Mp3 afspelen in mijn Volvo V50 2007 edition 1
-
- Starter
Nou ben ik al enige tijd aan het zoeken geweest op internet.
Volvo gaat toch niet menen dat het niet mogelijk is om mp3 af te spelen in mijn auto. Op ebay zie ik converters en kabeltjes die het mogelijk moeten maken om toch over te gaan naar MP3 in plaats van cd'tjes af te spelen.
Heeft iemand tips voor mij?. Toch wil ik over op mp3.
Er zit geen Aux aansluiting in de auto. Er moet toch een oplossing zijn hiervoor?. Ik heb een volvo V50 2007 1.8 edition 1.
- inbedrijf
- 2nd Gear member
Carkit : Mki9200 of Mki9100
http://www.parrot.com/nl/producten/blue ... ar-systeem
Dit is een oplossing
, ik heb het ook ingebouwd in mijn volvo v50.
Dit is een oplossing

-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
- 360Degreez
- 5th Gear member
Hoi DriverV50.
Volvo had in 2007 nog niet gehoord van MP3, was veel te nieuw en kostbaar voor ze
. Ik geloof wel dat er 2007 modellen uitgerust zijn met een 3.5mm aux aansluiting in het armsteunvakje tussen de voorstoelen maar dat ter zijde.
Volvo maakt in de V50 gebruik van glasvezelverbindingen tussen de verschillende modules. Daarom is, afgezien van de manier van integratie in je interrieur, inbouwen van een andere radio onmogelijk.
Heb je een Base audio, High Performance Audio of Premium Audio? (staat in je display)
In principe zijn er twee goede opties.
1- Een Parrot MKI 9200 met bluetooth, USB en het hele rataplan.
Voordeel :
- Meest voordelig
- Prima geschikt voor base audio
- Bluetooth streaming standaard
- Ook een carkit
Nadeel :
- Je originele radio en versterker worden niet gebruikt, dus mindere geluidskwaliteit wanneer gebruikt met High-Performance of Premium audio systeem.
- Niet onzichtbaar in te bouwen
- Geen stuurbediening
2- VolvoTech heeft een oplossing voor Audiofielen die het mogelijk maakt MP3's af te spelen via een glasvezeladapter (subliem, beter-dan-CD geluid) Daarbij kan je de stuurbediening gebruiken en heb je voor €40,- een bluetooth addon waarmee je ook muziek van je telefoon kunt streamen.
Voordeel :
- Subliem geluid (echt..)
- Onzichtbaar in te bouwen
- Stuurbediening
- Bij jouw '07 model ook tekstweergave in display
- Komt standaard met iPod/iPhone kabel
- Ook kabel voor Samsung Galaxy lijn te krijgen
Nadeel :
- Kostbaarder
- Er is een kans dat je naar de dealer moet om je glasvezelsysteem te laten ontgrendelen (MOST-OFF instructie) zodat de nieuwe module toegang krijgt.
- Wanneer je via een USB stick speelt zit je aan max 6 mappen met in elke map max 59 files. (niet het geval wanneer je een iPod/iPhone of Galaxy aansluit, of bluetooth gebruikt.
Als er verder geen aanvullingen van anderen zijn, succes met je keuze!
Volvo had in 2007 nog niet gehoord van MP3, was veel te nieuw en kostbaar voor ze

Volvo maakt in de V50 gebruik van glasvezelverbindingen tussen de verschillende modules. Daarom is, afgezien van de manier van integratie in je interrieur, inbouwen van een andere radio onmogelijk.
Heb je een Base audio, High Performance Audio of Premium Audio? (staat in je display)
In principe zijn er twee goede opties.
1- Een Parrot MKI 9200 met bluetooth, USB en het hele rataplan.
Voordeel :
- Meest voordelig
- Prima geschikt voor base audio
- Bluetooth streaming standaard
- Ook een carkit
Nadeel :
- Je originele radio en versterker worden niet gebruikt, dus mindere geluidskwaliteit wanneer gebruikt met High-Performance of Premium audio systeem.
- Niet onzichtbaar in te bouwen
- Geen stuurbediening
2- VolvoTech heeft een oplossing voor Audiofielen die het mogelijk maakt MP3's af te spelen via een glasvezeladapter (subliem, beter-dan-CD geluid) Daarbij kan je de stuurbediening gebruiken en heb je voor €40,- een bluetooth addon waarmee je ook muziek van je telefoon kunt streamen.
Voordeel :
- Subliem geluid (echt..)
- Onzichtbaar in te bouwen
- Stuurbediening
- Bij jouw '07 model ook tekstweergave in display
- Komt standaard met iPod/iPhone kabel
- Ook kabel voor Samsung Galaxy lijn te krijgen
Nadeel :
- Kostbaarder
- Er is een kans dat je naar de dealer moet om je glasvezelsysteem te laten ontgrendelen (MOST-OFF instructie) zodat de nieuwe module toegang krijgt.
- Wanneer je via een USB stick speelt zit je aan max 6 mappen met in elke map max 59 files. (niet het geval wanneer je een iPod/iPhone of Galaxy aansluit, of bluetooth gebruikt.
Als er verder geen aanvullingen van anderen zijn, succes met je keuze!
- 360Degreez
- 5th Gear member
Je was me voorinbedrijf schreef:Carkit : Mki9200 of Mki9100
Dit is een oplossing, ik heb het ook ingebouwd in mijn volvo v50.

- inbedrijf
- 2nd Gear member
Die van mij is een 05 bouwjaar.
Wat heb je nodig voor de inbouw van de parrot:
Kram AUDIO2CAR Volvo artikelcode: 84959 25 euro
Kram AUDIO2CAR extension cable 5 mtr. (HP) artikelcode: AE5 30 euro
Parrot MKI9200 euro 149,95
Ik heb het toen allemaal hier bestelt www.pdaplus.nl
Ik ben er vanuit gegaan dat je een high performance radio hebt.
Wat heb je nodig voor de inbouw van de parrot:
Kram AUDIO2CAR Volvo artikelcode: 84959 25 euro
Kram AUDIO2CAR extension cable 5 mtr. (HP) artikelcode: AE5 30 euro
Parrot MKI9200 euro 149,95
Ik heb het toen allemaal hier bestelt www.pdaplus.nl
Ik ben er vanuit gegaan dat je een high performance radio hebt.
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Heeft je auto wel AUX?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- eeltje69
- 2nd Gear member
Die 40 euro kan ik nergens vinden en is zeker ook niet van toepassing op een V50 Base audio uit 2005?2- VolvoTech heeft een oplossing voor Audiofielen die het mogelijk maakt MP3's af te spelen via een glasvezeladapter (subliem, beter-dan-CD geluid) Daarbij kan je de stuurbediening gebruiken en heb je voor €40,- een bluetooth addon waarmee je ook muziek van je telefoon kunt streamen.
Heb nu een nokia bluetooth carkit maar wil een BT oplossing voor mijn muziek. Ik heb uit mijn vorige auto de parrot mki9200 gehaald maar weet niet of ik het zelf ook kan aansluiten. Stekker ISO2CAR is besteld.
Renault Laguna blauw metalic 2.2 Dci Grand tour 150PK 283.000 km
Volvo V50 Black Saphire 2.0D Kinetic MY2006 --- 282.000 km. Tuning naar 170PK
Volvo V50 Saville Gray Metallic 2.0D automaat Edition II MY2009 met 289.000 km
Volvo V60 Black Sapphire Metallic D4 automaat Ocean Race(?) MY2014 met 146.500 km
Volvo V60 Black Sapphire Metallic D4 automaat Ocean Race(?) MY2014 met 146.500 km
- Phacoid
- 3rd Gear member
De module zelf kost 325 euro. De bluetooth addon is 40 euro.eeltje69 schreef:Die 40 euro kan ik nergens vinden en is zeker ook niet van toepassing op een V50 Base audio uit 2005?2- VolvoTech heeft een oplossing voor Audiofielen die het mogelijk maakt MP3's af te spelen via een glasvezeladapter (subliem, beter-dan-CD geluid) Daarbij kan je de stuurbediening gebruiken en heb je voor €40,- een bluetooth addon waarmee je ook muziek van je telefoon kunt streamen.
Heb nu een nokia bluetooth carkit maar wil een BT oplossing voor mijn muziek. Ik heb uit mijn vorige auto de parrot mki9200 gehaald maar weet niet of ik het zelf ook kan aansluiten. Stekker ISO2CAR is besteld.
- eeltje69
- 2nd Gear member
Dank voor deze verduidelijking.
Renault Laguna blauw metalic 2.2 Dci Grand tour 150PK 283.000 km
-
- Starter
Toen ik de auto kocht zat er een bluetoothset in, ik heb mijn telefoon zowel mijn apple ipod proberen te linken via de bluetooth om zodoende mijn muziek van de telefoon af te kunnen spelen via de speakers in de auto. Dit lukte me helaas niet. De verbinding kon niet tot stand worden gebracht.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Wat voor set zat er in dan?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu