Pagina 1 van 1
aankoopadvies gevraagd
Geplaatst: 08.04.2025 - 10:44
door Tom2speed
Onderstaande auto wil ik gaan bekijken, is deze bekend bij iemand van het forum en waar moet ik opletten tijdens proefrit.
https://www.eduardautos.nl/Volvo/V70/1. ... o=gallerij
ik hoor het graag
aankoopadvies gevraagd
Geplaatst: 08.04.2025 - 12:31
door vvmark
Hi Tom,
Ik ken de auto niet, maar als ik het goed heb staan de powershift automaten niet bekend om hun duurzaamheid.
Google er maar eens op of gebruik de zoekfunctie hier op het forum even. Dan kom je vast meer te weten.
Succes met je zoektocht
aankoopadvies gevraagd
Geplaatst: 08.04.2025 - 12:56
door Summum
Die velgen zijn in ieder geval geen originele Volvovelgen, en naar mijn mening foeilelijk. Maar goed, dat is smaak en andere wielen is natuurlijk altijd achteraf te regelen.
De viercilinder 1.6 is geen strepentrekker, let er vooral even op dat je op de snelheid die jij in het dagelijks verkeer meestal rijdt het geluid niet als storend ervaart. De Powershift automaat kan soms net op een voor jou ongunstig toerental schakelen. Check of de bak geen duidelijke schok of kloink geeft bij schakelen van P naar D of R. Ook schok van 1 naar 2 kan duiden op slijtage, de Powershift is niet de meest betrouwbare bak en vervangen kost zomaar € 5k.
aankoopadvies gevraagd
Geplaatst: 08.04.2025 - 13:14
door Kick
En jezelf even voorstellen is ook prettig

aankoopadvies gevraagd
Geplaatst: 08.04.2025 - 21:08
door Tom2speed
Dankjewel voor jullie reacties en tips, forum staat veel over de powershift automaten inderdaad. Ik heb in de betreffende auto een proefrit gemaakt en die viel erg tegen. Bonkende geluiden, zachte fluittoon lage toeren en vlot schakelen deed deze naar mijn idee ook niet echt. Deze laat ik dus gaan!!
Op de terugweg langs Breda gegaan en bij de baronie langsgegaan, daar viel mij deze gelijk op:
https://www.autobedrijfdebaronie.nl/occ ... =gaspedaal
Een 2.0T R-edition met een gereviseerde automaat eb tevens jaar garantie erop. Ook een powershift inderdaad. Proefrit gemaakt en wat een wereld van verschil tov die andere. Een 2.0 weliswaar maar alle rijervaringen waren anders, vlotte schakelingen bijna niet merkbaar, geen bonk of andere geluiden. Interieur qua opties wel minder maar dat is niet belangrijk.
Wat voor type Volvo raden jullie dan aan denkende aan mijn uitgangspunt, V70 met automaat en trekhaak. Welke volvo komt daar dicht in de buurt maar dan wel met een geartronic.
Voorstellen is wel zo netjes inderdaad, mijn naam is Thomas uit het zonnige Zeeland, in het verleden gereden naar volle tevredenheid in een Volvo v40 bifuel maar tegenwoordig in een VW golf7 variant DSG7. Deze laatste moet nu plaats gaan maken voor een fijne Volvo.
aankoopadvies gevraagd
Geplaatst: 09.04.2025 - 06:58
door Fredhead
De 5 en 6 cilinders hebben een Geartronic.
aankoopadvies gevraagd
Geplaatst: 11.04.2025 - 21:02
door flevodirk
fredhead schreef: ↑09.04.2025 - 06:58
De 5 en 6 cilinders hebben een Geartronic.
En alles na 2015. Alle V70, v60 e.d. hebben dan het VEA blok van 1969cc met de geartronic (aisin) daaraan verbonden. Net als mijn v70 uit 2016. Uiteraard kan e.e.a uit het begin wat afwijken maar aan de motorinhoud zie je of het een Ford of Volvo motor is.
aankoopadvies gevraagd
Geplaatst: 11.04.2025 - 21:16
door nielsvo
Ik snap de negatieve reacties over de Powershift automaat niet zo. In mijn vorige V70 D2 probleemloos meer dan 250.000 km gereden. Ik vond hem op zich prima schakelen, al miste je soms een extra versnelling voor de verfijning in het schakelen (vond de DSG van Volkswagen beter, die had 7 trappen ipv 6).
aankoopadvies gevraagd
Geplaatst: 12.04.2025 - 11:09
door Volvolof
Dat is dus statistiek. Niet alle powershift bakken hebben problemen, maar als meerdere procenten een probleem heeft staat het internet er vol mee. Het zal er ook vanaf hangen hoe je ‘m gebruikt. Vooroordeel: D2 voor rustige rijder die lange afstanden over de snelweg aflegt? Dan kan techniek heel lang goed blijven, ook met mindere kwaliteit.
Een gereviseerde 2.0t powershift met garantie klinkt op zich zo gek nog niet. Maar als je voor vergelijkbaar geld een 5 cilinder kan krijgen zou ik dat doen. Als brandstof verbruik nog interessant is: de 2.0t is wel iets minder dorstig dan een 5 of 6 cilinder, maar je moet heel rustig rijden om beter dan 1:11 te halen. Voor een lager verbruik moet je de t4 (1.6 of 2.0) of 1969cc t5 hebben