Achie
Bij Carglass afgelopen half jaar een voorruit vervangen van mijn Xc90 my2018. Wel gevraagd om een originele met Volvo logo. Kalibratie ging goed en alles werkte gewoon. Daarna ook netjes een certificaat van kalibratie ontvangen tot nu toe werkt alles prima, wellicht ligt het toch aan de Monteur.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 26.03.2025 - 08:46
door HansV60
J33Bee schreef: 25.03.2025 - 21:22 Hmm Carglass. St. Gobain of Pilkington zijn dacht ik de enige fabrikanten maar er zit wel degelijk verschil in een originele ruit tov een “zelfde” ruit. Heb je een originele gekregen?

Ik wil die “zelfde” er niet in. Al vaker gezeik mee gehad.
Ja een originele ruit, incl. een vervangende auto.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 26.03.2025 - 09:08
door mees
DB200 schreef: 25.03.2025 - 22:16 ......maar ik zit bij Volvo Insurance. Ruitvervanging kan dan standaard bij Volvo.
Die heb ik laatst ook overwogen na 2x keer op rij een gigantische premieverhoging. (15 en 19% dacht ik)
Maar die kwam nog veel duurder uit dan mijn huidige. Volgend jaar nog maar eens bekijken......
Na een forum-tip bij Promovendum gekeken, iets lager en als nieuwe klant 20% lager.
Maar ik hou niet van bedrijven die 'bepaalde soorten mensen' uitsluiten.

En nu maar hopen dat dik999's probleem verder goed opgelost gaat worden.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 26.03.2025 - 09:57
door J33Bee
HansV60 schreef: 26.03.2025 - 08:46
J33Bee schreef: 25.03.2025 - 21:22 Hmm Carglass. St. Gobain of Pilkington zijn dacht ik de enige fabrikanten maar er zit wel degelijk verschil in een originele ruit tov een “zelfde” ruit. Heb je een originele gekregen?

Ik wil die “zelfde” er niet in. Al vaker gezeik mee gehad.
Ja een originele ruit, incl. een vervangende auto.
Gelukkig maar ;)

De vraag was aan de TS. Je ziet dit zo vaak, goedkoop is duurkoop. Denken weer even een aftermarkut ruit erin te zetten en er goedkoop vanaf te raken als verzekering (of LM). Daarna begint het gezeik en kun je meermaals terug.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 26.03.2025 - 10:02
door dik999
ik hou jullie op de hoogte wanneer ik vrijdag weer geweest ben

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 26.03.2025 - 17:31
door DB200
dik999 schreef: 26.03.2025 - 10:02 ik hou jullie op de hoogte wanneer ik vrijdag weer geweest ben
Succes dik, we duimen voor je.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 28.03.2025 - 19:45
door dik999
helaas is er vandaag niets opgelost. Carglass heeft wel weer aantal pogingen gedaan.
Nog een keer alles uit elkaar en schoongemaakt, maar kalibreren lukte niet.
Zeer vriendelijk personeel en ik hoefde nu niet te wachten, want ik werd thuisgebracht en de auto werd in de middag thuis afgeleverd.

Nu is er een Volvo ruit besteld en die gaat er donderdag in en dan maar duimen dat kalibreren lukt.
Word vervolgd

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 28.03.2025 - 21:55
door DB200
Wat vervelend is dit zeg. Als ik Achie’s bijdrage goed lees zou het met een originele voorruit goed moeten komen.

Dus hopelijk volgende week goed nieuws.

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 03.04.2025 - 21:01
door dik999
helaas is het kalibreren ondanks een originele Volvo ruit niet gelukt. Loopt waarschijnlijk vast op de radar. Er staat voorste radar niet volledig gekalibreerd. Voor zover ik weet heb ik geen voorste radar, want ik heb geen adaptive Cruise control.

Line keeping werkt ook nog niet evenals city safety.

Afspraak 23 april bij Volvo dealer die gaat proberen te kalibreren.

Eerst volgende week maar weekje engeland met de V60.

word vervolgd

voorruit vervangen en nu problemen met kalibreren

Geplaatst: 04.04.2025 - 10:32
door wasbeer2006
Ik heb de eerste maand een nieuwe ruit gekregen bij Carglass.
De monteur had toen alles gecalibreed maar de auto sloeg de calibratie niet op.
Daarna weer helemaal gecalibreerd en toen heeft ie iets gedaan dat het wel werd opgeslagen.

Dat was overigens allemaal nog in de garage, ik heb er tussendoor geen meter in gereden en was totaal binnen anderhalf uur weer onderweg en nooit problemen gehad.

Ik laat ruiten altijd veel liever bij een specialist doen en niet bij de dealer. Een dealer doet dit bij nooit een specialist de hele dag.
Bij de toyota vertelde ze dat ook letterlijk tegen mij.