Dumpvalve problemen
Geplaatst: 26.12.2006 - 13:20
Hallo mensen, na lang niet op dit forum te zijn geweest ben ik weer terug.
De laatste keer had ik nogal wat vragen en problemen met mijn 480, en wel met de dumpvalve.
Mijn hele wagen ligt nu uit elkaar en ben flink bezig om hem op te knappen. Waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden waarom mijn dumpvalve niet meer afblies.
als ik mijn olie vuldop eraf draai dan komt er een vreselijke benzine lucht uit mijn motor. nu heb ik dus al de halve motor uit elkaar liggen omdat deze er toch uit gaat en plaats moet maken voor een ander blok. Ook zit er flinke zwarte aanslag in mijn inlaat spruitstuk dus dan heb ik maar 1 oorzaak waar het aan kan liggen en dat is dat mijn kleppen niet meer funktioneren zoals ze horen te doen of het zijn de kleppen sealtjes maar het zit dus in de kleppen. daar verloor ik dus de druk die nodig was om mijn valve normaal te laten funktioneren. En daarom had ik schommelingen in mijn turbo druk. Met de turbo was dus niks mis en ik had geen gescheurde leidingen.
Ik heb alleen nog een vraag over die koolstof filter die aan de binnenkant van je linker spatscherm zit waar al die vacuum slangetjes op zitten. Kan ik deze niet weghalen op een of andere manier en de zaak doorverbinden of zo iets want hier kan je ook vacuum problemen mee krijgen als er een slangetje gescheurd is. Ideeen?
Groeten
Freek
De laatste keer had ik nogal wat vragen en problemen met mijn 480, en wel met de dumpvalve.
Mijn hele wagen ligt nu uit elkaar en ben flink bezig om hem op te knappen. Waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden waarom mijn dumpvalve niet meer afblies.
als ik mijn olie vuldop eraf draai dan komt er een vreselijke benzine lucht uit mijn motor. nu heb ik dus al de halve motor uit elkaar liggen omdat deze er toch uit gaat en plaats moet maken voor een ander blok. Ook zit er flinke zwarte aanslag in mijn inlaat spruitstuk dus dan heb ik maar 1 oorzaak waar het aan kan liggen en dat is dat mijn kleppen niet meer funktioneren zoals ze horen te doen of het zijn de kleppen sealtjes maar het zit dus in de kleppen. daar verloor ik dus de druk die nodig was om mijn valve normaal te laten funktioneren. En daarom had ik schommelingen in mijn turbo druk. Met de turbo was dus niks mis en ik had geen gescheurde leidingen.
Ik heb alleen nog een vraag over die koolstof filter die aan de binnenkant van je linker spatscherm zit waar al die vacuum slangetjes op zitten. Kan ik deze niet weghalen op een of andere manier en de zaak doorverbinden of zo iets want hier kan je ook vacuum problemen mee krijgen als er een slangetje gescheurd is. Ideeen?
Groeten
Freek