Pagina 1 van 1

BW35 RUBBER STUURSCHAKELING

Geplaatst: 08.09.2025 - 15:33
door charlie
Beste forumleden,

Ben op zoek naar een rubber/kunststof voor de stuurschakeling die gemonteerd staat in een Volvo 164-1969.
Zie bijgaande afbeelding-de kogel van de stuurschakeling zit in een behuizing en de rubber.kunststof is compleet verdwenen.

Heb de indruk dat dit onderdeel niet of niet meer beschikbaar is.

Ik informeerde al bij Nordicar, Scandcar maar tevergeefs.

Of heeft iemand dit toevallig nog op voorraad liggen?

Alvast dank en beste groeten,

BW35 RUBBER STUURSCHAKELING

Geplaatst: 08.09.2025 - 15:51
door lint
Informeer eens bij:
Stichting behoud klassiekers Arnhem
Eekstraat 2b
6984 AE Doesburg
www.sbkarnhem.nl
of
Volvo Klassieker Vereniging

BW35 RUBBER STUURSCHAKELING

Geplaatst: 08.09.2025 - 17:23
door charlie
Bij de Volvo Klassieker Vereniging lanceerde ik een bestelling voor andere onderdelen en ook de vraag naar dit specifiek onderdeel-verwacht daarvan eerstdaags een antwoord.

Zal de Stichting behoud Klassiekers Arnhem ook bevragen. Alvast beste dank.

BW35 RUBBER STUURSCHAKELING

Geplaatst: 08.09.2025 - 18:35
door slagschip-s60
Zal even op meten zijn maar als je niet aan een rubber kan komen zou het dan op te lossen zijn met een rubber van een fusee kogel of stuurhuis ?
Die heb je ook in vele maten

Deze zou je ook nog even kunnen bellen of ze er een hebben ,
Volvo Schmidt Gemert

BW35 RUBBER STUURSCHAKELING

Geplaatst: 08.09.2025 - 19:57
door charlie
Kan een creatieve oplossing zijn. Net bericht gekregen van een Belgische leverancier dat dit onderdeel niet meer leverbaar is.
Zal dus zoveel mogelijk potentiële leveranciers aanschrijven - je weet maar nooit dat er iets op het voorraadrek ligt. En Volvo Schmidt in Gemert is er daar alvast ééntje van.Beste dank.

BW35 RUBBER STUURSCHAKELING

Geplaatst: 08.09.2025 - 21:25
door OGA244
Heeft Skandix niets? Zou iig hun catalogus downloaden

BW35 RUBBER STUURSCHAKELING

Geplaatst: 09.09.2025 - 11:48
door charlie
Keek ook al bij Skandix maar gn resultaat. Wel kwam ik , aan de hand van het onderdelenboek, tot de conclusie dat er 2 manieren zijn geweest om het kogelgewricht van de schakelhendel af te werken. Enerzijds met een nylon bushing(soort schelp) en anderzijds met een rubber bushing. Op mijn 164 staat het systeem met een rubber.
Vlgs het onderdelenboek is het syteem met de nylon schlp vervangen geweest door het systeem met de rubber. Onderdeelgewijs noteerde ik als volgt:
1)679951 -figuur 29 - moer & 679952-figuur 28 schelp in nylon
2-684453-figuur 29A ) moer & 684420 -figuur 29B rubber
De nylon schelp is bij diverse leveranciers beschikbaar maar de vraag is of deze schelp past op de moer/behuizing van de rubberen schelp. De behuizing(679951) van de nylon schelp is momenteel nergens beschikbaar. Pff......een vervelend probleem....