Startproblemen V70 uit 2008
Geplaatst: 11.07.2025 - 14:03
Beste Volvo liefhebbers,
Sinds februari hebben mijn vriend en ik een Volvo V70 uit 2008 (benzine, handgeschakeld 5v) overgekocht via Marktplaats, op de teller ongeveer 280.000. Heel blij met de ruimte die het heeft en hoe heerlijk het rijdt! Echter toch best wel wat pech mee gehad met name wat betreft het starten. Het begon half juni dat de motor voor het eerst niet startte. Even lijkt het goed te gaan, maar na een seconde valt het uit. Volgens de ANWB een brandstofpomp probleem en met een klap op de tank slaat ie weer aan. De garage heeft een nieuwe originele Volvo pomp geïnstalleerd en het leek weer in orde. Helaas minder dan een week later hetzelfde probleem. Garage had geen tijd dus hebben we een andere garage gevraagd hier naar te kijken (we hadden haast ivm een reis die we zouden maken de volgende dag). Zij concluderen dat de pomp waarschijnlijk weer kapot is! En dat zou komen door een doorgebrande verbinding naar de pomp toe. Mogelijk zou die al doorgebrand zijn toen de vorige pomp defect ging. Dat is dus niet duidelijk. Zij hebben deze verbinding weten te herstellen en het leek dat we weer zonder zorgen op pad konden.
Na flink wat kilometers verder (naar Oslo vanuit NL) op de terugweg tóch weer hetzelfde probleem. Bij een tankstation wilde de motor niet starten. Met hulp van de ANWB in het buitenland en de klap op de tank zonder de motor uit te zetten thuisgekomen. Alles bijelkaar heeft deze Volvo sinds de aankoop al veel onderhoudskosten gehad. En dit probleem is nog steeds niet verholpen. Verder onderzoek kost ook weer geld en de garage heeft garantie op de pomp maar dan moet de huidige pomp eerst naar een volvo dealer worden verzonden waar ze gaan kijken of dit echt een fabrieksfout betreft. Waarschijnlijk niet en wordt de garantie niet verstrekt. Dan zijn we nog verder van huis. Wordt er weer een nieuwe pomp in gezet wat ons veel geld kost en waarna ik bang ben dat hetzelfde probleem zal optreden. De garages tot dusver weten niet wat het verder zou kunnen zijn. We kunnen al deze onderhoudskosten zonder zekerheid ons niet permitteren en we verwachtten daarom dat we deze auto zullen moeten doorverkopen maar dat zal wel verdrietig zijn omdat we zo blij waren met een Volvo (en altijd hoorden dat er zo weinig problemen met Volvo's zijn).
Wie kan ons adviseren met bijvoorbeeld het delen van een soortgelijke ervaring?
Groetjes en bedankt alvast!
Maaike
Sinds februari hebben mijn vriend en ik een Volvo V70 uit 2008 (benzine, handgeschakeld 5v) overgekocht via Marktplaats, op de teller ongeveer 280.000. Heel blij met de ruimte die het heeft en hoe heerlijk het rijdt! Echter toch best wel wat pech mee gehad met name wat betreft het starten. Het begon half juni dat de motor voor het eerst niet startte. Even lijkt het goed te gaan, maar na een seconde valt het uit. Volgens de ANWB een brandstofpomp probleem en met een klap op de tank slaat ie weer aan. De garage heeft een nieuwe originele Volvo pomp geïnstalleerd en het leek weer in orde. Helaas minder dan een week later hetzelfde probleem. Garage had geen tijd dus hebben we een andere garage gevraagd hier naar te kijken (we hadden haast ivm een reis die we zouden maken de volgende dag). Zij concluderen dat de pomp waarschijnlijk weer kapot is! En dat zou komen door een doorgebrande verbinding naar de pomp toe. Mogelijk zou die al doorgebrand zijn toen de vorige pomp defect ging. Dat is dus niet duidelijk. Zij hebben deze verbinding weten te herstellen en het leek dat we weer zonder zorgen op pad konden.
Na flink wat kilometers verder (naar Oslo vanuit NL) op de terugweg tóch weer hetzelfde probleem. Bij een tankstation wilde de motor niet starten. Met hulp van de ANWB in het buitenland en de klap op de tank zonder de motor uit te zetten thuisgekomen. Alles bijelkaar heeft deze Volvo sinds de aankoop al veel onderhoudskosten gehad. En dit probleem is nog steeds niet verholpen. Verder onderzoek kost ook weer geld en de garage heeft garantie op de pomp maar dan moet de huidige pomp eerst naar een volvo dealer worden verzonden waar ze gaan kijken of dit echt een fabrieksfout betreft. Waarschijnlijk niet en wordt de garantie niet verstrekt. Dan zijn we nog verder van huis. Wordt er weer een nieuwe pomp in gezet wat ons veel geld kost en waarna ik bang ben dat hetzelfde probleem zal optreden. De garages tot dusver weten niet wat het verder zou kunnen zijn. We kunnen al deze onderhoudskosten zonder zekerheid ons niet permitteren en we verwachtten daarom dat we deze auto zullen moeten doorverkopen maar dat zal wel verdrietig zijn omdat we zo blij waren met een Volvo (en altijd hoorden dat er zo weinig problemen met Volvo's zijn).
Wie kan ons adviseren met bijvoorbeeld het delen van een soortgelijke ervaring?
Groetjes en bedankt alvast!
Maaike