Pagina 1 van 28
Geen verkeersinfo bij Sensus
Geplaatst: 03.04.2025 - 08:01
door jan1967
Goedendag,
Sinds enkele dagen geen verkeersinfo meer op mijn ( Sensus) navigatiesysteem.
Hebben hier meer mensen last van ?
Groet Jan
Volvo V60 2020
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 09:03
door TheKegmaster
Nu je het zegt, gisteren kwam ik vanuit Amstelveen richten het oosten en de Sensus zag inderdaad niets maar stond wel degelijk vast op traject A2 - A15. Sensus stuurt me normaal altijd via de A12 vanwege drukte op de A2 maar gaf dit nu niet aan
terwijl de A2 langzaam rijdend was. Nu was Waze ook helemaal niet bij de pinken...
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 09:34
door Henry82
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 12:37
door IzzyT6
Ja ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem in mijn V60 (2020 met Sensus dus).
Erg vervelend dat je niets meer mee krijgt van de files en de daardoor (vertraagde) aankomsttijd.
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 13:06
door teebee
Zoals gezegd: massaal melden (chat) bij VolvoNL
Eerder willen ze niks doen (volgens henzelf…)
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 15:23
door jan1967
Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 16:25
door teebee
jan1967 schreef: ↑03.04.2025 - 15:23
Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
jan1967 schreef: ↑03.04.2025 - 15:23
Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
Nou das al meer dan wat ik vanmorgen te horen kreeg…. Toen werd alleen maar verwezen naar de dealer.
Zal mij benieuwen, weinig hoop op een vlot herstel met zo’n houding.
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 17:05
door Urbexpeditie
teebee schreef: ↑03.04.2025 - 16:25
jan1967 schreef: ↑03.04.2025 - 15:23
Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
jan1967 schreef: ↑03.04.2025 - 15:23
Volgens degene met wie ik contact had via chat was het een algemene storing en werken ze aan een oplossing...
Nou das al meer dan wat ik vanmorgen te horen kreeg…. Toen werd alleen maar verwezen naar de dealer.
Zal mij benieuwen, weinig hoop op een vlot herstel met zo’n houding.
Rowan is ontslagen. Die heeft vast zijn aandeel software meegenomen

Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 17:12
door Henry82
De dealer een TR laten maken is de kortste klap, dan komt het bij de juiste mensen van VCC terecht.
En is het niet onhandig om in twee topics over hetzelfde te praten?
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 17:18
door Urbexpeditie
Henry82 schreef: ↑03.04.2025 - 17:12
En is het niet onhandig om in twee topics over hetzelfde te praten?
Je kan een "dubbel topic" ook melden...
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 17:27
door teebee
Henry82 schreef: ↑03.04.2025 - 17:12
De dealer een TR laten maken is de kortste klap, dan komt het bij de juiste mensen van VCC terecht.
En is het niet onhandig om in twee topics over hetzelfde te praten?
Nee de kortste klap is de servicedeskmedewerker een lijntje open laten zetten naar Zweden en de melding laten doen ipv landelijk heel veel dealers lastig vallen en onnodig werk laten doen. Dat heet efficient (en klantgericht) werken.
Ik vind het inmiddels allemaal wel best, kan voorlopig prima zonder RTTI
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 17:45
door mees
Bij teebee zijn nooit files
en bij mij altijd,
dus wij hebben helemaal geen filemeldingen etc nodig.
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 03.04.2025 - 18:16
door teebee
mees schreef: ↑03.04.2025 - 17:45
Bij teebee zijn nooit files
en bij mij altijd,
dus wij hebben helemaal geen filemeldingen etc nodig.
Haahaaaa Mees, daar heb je gelijk in. Hier zijn nauwelijks files (tenzij -bekende- weg/tunnelwerkzaamheden). En ik kan sinds geruime tijd zelf grotendeels bepalen of, wanneer en waar ik me op de weg begeef.
Tijdens langere ritten en uiteraard vakanties vind ik de info wel prettig ivm planningen, maar voor ‘doorsnee’ gebruik ik het niet.
(Staaat los van het feit dat ik me mateloos kan ergeren aan een houding zoals ik in mijn chat mee kreeg).
Verder delen we beiden de voorliefde voor water; daar heb je (vrijwel nooit) files, tenzij je aansluit voor de sluis, een gesloten brug of in Giethoorn Chinezen gaat kijken

Geen verkeersinfo
Geplaatst: 04.04.2025 - 08:30
door Henry82
teebee schreef: ↑03.04.2025 - 17:27
Nee de kortste klap is de servicedeskmedewerker een lijntje open laten zetten naar Zweden en de melding laten doen ipv landelijk heel veel dealers lastig vallen en onnodig werk laten doen. Dat heet efficient (en klantgericht) werken.
Ik vind het inmiddels allemaal wel best, kan voorlopig prima zonder RTTI
Helemaal eens hoor, zo zou het moeten. Maar ik heb geen idee wie er achter die chat zit. Is dat echt iemand van Volvo, of is het een soort callcenter die dit voor meerdere merken doet?
Als je dealer een TR maakt komt het wel direct bij de juiste mensen terecht, dat is wat ik bedoelde met de kortste klap. Maar laten we hopen dat het snel weer werkt.
Ik zag wel dat er nieuwe kaarten te downloaden zijn, maar dat zal er toch niets mee te maken hebben?
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 04.04.2025 - 10:26
door wasbeer2006
Bij mij werkt het inderdaad ook niet. Ik denk ergens vanaf afgelopen maandag
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 04.04.2025 - 11:03
door teebee
Henry82 schreef: ↑04.04.2025 - 08:30
teebee schreef: ↑03.04.2025 - 17:27
Nee de kortste klap is de servicedeskmedewerker een lijntje open laten zetten naar Zweden en de melding laten doen ipv landelijk heel veel dealers lastig vallen en onnodig werk laten doen. Dat heet efficient (en klantgericht) werken.
Ik vind het inmiddels allemaal wel best, kan voorlopig prima zonder RTTI
Helemaal eens hoor, zo zou het moeten. Maar ik heb geen idee wie er achter die chat zit. Is dat echt iemand van Volvo, of is het een soort callcenter die dit voor meerdere merken doet?
Als je dealer een TR maakt komt het wel direct bij de juiste mensen terecht, dat is wat ik bedoelde met de kortste klap. Maar laten we hopen dat het snel weer werkt.
Ik zag wel dat er nieuwe kaarten te downloaden zijn, maar dat zal er toch niets mee te maken hebben?
Voor zover ik weet is dat een VolvoNL medewerker, af te leiden uit zijn antwoorden en reacties (maar tegenwoordig weet je maar nooit). Hij had het oa over ‘onze technische afdeling’ etc dus kon echt wel met een paar handelingen de melding doorzetten. Maar ja…. protocol / script …. Een dealer zit beslist niet te wachten op dit soort onzin, als je al binnen 3 wkn terecht kan. Denk toch dat het een kwestie is van een (internationaal) abbo wat ze hebben laten glippen/verlopen oid.
We zien wel….
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 04.04.2025 - 11:21
door Henry82
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=346013
Ook in andere landen blijkbaar het geval. Daar heeft zo te zien wel een dealer een rapport ingediend, en heeft Volvo het probleem erkend maar is er nog geen oplossing.
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 04.04.2025 - 11:53
door Henry82
Ook bij VCNL is het inmiddels bekend, en lijkt het probleem bij Inrix te liggen.
Geen verkeersinfo
Geplaatst: 04.04.2025 - 13:55
door J33Bee
Verlopen certificaatje ergens? Licentie vergeten te betalen?

Geen verkeersinfo
Geplaatst: 04.04.2025 - 16:43
door Ab S
jan1967 schreef: ↑03.04.2025 - 08:01
Goedendag,
Sinds enkele dagen geen verkeersinfo meer op mijn ( Sensus) navigatiesysteem.
Hebben hier meer mensen last van ?
Groet Jan
Volvo V60 2020
..en ik gisteren maar zoeken of ik per ongeluk iets fout heb gedaan! Dank voor het plaatsen op het forum!
Toch echt goed dit forum!!!
Volvo had toch op z'n minst even een berichtje kunnen sturen.
PS: gisteren deed mijn Bluetooth het ook plotseling niet meer. Pas na huidige Samsung verwijderen in Sensus en weer opnieuw koppelen, deed Bluetooth het weer (toeval?)