Pagina 1 van 1

Hybride systeem blijft teleurstellen. Volvo NL vindt het ‘lastig’

Geplaatst: 21.10.2025 - 12:28
door Warmolt
Dag mede-Volvo eigenaren! Ik rijd een XC90 t8 uit 2020 en ben dit jaar, bínnen een half jaar tijd, nu al
twee keer geconfronteerd met een ‘storing hybride systeem’. Er moeten vervolgens, nu dus voor de tweede keer (‘onder garantie’) celmodules in genoemd systeem vervangen worden, maar met eerst nog een lange wachttijd ( ‘backorder’ door wereldwijde terugroepactie). Lang verhaal kort: 3 van de totaal 6 cellen hebben dus nu al de geest gegeven. Volvo NL wil steeds enkel de defecte cellen vervangen. Dat je dan voor de kerstdagen wéér bij de dealer staat met wederom een defecte celmodule (nog 3 van de 6 te gaan kun je zeggen), boeit ze klaarblijkelijk niet. ‘Garantie’ betekent bij Volvo in dit geval kennelijk: de garantie dat de cellen in het hybridesysteem defect raken.
Totaal NIET wat je van een dergelijke ‘premium’-auto mag verwachten.
Benieuwd wie hiermee (voor de verandering) wèl een pósitieve ervaring mee heeft …

Hybride systeem blijft teleurstellen. Volvo NL vindt het ‘lastig’

Geplaatst: 21.10.2025 - 13:05
door Fredhead
Allereerst welkom!

Wat mag je niet verwachten van een premium merk?
Dat zij net als diverse andere merken op dit moment met (volgens mij dezelfde) accucellen moeten vervangen en er daardoor lange wachttijden zijn?
De auto is 5 jaar oud, heb je een idee hoe er voor jouw bezit met het accupakket om is gegaan? Naast dat er dus een foute productie is geweest is die wereldwijd door meerdere merken op wordt gelost.

Daarnaast zijn er als je eerst had gezocht in plaats van de frustratie op had geschreven ook voorbeelden hier te vinden van mensen die wel gewoon zeer tevreden zijn.

Hybride systeem blijft teleurstellen. Volvo NL vindt het ‘lastig’

Geplaatst: 21.10.2025 - 13:21
door raspaardje
En toch.... Warmolt wordt nu al 2x geconfronteerd met kapotte cellen, waar Volvo als het goed is bij de eerste keer al de module uit de slechte batch hebben vervangen.
Volvo maakt hiermee gewoon een slechte beurt, NET zoals andere merken.

Hybride systeem blijft teleurstellen. Volvo NL vindt het ‘lastig’

Geplaatst: 21.10.2025 - 14:31
door Gouwe
Warmolt heeft gewoon dikke pech denk ik. De eerste keer waarschijnlijk nog voor de recall actie een module vervangen. Nu opnieuw omdat de eerste keer er denk ik nog geen sprake was van een recall (en ik aanneem er ook geen reden was voor de dealer om er toen verder iets aan te doen, dan reparatie van de toen defecte module). Kortom, gewoon waardeloos, maar vanuit het perspectief van Volvo wel verklaarbaar.
Hier een heel gelukkige XC90T8 rijder met inmiddels bijna 330K op de klok en 0,0 gezeik met meldingen "storing hybride systeem".
En voor Warmolt: gebruik de zoekfunctie hier maar even zoals Fredhead ook al zegt. Er is een recall actie op accu's van 2020-2022. Je bent dus niet alleen in je ellende.

Hybride systeem blijft teleurstellen. Volvo NL vindt het ‘lastig’

Geplaatst: 21.10.2025 - 14:54
door lint
Welkom. Dat is een nare ervaring met die defecte cellen. Hopelijk komt er toch een adequate oplossing.