Pagina 1 van 1

D4 181pk

Geplaatst: 12.07.2025 - 22:00
door menno744
Goedenavond,

Helaas heb ik de koppakking van mijn V70 d4 (automaat 270000) moeten laten vervangen, nu deze vervangen is is het probleem dat de auto afslaat bij meer vermogensvraag.
Als deze is afgeslagen start deze wel gelijk weer,, het relais op de injectorrail blijft tikken na het afslaan.

De volgende foutcodes komen naar voren bij het uitlezen:

P229000 Regeldruk injector te laag
P000400 Regelklep brandstofvolume, circuit hoog

De auto staat nog bij de garage, dus ik weet niet precies wat de status op dit moment is, maar de planning is om over 2 weken met deze auto op vakantie te gaan :( en alles wordt een beetje kort dag.
Heeft iemand een suggesties wat dit kan zijn? of een vergelijkbaar probleem gehad?

Bedankt voor de reacties :)

D4 181pk

Geplaatst: 12.07.2025 - 22:04
door Hans oet Twent
EGR nog in werking maar dichtgeslibd? Krijgt de auto nog wel genoeg lucht?
Welk bouwjaar is hij?

D4 181pk

Geplaatst: 12.07.2025 - 23:11
door menno744
Het bouwjaar is 2014. Wat betreft de egr heb ik geen idee, maar de auto had dit probleem niet voor het vervangen van de koppakking.

D4 181pk

Geplaatst: 12.07.2025 - 23:28
door Rene64
Staat de distributieriem wel goed op tijd?

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 00:03
door menno744
Dat vraag ik me ook af, eigenlijk mag ik daar toch wel vanuit gaan dat ze dit gecheckt hebben.

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 11:02
door Hans oet Twent
Conclusie;
Terug gaan en laten checken. En herstellen.
Een complete airintake reiniging kan ik je aanbevelen! Gaat jouw D4 lekker vinden.

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 11:14
door Frits V70
D4 zegt mij niet zoveel. Die van mij was een 2.0 5 cilinder. En die van de TS?

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 11:34
door Hans oet Twent
Frits V70 schreef: 13.07.2025 - 11:14 D4 zegt mij niet zoveel. Die van mij was een 2.0 5 cilinder. En die van de TS?
D4 181 PK is een 4 cylinder. +/- 450K km met een 181pk geploft…… Ken ze redelijk wel. Zowel 2x handbak als 2x geartronic gereden.

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 11:48
door Frits V70
Hans oet Twent schreef: 13.07.2025 - 11:34
Frits V70 schreef: 13.07.2025 - 11:14 D4 zegt mij niet zoveel. Die van mij was een 2.0 5 cilinder. En die van de TS?
D4 181 PK is een 4 cylinder. +/- 450K km met een 181pk geploft…… Ken ze redelijk wel. Zowel 2x hanbak als 2x geartronic gereden.
Ok, dan kan er dus mogelijk ook nog een probleem met scheuren in cilinderwanden zijn? Is toch een issue bij deze motoren?

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 13:15
door menno744
De auto staat nog in de garage. De cilinders zijn op druk getest voordat de kop er weer op ging.

De airintake is een goeie tip, maar niet mijn prioriteit voor nu.

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 18:04
door Rikky
Geen fijne melding zo voor de vakantie :(

Ik kan alleen de inhoud van de 2e foutcode terugvinden (de eerste alleen via omschrijving eventueel).

Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-P000400

Condition
Under certain operating modes (warm engine) fuel pressure is controlled with the fuel flow control valve.
The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the control module detects that:
The fuel pressure is incorrect during this type of operating mode.
The control module's test for the diagnostic trouble code (DTC) starts in the event of:

Engine running.
Note! The control module can only detect the fault once the test has been started and the diagnostic trouble code (DTC) is stored when the conditions are met.

Substitute value
Calculated value.
Possible source
Too high fuel flow to the injection pump caused by:
Damaged fuel pressure sensor.
Damaged injector.
Damaged fuel flow control valve (MPROP).
Damaged tank pump.
Too high fuel pressure from the injection pump caused by:
Damaged injection pump.

Fault symptom
None.

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 18:29
door Hans oet Twent
menno744 schreef: 13.07.2025 - 13:15 De auto staat nog in de garage. De cilinders zijn op druk getest voordat de kop er weer op ging.

De airintake is een goeie tip, maar niet mijn prioriteit voor nu.
Zou er wel degelijk een prio van maken, geen lucht, geen fijne auto. Stotteren en inhouden…..

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 20:09
door redracer
Op die injector rail zit nog een brandstofdrukregelaar geloof ik . Of gewoon heel simpel brandstoffilter verstopt , hoe oud is dat filter in jaren en kms ?

D4 181pk

Geplaatst: 13.07.2025 - 21:04
door menno744
@Rikky bedankt!

@Hans klopt, maar de auto ging met kapotte koppakking naar de garage zonder dit probleem, dus eerst auto rijdend terug en dan de inlaatreiniging :)

@Redracer Als het goed is zou de garage deze vervangen. Brandstoffilter doe ik jaarlijks om de 15-20k kilometer.

D4 181pk

Geplaatst: 15.07.2025 - 06:53
door menno744
Weer even een update, de garage belde gisteren dat hij er niet uit komt en een derde partij gaat inschakelen.
Het enige wat de garage aangeeft is dat de brandstofdruk af en toe plots wegvalt en dat hij al diverse dingen heeft vervangen/doorgemeten.

Heeft iemand een suggestie voor een Volvo/dieselspecialist in de buurt van Haarlem?

D4 181pk

Geplaatst: 15.07.2025 - 08:20
door OGA244
De dealer?

D4 181pk

Geplaatst: 17.07.2025 - 09:15
door Hans oet Twent