Pagina 1 van 1
Olie op het blok
Geplaatst: 24.06.2025 - 10:29
door gerri101
Hallo allen,
Ik heb al een tijdje te maken met een verhoogd olieverbruik. Richting 1 L op 4000 km. De carterventilatie lijkt in orde als ik de dop los op de opening leg wordt hij licht naar binnen gezogen.
Nu kwam ik er echter achter dat er olie op het blok ligt rondom de slang van de carterventilatie. Weet iemand of dit vaker voorkomend is? En ik vraag me af of hier niet een slangenklem om moet?
Ik heb het rubber van de oliedop al vervangen en dat lijkt weinig te helpen.
Alvast bedankt
Olie op het blok
Geplaatst: 24.06.2025 - 10:43
door JeroenSpock
Deed de V70 van ex schoonvader ook. Slang van carterventilatie zag er toen niet heel fris meer uit.
Als het bij jou de vuldop zou zijn, moet de olie ook rechts op de foto liggen toch?
Bougie/bobine gaten allemaal schoon?
Olie op het blok
Geplaatst: 24.06.2025 - 10:50
door Urbexpeditie
Je kan sowieso uit voorzorg een nieuw rubber onder de dop leggen. Zijn de kosten niet.
Maar ik vermoed dat het de slang van de carterventilatie is. Vooral gezien de plek van de olie. Zou ook deze vernieuwen.
Olie op het blok
Geplaatst: 24.06.2025 - 10:55
door gerri101
Dank voor de reacties. Een nieuwe slang kost 16 euro bij rendcarparts dus dat is het proberen waard. Weten jullie of er slangenklemmen om beide uiteinden van de slang horen te zitten? Dit is nu niet zo maar dit vind ik persoonlijk erg vreemd?
Olie op het blok
Geplaatst: 24.06.2025 - 11:01
door JeroenSpock
R&D slang van 16 euro is vast een Professional Parts Sweden, daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Pasvorm en kwaliteit zeg maar.
Bij de 2003 V70 was het ding van rubber meen ik, bij mijn 2008 S60 zat er een betere versie op met kunststof delen onder andere waar de bescherming direct naast de vuldop er op komt.
Kon wel voelen dat die 2008 een stuk steviger aanvoelde.
Klem op kleppendeksel weet ik zeker, op de carterventilatie ook dacht ik. Kan er zo geen foto van vinden.
Weet nog wel dat het een k*tklusje is om daar bij te komen want inlaat spruitstuk moest er af (was er ook al af gelukkig).
Wellicht bij een turboloze motor wat makkelijker.