Volvo V40 all time best in Euro NCAP

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Msuidgeest schreef:
Discovery schreef:Maar dat is nu ook niet mogelijk als 90% van de nieuwe auto's 5-sterren krijgt. Als je nu kijkt dan lijkt het alsof een Fiat 500 ongeveer net zo veilig is als een XC60, ze hebben immers allebei 5-sterren. Als in 2015 het wordt aangepast wordt het hopelijk beter en kun je als consument wel een keuze maken op basis van veiligheid.
Ik zie een denkfout in deze:

Een XC60 is groter en heeft daardoor meer kreukelzone om in te krimpen bij een frontale botsing. Die Fiat heeft maar een halve meter ruimte als kreukel ... en geen 1,5 meter.
Daarom denk ik dat een 500 zeker geen 5 sterren hoort te krijgen.
Precies, en vergeleken bij een XC60 zou de Fiat dan 2 of 3 sterren halen.
Maar is het niet zo dat ze in catagoriën werken bij Ncap? Grote en kleine auto's die 5 sterren kunnen halen, maar waarbij de 5 stuks niet dezelfde veiligheid bieden.

volvo schreef:Kortom, die hele sterrenriedel is een farce. Een veel betere test voor ons "Ollanders" is een kop-staart botsing op de A15 tussen de vrachtwagens die met 100 km per uur richting Duitsland jakkeren. Of een plons in de sloot vanaf een onoverzichtelijke bocht op een polderweg. Of een plots opkomende zeemist langs de kust en vervolgens met 80 km tegen een boom kachelen (wel onder verschillende hoeken natuurlijk...)
Net als in de praktijk. Maar als je dat op die manier gaat testen blijft geen enkele auto veilig, en zoals ook al in het Merikaanse topic gezegd werd, daar voor heeft de auto industrie blijkbaar te veel invloed...

Gelukkig weten we als Volvo rijders wel beter.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

volvo schreef:Kortom, die hele sterrenriedel is een farce. Een veel betere test voor ons "Ollanders" is een kop-staart botsing op de A15 tussen de vrachtwagens die met 100 km per uur richting Duitsland jakkeren. Of een plons in de sloot vanaf een onoverzichtelijke bocht op een polderweg. Of een plots opkomende zeemist langs de kust en vervolgens met 80 km tegen een boom kachelen (wel onder verschillende hoeken natuurlijk...)
Volvo, even los van je lacherige reactie, heb je meer dan gelijk. Wat jij omschrijft lijken mij meer realistische ongevallen dan een paal op je linkerdeur of een 50% of 25% offset frontale botsing.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Ben
Executive Member
Contacteer:

Natuurlijk heb je daar gelijk in Mark.
Probleem is dat je dat soort dingen niet keer op keer kunt reproduceren.
En daar gaat het om, vandaar de testomgeving.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
diesel01
Geartronic member

@volvo ik zie vaker mensen om mij heen die zichzelf in een onmogelijke situatie brengen.
volvo
3rd Gear member

Ik denk dat we met z'n allen verstandig genoeg zijn om deze NCAP sterrenslag niet groter te maken dan ze is. Maar terecht opgemerkt, het is de enige manier om een representatieve en reproduceerbare vergelijkende test te presenteren. Dus okay, ik ben toch wel erg blij dat ik in zo'n veilige Volvo rij....
casper
5th Gear member

Afbeelding

http://www.euroncap.com/results/volvo/v40/485.aspx

Jammer van het iets mindere resultaat voor de kinderzitjes waar de concurrenten het merkwaardig genoeg beter doen, nog wat werk aan de winkel dus...

Record-breaking safety rating for the all-new Volvo V40 in Euro NCAP test

The all-new Volvo V40 has received the top rating of five stars in the Euro NCAP collision test. The overall result is the best ever recorded by the institute.

"A fantastic result. We are very proud to have one of the world's safest cars and we're taking yet another important step toward our 2020 target - that nobody should die or be seriously injured in a Volvo," says Thomas Broberg, Senior Technical Advisor Safety at Volvo Car Corporation.

As of 2009 European safety institute Euro NCAP presents an overall rating for each car model whose safety it tests. Separate tests are carried out in four different sub-categories, which are then ranked to produce an overall grade. The four categories are adults occupant protection, child protection, pedestrian protection and safety assist.

It is not only the overall result that is record-high. The all-new Volvo V40's protection for adults for was also the best result ever recorded in a test, no less than 98 percent. During the development of the all-new Volvo V40, the goal was to build in the same safety level as in larger cars. The holistic approach, a strong structure and systems such as the WHIPS whiplash protection system form the basis for the excellent result.

In the safety assist category, the Volvo V40 scores maximum points. "The new Volvo V40 was launched as the most intelligent and the safest car in its segment, and it is truly packed with active safety systems such as auto brake, Pedestrian Detection to shield pedestrians, Lane Keeping Aid which helps the driver stay within his or her lane, and BLIS which helps the driver detect vehicles in the offset rear ‘blind spot'," says Thomas Broberg.

In the pedestrian protection category too the Volvo V40 sets a new record. One important factor here is the innovative, unique pedestrian airbag. Sensors in the front of the car detect any contact with a pedestrian. A pyrotechnical charge releases the bonnet hinges and elevates the bonnet with the help of an airbag. The inflated airbag's cushioning effect combined with the increased distance to the hard components in the engine compartment help protect the pedestrian's head in any impact. The Euro NCAP description of the system says, among other things, that "the system worked well, the bonnet offering good protection in all areas likely to be struck by a pedestrian's head, making the V40 the first car to score maximum points in this area."

Volvo Car Corporation had already previously received the Euro NCAP Advanced Award for its City Safety system, which is fitted as standard in all versions of the V40. City Safety operates at speeds of up to 50 km/h, which is more than any other car manufacturer offers in similar systems.

"We work continuously on improving the already high safety level of our cars through ongoing research into the reasons behind road accidents and by gaining in-depth understanding of the results of actual collisions," says Thomas Broberg.
Auk
6th Gear member

Ik neem die testen niet meer serieus...

De Duitsers doen het goed in de testen van de Euro NCAP maar het verhaal van de IIHS laat het totaal tegenovergestelde zien. Volvo scoort in beide gevallen gewoon goed en laat daarmee zien de betere te zijn.

Volvo zou het VSC eens open moeten stellen voor de testen van Euro NCAP en dan de testen zo aanpakken zoals ze dat ook bij de onderzoeken naar de veiligheid van haar eigen merk doet, ben heel benieuwd hoe alle merken er dan uit komen.

Ik denk nog steeds dat er diverse merken zijn die de modellen zo bouwen dat ze goed door de Euro NCAP komen maar liever meer investeren in andere zaken.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
lancer
6th Gear member

casper schreef: Jammer van het iets mindere resultaat voor de kinderzitjes waar de concurrenten het merkwaardig genoeg beter doen, nog wat werk aan de winkel dus...
Heel merkwaardig daar Volvo de zitjes inkoopt bij naar ik meen Römer, net zoals bijvoorbeeld BMW
lancer
6th Gear member

Auk schreef:Ik neem die testen niet meer serieus...

De Duitsers doen het goed in de testen van de Euro NCAP maar het verhaal van de IIHS laat het totaal tegenovergestelde zien. Volvo scoort in beide gevallen gewoon goed en laat daarmee zien de betere te zijn.

Volvo zou het VSC eens open moeten stellen voor de testen van Euro NCAP en dan de testen zo aanpakken zoals ze dat ook bij de onderzoeken naar de veiligheid van haar eigen merk doet, ben heel benieuwd hoe alle merken er dan uit komen.

Ik denk nog steeds dat er diverse merken zijn die de modellen zo bouwen dat ze goed door de Euro NCAP komen maar liever meer investeren in andere zaken.
+1. Ik vind dat er standaard wat disclaimers bij dit soort ratings hoort. Een deeplink naar wat real world statistieken zou niet misstaan bij de testresultaten (b.v. aantallen doden, gewonden en ongelukken per verkochte auto)
Auk
6th Gear member

lancer schreef:
Auk schreef:...
+1. Ik vind dat er standaard wat disclaimers bij dit soort ratings hoort. Een deeplink naar wat real world statistieken zou niet misstaan bij de testresultaten (b.v. aantallen doden, gewonden en ongelukken per verkochte auto)
Ik kan het fout hebben, maar denk dat je dan hele scheve getallen gaat krijgen. Rekening houdende met bijvoorbeeld Sjonnie en Anita die niet zo snel achter het stuur van een Fiat Panda zullen stappen maar eerder in een Golfje of Scirocco.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
lancer
6th Gear member

Daar kun je ook op corrigeren. Een exact resultaat krijg je nooit, maar het zet de cijfers wel in perspectief.
casper
5th Gear member

Afbeelding
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Dit is een erg foute reclame. Het gaat hier g*d niet om een Renault.

Een gemiste zet van Volvo om dit te gebruiken.
Mark

[Installateurs gezocht:
casper
5th Gear member

Msuidgeest schreef:Dit is een erg foute reclame. Het gaat hier g*d niet om een Renault.

Waarom ??? Een gemiste zet ??? :roll: :roll: :roll:
Daar mag Volvo terecht mee uitpakken en zeer fier op zijn !!!

Zelfs de Duitsers pakken ermee uit :

Volvo V40 ist Crash-König (Autobild)
http://www.autobild.de/artikel/euro-nca ... 77604.html
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Nee Casper. Ik heb Volvo in Nederland nog nooit op deze manier reclame zien maken. Volvo hoeft zichzelf niet echt op een voetstuk te plaatsen. Mensen weten gewoon dat Volvo's meer dan gemiddeld veilig zijn.

Rolls Royce of Bang & Olufson maken ook geen (of zeer beperkt) reclame: dat is gewoon niet nodig vanwege de naamsbekendheid.
Mark

[Installateurs gezocht:
casper
5th Gear member

Msuidgeest schreef:Nee Casper. Ik heb Volvo in Nederland nog nooit op deze manier reclame zien maken. Volvo hoeft zichzelf niet echt op een voetstuk te plaatsen. Mensen weten gewoon dat Volvo's meer dan gemiddeld veilig zijn.

Rolls Royce of Bang & Olufson maken ook geen (of zeer beperkt) reclame: dat is gewoon niet nodig vanwege de naamsbekendheid.
Bij ons noemen ze zulke commentaar dikke zever.

Dit is trouwens de reclame die Volvocars Nederland vandaag op Facebook heeft gezet:
Afbeelding

:wink:
Ab S
5th Gear member

Msuidgeest schreef:Dit is een erg foute reclame. Het gaat hier g*d niet om een Renault.

..opvallend: De eerste S40 was ook een van de weinige auto's met 4 sterren, toen in 1996 (of 1997) de Euro NCAP voor het eerst werd uitgevoerd..
Weet het niet helemaal meer zeker, maar dacht dat Volvo dat resultaat toen ook in reclames gebruikte. Was natuurlijk wel een andere tijd.

Als eerder geschreven ben ik meer onder de indruk van het behaalde resultaat van Volvo (S60) in de US 25% test.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
V480-S60
Geartronic member

Persoonlijk heb ik wat tegen het systeem Euro NCAP. De reden is hierboven al gegeven door vele mensen. Je bouwt je auto daarop en vergeet de rest.

Daarom ben ik het met Mark eens dat het een merk als Volvo daar geen reclame mee behoeft te maken. Wat dat betreft zou ik eerder reclame maken met die amerikaanse test.
Maar goed het is het goed recht van Volvo om ermee te pronken. Maar nodig hebben ze het niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
jds
4th Gear member

casper schreef:

Waarom ??? Een gemiste zet ??? :roll: :roll: :roll:
Daar mag Volvo terecht mee uitpakken en zeer fier op zijn !!!

Zelfs de Duitsers pakken ermee uit :

Volvo V40 ist Crash-König (Autobild)
http://www.autobild.de/artikel/euro-nca ... 77604.html
Wat een onzin.
Als je je sterke punten nog niet in de verf mag zetten.
Iedereen gebruikt deze score en als je daar als dan als beste uitkomt, mag je dat toch wel gebruiken.
Mensen kopen op basis van uitgesproken eigenschappen. Tot nu toe werd de indruk geschapen dat alle merken veilig zijn, wat blijkbaar dan toch niet waar blijkt te zijn.
Veiligheid is altijd al de hoofdeigenschap geweest van Volvo en moet als dusdanig altijd als belangrijkste bij Volvo naar voren gebracht worden.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Waarom zou je niet mogen zeggen dat een onafhankelijke organisatie bewijst wat je altijd beweerd?

Hier staat een overzicht van de EuroNCAP filmpjes, ook met de S40 1997, S70 1998 etc
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”