Hybride systeem blijft teleurstellen. Volvo NL vindt het ‘lastig’
Geplaatst: 21.10.2025 - 12:28
Dag mede-Volvo eigenaren! Ik rijd een XC90 t8 uit 2020 en ben dit jaar, bínnen een half jaar tijd, nu al
twee keer geconfronteerd met een ‘storing hybride systeem’. Er moeten vervolgens, nu dus voor de tweede keer (‘onder garantie’) celmodules in genoemd systeem vervangen worden, maar met eerst nog een lange wachttijd ( ‘backorder’ door wereldwijde terugroepactie). Lang verhaal kort: 3 van de totaal 6 cellen hebben dus nu al de geest gegeven. Volvo NL wil steeds enkel de defecte cellen vervangen. Dat je dan voor de kerstdagen wéér bij de dealer staat met wederom een defecte celmodule (nog 3 van de 6 te gaan kun je zeggen), boeit ze klaarblijkelijk niet. ‘Garantie’ betekent bij Volvo in dit geval kennelijk: de garantie dat de cellen in het hybridesysteem defect raken.
Totaal NIET wat je van een dergelijke ‘premium’-auto mag verwachten.
Benieuwd wie hiermee (voor de verandering) wèl een pósitieve ervaring mee heeft …
twee keer geconfronteerd met een ‘storing hybride systeem’. Er moeten vervolgens, nu dus voor de tweede keer (‘onder garantie’) celmodules in genoemd systeem vervangen worden, maar met eerst nog een lange wachttijd ( ‘backorder’ door wereldwijde terugroepactie). Lang verhaal kort: 3 van de totaal 6 cellen hebben dus nu al de geest gegeven. Volvo NL wil steeds enkel de defecte cellen vervangen. Dat je dan voor de kerstdagen wéér bij de dealer staat met wederom een defecte celmodule (nog 3 van de 6 te gaan kun je zeggen), boeit ze klaarblijkelijk niet. ‘Garantie’ betekent bij Volvo in dit geval kennelijk: de garantie dat de cellen in het hybridesysteem defect raken.
Totaal NIET wat je van een dergelijke ‘premium’-auto mag verwachten.
Benieuwd wie hiermee (voor de verandering) wèl een pósitieve ervaring mee heeft …