Pagina 1 van 1

440 benzine met 290000km slim als eerste aanschaf?

Geplaatst: 18.12.2006 - 22:41
door brammetje
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb daarom gelijk ook een vraag die past bij iemand die nieuw is.

Ik ga mijn eerste volvo aanschaffen en dat wordt waarschijnlijk een 440 of 460 en ik heb momenteel een 440 1.7 turbo benzine op het oog voor 1900 euro met ABS, airbags, airco, etc. De handelaar vertelde me echter dat er 290000 kilometer op de teller staat.
Nu weet ik dat dat voor een volvo over het algemeen geen probleem is maar ik wil toch even vragen aan jullie of het slim is om deze auto aan te schaffen en ik me als de auto goed rijd nergens druk over hoef te maken. Of loop ik met deze km stand het risico dat ik onherroepelijk extra kosten ga maken in niet al te lange tijd?

Ik ben nog niet wezen kijken of proefrijden dus ik kan zelf weinig zeggen over hoe de auto rijd, maar ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.

Geplaatst: 18.12.2006 - 22:49
door Caerbannog
De kilometerstand hoeft echt geen probleem te zijn; mits goed onderhouden.
Ik zou me alleen afvragen of ik een auto met (toch wel) vrij veel vermogen en hoge nieuwwaarde als eerste auto zou nemen. Op je eigen naam krijg je 'm waarschijnlijk niet (goedkoop) verzekerd.
Ik weet eventueel wel een bijzonder mooie 460 1.8 uit 92 met originele Volvo bodykit, voor wat minder geld.

Geplaatst: 18.12.2006 - 23:14
door brammetje
Via verzekeruzelf.nl kan ik de auto voor bijna 600 euro per jaar verzekeren. En volgens een prijsvergelijker op de consumentenbond website is die ook het goedkoopst voor mij. Ik ben wel bereid dat voor de verzekering te betalen en zoals het lijkt willen ze me (in tegenstelling tot andere verzekeraars) dus wel verzekeren voor deze auto.

Bedankt voor je aanbod van de 460, ik zal het onthouden.

Geplaatst: 19.12.2006 - 00:02
door arjen-440
als ik het zo eens lees heb je een pracht wagentje voor het geld
dat vermogen en nieuwwaarde heb je niets mee te maken zo lang je onder de 200 pk en alleen wa verzekering.

let wel...!!!
het is een volvo met een renault motor
ik heb er 280.000 op zitten ding loopt nog prima ;)
maarrrrr de versnellingsbak is wel een keer vervangen.
dus kijk goed naar de geschiedins van de auto.
anders zou het wel eens kunnen dat je je bak spoedig na aankoop moet vervangen.

Geplaatst: 19.12.2006 - 00:38
door brammetje
WA inderdaad.

Bedankt! ik zal de geschiedenis van de auto goed nakijken. Ik ben zelf geen sleutelaar dus een nieuwe versnellingsbak zal dan garagewerk worden. :?

Geplaatst: 19.12.2006 - 08:00
door JWB
Lijkt inderdaad niet verkeerd, let alleen wel op de achterste stpatbordranden, bij deze leeftijd en kilometers moeten deze wel goed onderhouden (schoongemaakt worden) anders is er kans op roestvorming, Rijd zelf in een 460 GLT van 1993 en heeft onderhand 361.500 km gereden en eigenljik zonder al teveel problemen

Geplaatst: 19.12.2006 - 09:51
door roever
Let bij de Turbo voor al op de turbo zelf. Op de site van het volvo 480 register staat een hele rij met aankooptips voor de 480, die voor het grootste deel ook van toepassing zijn op een 440 turbo. Maar voor de details moet je maar even kijken bij het 480 register.

Problemen met de lekkende achterlichten en slecht functionerende klapkoplampen zoals bij de 480 heb je bij de 440 niet, wel de roest bij het achterspatbord en de electronica van de 440 turbo is grotendeels gelijk aan de 480 (alle 400 series met het electronische dashboard met de boordcomputer).

Vraag je ook af hoe lang je nog met de auto wilt rijden, 290.000 is niet niks, zeker niet voor een snelle versie. Zoals gezegd het wil niet zeggen dat de auto slecht is, maar zeker voor de Turbo's is goed onderhoud van cruciaal belang en de auto moet altijd netjes warm gereden zijn. Mocht de geschiedenis niet bekend zijn zou ik de auto laten staan en verder kijken, er zijn genoeg 400- series te koop en ook de 1.8 en 2.0 zijn vlot zat!

Ik weet trouwens niet waar je woont, maar dit is bijvoorbeeld al een leuk alternatief. Minder gelopen, goedkoper en volgens mij de eerste 460 die ik zie met Climatcontrol (een unieke optie, volgens mij in NL nooit standaard geleverd)

klik

Geplaatst: 19.12.2006 - 16:13
door Vampie
Beetje roest bij linkerachterspatbord <---

nog een jaartje en je spatbord is weg. Dit topic is misschien ook handig voor je http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9614

Geplaatst: 19.12.2006 - 16:15
door Vampie
arjen-440 schreef:als ik het zo eens lees heb je een pracht wagentje voor het geld
dat vermogen en nieuwwaarde heb je niets mee te maken zo lang je onder de 200 pk en alleen wa verzekering.

let wel...!!!
het is een volvo met een renault motor
ik heb er 280.000 op zitten ding loopt nog prima ;)
maarrrrr de versnellingsbak is wel een keer vervangen.
dus kijk goed naar de geschiedins van de auto.
anders zou het wel eens kunnen dat je je bak spoedig na aankoop moet vervangen.
renault motor? Dit is een benzine!

Geplaatst: 19.12.2006 - 16:48
door brammetje
roever schreef:Let bij de Turbo voor al op de turbo zelf. Op de site van het volvo 480 register staat een hele rij met aankooptips voor de 480, die voor het grootste deel ook van toepassing zijn op een 440 turbo. Maar voor de details moet je maar even kijken bij het 480 register.

Problemen met de lekkende achterlichten en slecht functionerende klapkoplampen zoals bij de 480 heb je bij de 440 niet, wel de roest bij het achterspatbord en de electronica van de 440 turbo is grotendeels gelijk aan de 480 (alle 400 series met het electronische dashboard met de boordcomputer).

Vraag je ook af hoe lang je nog met de auto wilt rijden, 290.000 is niet niks, zeker niet voor een snelle versie. Zoals gezegd het wil niet zeggen dat de auto slecht is, maar zeker voor de Turbo's is goed onderhoud van cruciaal belang en de auto moet altijd netjes warm gereden zijn. Mocht de geschiedenis niet bekend zijn zou ik de auto laten staan en verder kijken, er zijn genoeg 400- series te koop en ook de 1.8 en 2.0 zijn vlot zat!

Ik weet trouwens niet waar je woont, maar dit is bijvoorbeeld al een leuk alternatief. Minder gelopen, goedkoper en volgens mij de eerste 460 die ik zie met Climatcontrol (een unieke optie, volgens mij in NL nooit standaard geleverd)

klik
Top dankjewel,
De turbo is niet zozeer waar ik op af kwam bij deze auto, eerder de opties en kleur+spoiler. Goed om te weten in ieder geval, en bedankt voor de link.
Vampie schreef:Beetje roest bij linkerachterspatbord <---

nog een jaartje en je spatbord is weg. Dit topic is misschien ook handig voor je http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9614
Jou lijst had ik al langs zien komen ja, bedankt.

Geplaatst: 19.12.2006 - 16:56
door Vampie
Vampie schreef:
arjen-440 schreef:als ik het zo eens lees heb je een pracht wagentje voor het geld
dat vermogen en nieuwwaarde heb je niets mee te maken zo lang je onder de 200 pk en alleen wa verzekering.

let wel...!!!
het is een volvo met een renault motor
ik heb er 280.000 op zitten ding loopt nog prima ;)
maarrrrr de versnellingsbak is wel een keer vervangen.
dus kijk goed naar de geschiedins van de auto.
anders zou het wel eens kunnen dat je je bak spoedig na aankoop moet vervangen.
renault motor? Dit is een benzine!
ik heb op men donder gehad van een benzine 440-er uit mijn msn lijst. Renault maakte ook de benzine blokken :P.

Geplaatst: 21.12.2006 - 09:51
door V480-S60
Tja Vampie eerst nadenken dan schrijven. Anders had je van mij wel op je falie gehad. 8)
De hele moterengeschiedenis van VOLVO staat wel ergens op het forum. Dus je had beter kunnen weten. 8)

Maar even een vraagje aan brammetje.
Welk bouwjaar heeft de 440 die je op het oog hebt.

En even voordat je je blind staart op Electronic climatecontrol bij die 460 Turbo. Dat bestaat dus absoluut niet in de 400 serie. Echt uitgesloten.
Overigens lijkt me die 460 een betere aanbieding dan de 440.

Geplaatst: 21.12.2006 - 10:12
door brammetje
V480-V40 schreef:Welk bouwjaar heeft de 440 die je op het oog hebt.
Augustus 1994
V480-V40 schreef:En even voordat je je blind staart op Electronic climatecontrol bij die 460 Turbo. Dat bestaat dus absoluut niet in de 400 serie. Echt uitgesloten.
Zoiets dacht ik al, en dat is ook niet echt iets wat me interessant lijkt, ECC
V480-V40 schreef:Overigens lijkt me die 460 een betere aanbieding dan de 440.
Ook als de 440 is voorzien van:
elec. schuifdak
elec. spiegels + verwarmd
airbags voor + gordijn airbags
verwarmde voor stoelen
ABS
LM velgen
koplamp wissers + sproeiers
airco
SIPS (maar dat is volgens mij van toepassing op elke 440? (de nieuwere versies))
half lederen bekleding
nieuwe banden
boord computertje
?

Volgens mij zijn dat echt alle opties die een 440 kan hebben en daarom lijkt de prijs me zo aardig, of ben ik niet juist?

bedankt voor je reactie

Geplaatst: 21.12.2006 - 10:36
door V480-S60
Gordijn airbags in een 440 van '94 klopt niet.

Koplampwissers en sproeiers kan alleen maar kapot gaan. Evenals het electrische schuifdak (en je hebt al airco)

Verder is de uitrusting van de 460 vrijwel gelijk.
- Electrische ramen en spiegels
- Trekhaak
- Boordcomputer
- Verstralers
- ABS
- 4 Hoofdsteunen
- LM velgen

Maar goed. Ik vind 1900 Euro voor een 12 jaar oude auto met 290.000 km een heleboel geld. Echt waar. Ondanks die extra's (of eigenlijk juist vanwege die extra's) Dat maakt met die leeftijd/km-stand echt niets meer uit.

Kijk eens verder. Er zullen echt wel meer zijn met minder km's een vergelijkbare uitrusting voor minder geld.

Succes verder.

Geplaatst: 21.12.2006 - 10:48
door brammetje
V480-V40 schreef:Koplampwissers en sproeiers kan alleen maar kapot gaan. Evenals het electrische schuifdak (en je hebt al airco)
Dankje, dat had ik even nodig.

Ja ik heb ook een andere 440 (eind '95) op het oog met 146000km voor €1500 + abs, airco, airbags, LM velgen alleen wat minder elektriciteit, maar dan kan dat dus ook niet stuk gaan.
Bedankt nu kan ik dingen weer wat helderder zien.

Geplaatst: 21.12.2006 - 11:31
door V480-S60
Ja, ik weet het. Het is moeilijk om bij een mooi uitziende auto niet direct toe te happen.

Ik hoop dat je een goede beslissing neemt.
In ieder geval is een VOLVO 440 Turbo een leuke en goede auto en deze zorgt weliswaar voor vooroordelen bij je klas/studiegenoten. Maar je hebt veel minder last van ongewenste politie aandacht t.o.v. bijvoorbeeld een 20 jarige in een Golfje II of III.

Geplaatst: 21.12.2006 - 12:05
door Vampie
:o, is dat een reden om een auto te kopen? Ik denk dat als je gewoon aan de regeltjes houdt en fatsoenlijk blijft sowieso geen last krijgt van de politie.

Over de prijs, het is wel een benzine met veel km.. ookal is het een Volvo. Denk er gewoon goed over na. Ik zou in ieder geval niet bepalen welke auto het best is want ik heb geen van beide gezien en gehoord. Aan de extra's niet teveel aandacht besteden, zoals al gezegt werd: alles kan kapot.

Geplaatst: 21.12.2006 - 12:20
door V480-S60
[Off Topic]
Vampie,
Ja, dat kan een reden zijn om een andere auto te kopen. De Politie let altijd op oudere Golfjes en hun bestuurders zo ook op bestuurders van bepaalde andere types auto's. Waarom? Vraag het me niet, maar ik weet het wel. Het wordt echter saai om het steeds uit te leggen.

Vraag het anders maar eens PM aan Cearbannog.

[Off Topic mode uit]

En volgens mij is brammetje wel overtuigd dat er betere koopjes zijn.

Geplaatst: 21.12.2006 - 13:05
door roever
V480-V40 schreef:En even voordat je je blind staart op Electronic climatecontrol bij die 460 Turbo. Dat bestaat dus absoluut niet in de 400 serie. Echt uitgesloten. Overigens lijkt me die 460 een betere aanbieding dan de 440.
Hey V480-V40, dat van die Climatcontrol wist ik ook niet, maar kijk maar eens op de foto's bij de advertentie! Er zit toch echt een digitaal bedieningspaneel in (lijkt een beetje op het paneel wat in de eerdere 850's zat) en zelfs een opening voor de temperatuursensor links naast de knop van de boordcomputer. Het lijkt er dus echt op dat deze 460 over climat control beschikt! En het ziet er 100% origineel uit. Ik kende het systeem iig niet, in de Folders van de 400 serie die ik heb gezien ben ik het nog nooit tegen gekomen.

Verder moet je je idd niet blind staren op opties en dergelijke. Je kunt beter een goede auto kopen met minder opties dan een slechte met veel opties. Als je meer aan het repareren bent dan je kunt rijden wordt je er ook niet vrolijk van, zeker niet als je een beperkt budget hebt.

En over die vooroordelen zou ik me niet te druk maken, laat ze maar lachen dat je een Volvo sedan hebt.... De eerste keer dat jij bij 35 graden buiten met de airco aan bij het stoplicht staat en zij je zwetend en puffend uitdagen voor een stoplichtsprintje rij je die roestige Astra 1.8i / Golf II 1.8 GT tot snot! Ze zullen nooit meer lachen! :D

Geplaatst: 21.12.2006 - 13:47
door V480-S60
@Roever,
Je hebt volledig gelijk. Ik had de interieurfoto niet bekeken.

Hoe de vorige eigenaar het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet maar dit is voor zover mij bekend niet origineel 400. Het was zelfs niet in de 480 leverbaar.
Het ziet er zoals je zegt echter wel zeer professioneel en origineel VOLVO uit.

Zo te zien dus de enige 460 met ECC, echt speciaal.