Verwarming buitenspiegel V70 werkt niet

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Frank vA
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04.06.2006 - 13:42
Locatie: Leiden

Hallo mede Volvorijders,

Van de week* merkte ik dat bij de linker buitenspiel de condens niet verdween terwijl dit aan de rechterkant keurig netjes wel gebeurde.

Van de zomer is het linkerportier eruit geweest ivm een reparatie, het zou kunnen dat er een stekkertje niet gemonteerd is (de electrische bediening van de linkerspiegel werkt overigens wel).
Zijn er 2 aparte stekkers voor de bediening en de verwarming???

Kan het misschien ook het gevolg zijn van het feit dat ik de spiegel dit najaar regelmatig heb dichtgeklapt om beschadiging te voorkomen??

Voordat ik de bekleding aan de binnenzijde van de deur verwijder wil ik graag eerst een wat tips, ervaringen of oplossingen (kosten?) horen.

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt
Frank

*Vorig seizoen werkte de verwarming links nog wel goed.
Aangezien ik naar mijn werk fiets kan het zijn dat ik dit euvel pas nu constateer.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Zowel de stekkeraansluiting zelf is zoals je zelf al oppert verdacht, maar ook kan de verwarming van het spiegelglas zelf de geest hebben gegeven. Deze manier van verwarming is redelijk kwetsbaar. Het te hard aanstoten (bij passeren) of inklappen kan in sommige gevallen leiden tot het defect raken van de verwarming. Ook het langdurig gebruik van de verwarming lijdt vaak tot defecten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Bij mij was ook idd alleen het glas defect, nieuw glas en alles werkt weer.
V40 T3 Polar+ R Design Geartronic 2019
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”