Hoe kom je bij EGR koeler van een D5 uit 2012?

Plaats reactie
Orange860v
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.11.2021 - 14:53

Ik heb een vraag voor de handige harry's hier op het forum.

Mijn auto verliest heel langzaam wat koelvloeistof. Het is een d5 2.4 uit 2012. Eens in de 3 maanden moet ik een litertje bijvullen. Benadering inspectie lekt het rondom de EGR koeler. Lekkage lijkt te komen van de aansluiting slang op de EGR koeler. Vermoedt dat de slangklem afwezig is of doorgeroest.

De EGR zit echter zo diep in de motor en is zo diep ingebouwd dat je er amper bij kunt. Wat moet je allemaal verwijderen om er goed bij te kunnen. Is iemand dat documentatie van of wat handige tips om bij de slangklem te komen? Het veelste nieuwe uitziet moet ik wel heel veel demonteren heb ik niet zo zin in. 😉
V70 D5 Summum, 2012, handgeschakeld
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3209
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Volgens VIDA mag je de accu met behuizing weghalen, net als het luchtfilter met alle plastic buizen en de gasklep aan de voorkant van de motor. Klep en koeler zitten met drie stuks M10 bouten vast, eentje op de koeler en twee op de klep.
Orange860v
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.11.2021 - 14:53

Thnx. Ik ga ermee aan de slag als het droog is buiten
V70 D5 Summum, 2012, handgeschakeld
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 15362
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

altijd leuk als men even bericht of advies heeft geholpen.... ;)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”