Pagina 1 van 1
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 10:58
door Daan n
Goede dag
Ik hoop niet dat ik een vraag stel die al eerder is gesteld
Maar waarom zijn er verschillende topsnelheden voor de t6 recharge
Ik lees 180 230 en zelfs 250
Wat is hier de reden van ?
Die van mij heeft natuurlijk een top van 180
Niet dat ik dat zo vaak rij maar vind het toch vreemd
Gr Daan
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 11:08
door J33Bee
Dat is gewijzigd door Volvo ivm "veiligheid"

De nieuwere types zijn allemaal begrenst op 185 km/h (op de teller).
Dit kun je eraf laten halen, maar Volvo doet daar nogal spastisch over.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 11:14
door Daan n
Ik had inderdaad gelezen dat het eraf te halen was maar vroeg het me gewoon af
Omdat ik er niet echt de vinger op kon leggen
Ik dacht misschien is dat het verschil tussen een r en niet r
Maar zal een informeren bij de dealer
Of is er iemand in de buurt van noord Limburg die het ook kan aanpassen
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 11:35
door Fredhead
Dit zal je via een tuner moeten laten doen, de dealer kan hier niets in voor je betekenen.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 11:39
door Daan n
Thanks voor de reacties
Ik zal eerst eens kijken of ik het mis
Het is ook meer het kleine jongetje in me die vroeger alles harder moest laten lopen en dan werkt het woord begrensd me tegen

Maar kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst in een auto die snelheden heb gereden
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 11:50
door Fredhead
Officieel gezien vervalt ook de type goedkeuring van de auto als je deze ingreep doet, vaak zal het goed gaan maar mocht er ooit een ongeval plaatsvinden kan dit tegen je werken.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 11:58
door lint
Het is niet verstandig om illegaal de snelheidsbeperking te verwijderen.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 12:07
door v60dude
Besef ook dat mogelijks/vermoedelijk bepaalde onderdelen nu afgestemd zijn op die max snelheid van 180km/u, zoals bvb de banden, de remmen, etc. Bij hogere snelheden zijn hier waarschijnlijk duurdere varianten nodig (terwijl de meeste klanten 99,9% van de tijd nooit sneller dan 180km/u zullen rijden). Daardoor vervalt ook de homologatie vermoed ik als je dit laat verwijderen, de wagen is dan technisch niet geschikt om met die hoger snelheden veilig te kunnen besturen/afremmen.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 13:27
door raspaardje
Een PHEV T6 in een S/V60 heeft nooit een topsnelheid van 250 km/h gekend.
Dat was 230 en vanaf MY2021 is dat 180 km/h geworden.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 13:35
door diesel01
v60dude schreef: ↑15.10.2025 - 12:07
Besef ook dat mogelijks/vermoedelijk bepaalde onderdelen nu afgestemd zijn op die max snelheid van 180km/u, zoals bvb de banden, de remmen, etc. Bij hogere snelheden zijn hier waarschijnlijk duurdere varianten nodig (terwijl de meeste klanten 99,9% van de tijd nooit sneller dan 180km/u zullen rijden). Daardoor vervalt ook de homologatie vermoed ik als je dit laat verwijderen, de wagen is dan technisch niet geschikt om met die hoger snelheden veilig te kunnen besturen/afremmen.
Niet bepaald hoor, het is gewoon een boardroom dingetje.
Mijn V90 D5 MY17 had 345mm schijven op de vooras en 320mm op de achteras en die liep 240 in het uur, regelmatig langdurig 200+ met de auto gereden en met EBC yellowstuff remblokken en anticiperen een perfecte combi.
Mijn V90 my22 T6 pih heeft dezelfde voor en achterschijven, ligt vanwege Rdesign beter op de weg maar is begrenst op 185, het is een boardroom dingetje en nee ik laat de begrenzing er niet afhalen maar het is wel mijn
laatste Volvo..
Het zijn van die besluiten die in de lijn liggen met drammers over vegan worsten en andere woke flauwekul.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 18:28
door AJP
v60dude schreef: ↑15.10.2025 - 12:07
Besef ook dat mogelijks/vermoedelijk bepaalde onderdelen nu afgestemd zijn op die max snelheid van 180km/u, zoals bvb de banden, de remmen, etc. Bij hogere snelheden zijn hier waarschijnlijk duurdere varianten nodig (terwijl de meeste klanten 99,9% van de tijd nooit sneller dan 180km/u zullen rijden). Daardoor vervalt ook de homologatie vermoed ik als je dit laat verwijderen, de wagen is dan technisch niet geschikt om met die hoger snelheden veilig te kunnen besturen/afremmen.
Complete onzin, ik heb pas een nieuwe T8 met Heico oplossing voor de V-max (met toestemming van de leasemaatschappij overigens). Auto kan over de 250 km/uur, de dealer adviseert niet boven de 230 km/uur te gaan omdat dat voor de accu niet goed zou zijn (logica hierachter weet ik niet meer). Volgens de dealer zijn er geen concessies aan de onderdelen en veiligheid gedaan omdat de max snelheid beperkt is tot 180 km/uur, ik kon volkomen veilig “los” gaan met de auto (ik rij overigens met name op de Duitse Autobahn en dan vind ik een top van 180 km/uur soms te weinig bij inhalen, maar dat even ter zijde). Er zijn zo veel rijders die de V-Max laten verwijderen/aanpassen -en dat weet Volvo zelf ook- dat hier geen concessies aan worden gedaan. Zou tevens ook niet goed zijn voor het veiligheidsimago van Volvo als ze dat wel zouden doen.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 18:47
door OGA244
Niet meer aan n Europese typegoedkeuring voldoen kan een issue worden..
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 18:56
door Fredhead
AJP schreef: ↑15.10.2025 - 18:28Complete onzin
Google eens op
typegoedkeuring na verwijderen snelheidsbegrenzer en dan zie je toch echt iets anders.
Mogelijk dat Heico het qua papierwerk wel voor elkaar heeft maar ga daar bij de meeste tuners maar niet van uit.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 19:06
door lint
De Europese typegoedkeuring blijft wel een item.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 19:17
door OGA244
Fredhead schreef: ↑15.10.2025 - 18:56
AJP schreef: ↑15.10.2025 - 18:28Complete onzin
Google eens op
typegoedkeuring na verwijderen snelheidsbegrenzer en dan zie je toch echt iets anders.
Mogelijk dat Heico het qua papierwerk wel voor elkaar heeft maar ga daar bij de meeste tuners maar niet van uit.
heico heeft n Zwitserse goedkeuring, in Europees verband van geen enkele waarde
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 19:54
door J33Bee
OGA244 schreef: ↑15.10.2025 - 19:17
heico heeft n Zwitserse goedkeuring, in Europees verband van geen enkele waarde
Toelating / goedkeuring:
Het product wordt geleverd met een deelgoedkeuring (Teilegutachten) volgens §19 StVZO (Duitse verkeerswetgeving)
én een conformiteitscertificaat (CH) (Zwitserse goedkeuring).
Dat betekent:
In Duitsland kun je het onderdeel legaal laten invoeren in de voertuigpapieren via de TÜV of Dekra, dankzij dat Teilegutachten.
In Zwitserland kan het via de CH-Conformitätsbeglaubigung in het Zwitserse kentekenbewijs worden opgenomen.
Er staat niets over een EU-brede typegoedkeuring (zoals een ECE- of EU-typegoedkeuring die in alle EU-landen automatisch geldig zou zijn).
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 20:06
door OGA244
Gaat ook niet komen, ergo geen goedkeuring..
Een verzekeraar zal op n dergelijke “illegale” auto er alles zeer waarschijnlijk aan doen om niet uit te hoeven keren .
De T6 die 250 doet is een niet phev awd
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 20:48
door diesel01
Nou Han kom er maar in, wat loopt die XC60 T8 op de autobahn…
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 21:39
door Gouwe
225 zonder caravan (ooit op de GPS gehad van de XC90), ik gok 130 met (maar daar begin ik niet aan. Bij 100 is het mooi zat.
Verschillende topsnelheden
Geplaatst: 15.10.2025 - 22:21
door J33Bee
En puur hypothetisch; je importeert een Volvo met Heico ingerichte vMAX aanpassing naar NL? Voldoet het dan opeens niet meer, of juist wel omdat het in DE wettelijk is toegevoegd door de vorige eigenaar?